Skip to main content

Dan: 9. prosinca 2012.

Novi Soundcloud, namijenjen slušatelju!

Da, Soundcloud se nedavno pohvalio s brojkom od 180 milijuna posjetitelja mjesečno (oko 8 posto internet populacije) putem mobilnih i web platformi, a sada je došao u novom, nabrijanijem obliku.

U novoj verziji olakšano je traženje, dijeljenje i opcije preporuke, ali je kompletni izgled uljepšan i ispoliran. Alex Ljung, suosnivač Soundclouda, objavio je da će se ubuduće SC okretati mobilnim uređajima, što je i logično s obzirom na napredak današnje mobilne telefonije, i mogućnosti snimanja s mobilnim aparatima. Danas se na Soundcloud svake minute uploada više od 10 sati glazbe, a ima preko 20 milijuna registriranih korisnika.

Također, nova verzija je više okrenuta slušatelju, nego onom koji svoju muziku uploada, te tako postaje nova stanica za slušanje, udaljavajući se od svoje primarne funkcije – platforme za dijeljenje originalne glazbe i interakciju s kolegama. Rekli bi, zaokret od 180 stupnjeva u zadnjih 5 godina postojanja SC-a.

alt

Neki se već bune protiv nove verzije, a pogotovo zbog prenamijene SC-a iz platforme za dijeljenje glazbe, u streaming platformu, i samim time gubi na relevantnosti. Zasigurno će tim potezom, i preokretom u svojoj namijeni, SoundCloud izgubiti dio publike, no, zasigurno će privući i puno novih.

A opet, vraća se i MySpace…tko zna što donosi nova godina…?!

Anja Schneider bira nedjelju!

Svaki moderni partijaner zna, ili bi svakako trebao znati tko je Anja Schneider, vlasnica mobilee etikete, radijska voditeljica, DJ-ica i producentica, koju smatraju jednom od najzaposlenijih individua industrije, a koju krase danas već klasici elektronske glazbe Belize ili Loop Der Mer.
{youtube}MJ64DgfE6dU{/youtube}

Kao prava promotorka svoje etikete, i producenata od kojih je većinu otkrila ona, Pan Pot i Sebo-K su među ekipom čije bi stvari uvijek pustila kako bi spasila dancefloor, ali kaže da je bilo koja stvar s mobilee, stvar za spašavanje dancefloora, jer su i otvorili etiketu s tom namjerom, da sve stvari tjeraju ljude na ples, i dosad se drže te premise.
{youtube}9tBOtSPrNik{/youtube}

Ima puno hvale za novi materijal Iana Pooleya, te joj je žao da njegovu stvar What I Do, nije potpisala za svoju etiketu. Sebu-K smatra najboljim producentom etikete, i stvar Anja Schneider & Sebo K – Rancho Relaxo je stvar koju pušta iznova i iznova, jer joj ne može dosaditi. Za stvar koja je trebala postati crossover hit navodi Solomunovu Kackvogel, koja je i dostigla prvo mjesto Beatporta.
{youtube}h_u1-Axc3WE{/youtube}

Od novih izvođača ističe Raya Okparu (također na mobilee), a od stvari njegovu Good Times. Na svadbi svoje tetke pustila bi Philip Oakey & Giorgio Moroder: Together In Electric Dreams, ali je sretna što ne mora puštati ni na čijoj svadbi. Jutros se probudila uz Personal Jesus Depeche Mode, a Sebu K bi pustila i u zoru na Ibizi, i to pjesmu Too Hot. Svoj eklektični ukus bi pokazala s Herbie Hancockovom jazzicom Jessica. I, za kraj, stvar koju bi voljela da joj svira na sprovodu…poslušajte niže…
{youtube}5RSKmgCdi3Y{/youtube}

Večeras besplatno na Hate Boss!

Na pozornici Malog pogona zasvirat će talijanska četvorka Hate Boss koji su jučer nastupili u riječkom klubu Tunel.

Ako se zna da su pozornicu djelili sa imenima poput Chicks on Speed, Does it Offend You Yeah, Zombie Nation, Boys Noize, Mr.Oizo, Motel Connection, Crookers i Bloody Beetroots dobiva se tek naznaka kako Hate Boss zvuče. Kombinirajući rasplesanost Daft Punka, groove QOTSA, eksperimentiranje zvukom a la Trent Reznor, funk na tragu Georgea Clintona i profinjenu elektroniku SBTRAKT-a Hate Boss isporučuju čvrst, sjajno produciran i moderan zvuk benda koji će uskoro turirati po cijeloj Europi. Dosad su objavili dva EP-a (“Get Out” i “So Much”) i album “Time Of The Signs” kojeg će promovirati i kod nas.

Vrata Malog pogona otvorit će se u 20, a koncert počinje točno u 21 sat.
{youtube}yyKyldgH994{/youtube}

Zvuk obavija um i tvoj je da ga sačuvaš!

'U mladosti, nalazio bi ga svaki dan…', započinje svoju priču britanskom Sunu, 33godišnji glazbenik, koji objašnjava kako bi mu još kao djetetu, na suncem okupanom igralištu njegova osjetila poludila.

'Zvuk obavija um i tvoj je da ga sačuvaš, i preuzmeš kao svog.', objašnjava dalje, i kaže kako osmogodišnjem djetetu i “I Get Around” od Beach Boysa, ima isti učinak kao i Princeov 'Kiss'. 'Dobre su pjesme odlične, i ništa više.' Kad je imao 14 godina kupio je prvu, akustičnu gitaru, naučio 2 akorda, i već počeo natucati prve kompozicije. Sa 16 godina, kad je kupio prvi sampler i sintesajzer, iste je kompozicije radio kroz elektroniku, i sve to u okrilju mladosti, bez brige oko stanja bankovnog računa, s jednom nogom i dalje na dječjem igralištu, a s drugom stupajući prema budućnosti. I sada, s 33 godine, i kada ima puno više opreme u svom studiju, Dear se nerijetko vraća jednostavnom blues zvuku, i uz pomoć djetinjstva nalazi ponovno nešto univerzalno, a onda, na rubu, treba pisati glazbu i pritisnuti 'snimanje'.
{youtube}ijjhstMK9CM{/youtube}

Tako i uspoređuje svoje prijašnje albume, Beams i Black City, prvi kao povratak u djetinjstvo, za razliku od potonjeg, koji je bio kao bijeg od istog, iako su oba odraz njegova života.

Matthew Dear trenutno nastupa sa live bandom, bubnjarom Ianom Changom, basistom Dannyem Scalesom, i perkusionistom Samerom Ghadryom, izvodeći Beams, u potpuno novom ruhu, i osjećajem, kako sam navodi, kao kad putuješ u djetinjstvo i pronađeš nešto davno zagubljeno…

Cijeli tekst s Mattheew Dearom, kojeg, kako se čini, nećemo uskoro slušati u Hrvatskoj, pročitajte OVDJE. Možda ga i čujemo u nekoj DJ verziji, ali sigurno nećemo i u ovoj s live bandom, jer nastupa samo po većim europskim gradovima, a Zagreb, kao naš najveći, ne spada u tu kategoriju, nažalost…

Intervju: Luka Vujeva aka Lucien See Why


1. Bok, Luka! Krenimo s Baile Musik. Koliko se Baile isprofilirala kao etiketa od njenog osnivanja do danas? Je li postala prepoznatljivi brand? Ima li kruha u tome?

Pozdrav Klubskoj Sceni i Vašim čitateljima, Baile Musik aktivno radi već tri godine i ja sam jako zadovoljan s onim što je label napravio u ove tri godine. Postigli smo svoj cilj i isprofilirali svoj glazbeni stil, konstantu izdanja i napretka. Možda nisam najbolja osoba da Vam odgovorim je li postala prepoznatljiv brand ali smatram da u našem stilu glazbe jako puno ljudi zna za Baile, tjedno dobijemo preko 20 demo izdanja. Kruha u tome u HR nema, od kad smo se ja i label preselili u Njemačku situacija se popravlja, radimo kao u prijevodu mini obrt i situacija je zadovoljavajuća iako svakako uz taj posao čovjek mora imati regularan posao.

Da se nadovežem na situaciju u HR s labelima, u HR je pratički nemoguće profitabilno otisnuti vinyl, plasirati ga na tržište i bilo što zaraditi s njim, pa čak i digitalno izdanje ako će te priuštiti profesionalan mastering i promociju. To je razlog zašto i nismo u HR tiskali vinyle. Ovdje je situacija dosta drugačija i povoljnija, plus label svakako sa sobom nosi dio pozitivnog marketinga i promocije.

2. Puno je poznatih DJ-a poduprlo Baile u svojim setovima, puštajući neku stvar s etikete, te mnogo imena izdaje za tu etiketu. Nekako je osjećaj da se kod nas slabo zna za ta imena, pogotovo u Zagrebu. Zašto? I koliko domaći DJ-i podupiru izdanja s BM?

Istina do sad su nas poduprli i svirali skoro svih poznatiji svjetski DJ-i. Najviše su nas gurali Marco Carola, Maceo Plex, Raresh, DJ-T,  Staecy Pullen, Troy Pierce itd. Domaći DJ-i su nam dali podršku, ali nekakav generalni osjećaj je da smo cijenjeniji vani nego u HR.

3. Koga bi volio potpisati za BM? Koga planiraš potpisati uskoro, ima li kakvih novih imena? Isto pitamo i za mlađu sestru BM-a BM Slim?

Svakako bih volio ponovno potpisati Julien Brachta, koji je svoju svoju prvu traku izdao za Baile Musik a sada je pod okriljem Cadenze. Nova imena u 2013. vam nažalost nemogu otkriti, ali svakako i Vama i Vašim čitateljima mogu preporučiti da nas prate u prosincu jer nam izlaze 2 izuzetno kvalitetna izdanja.

BM Slim ne postoji više od 18 mjeseci. Label je povučen jer se nažalost nije uspio glazbeno isprofilirati ali svakako uspio je u svojoj misiji pronalaženja mladih i talentiranih producenata koji su kasnije imali uspješna izdanja na Baile Musik i na nekim drugim labelima. Trenutno na Baile Musiku postoji paralelan projekt pod nazivom Deep Department koji je fokusiran na izdavanje isljučivo kvalitetne house i deep house glazbe. Do sad smo izdali 2 EP izdanja na DD, a gosti na tim izdanjima su bili John Dimas, Marcin Augustin sa Noira, po meni glazbeno najveći talenat u Splitu Cuisine Dub itd. DD je ponajvise prepoznao njemački dvojac M.A.N.D.Y.

4. Koja su najuspješnija izdanja za Baile? Koje je tvoje najdraže izdanje?

Ne bi sad volio posebno izdvajati neka izdanja ali bilo je stvarno dosta uspješnih izdanja a sva izdanja su mi na svoj način draga jer sad kad bi ih poslušao od 1. pa sad do evo 34. vidio bi taj razvoj glazbe, razvoj stilova itd..

5. U ekspanziji deepa, pitamo se, koliko je teško napraviti neku uspješnu deep/tech stvar, samim time i kreativnu? I koliko misliš da je rok trajanja svemu tome?

Smatram da je ekspanzija deepa prošlo i svršeno vrijeme, ali to i tako mogu reći samo sa svog osobnog stajališta. Uvijek je teško napraviti dobru traku. Nema veze koji je stil u pitanju, treba dosta kreativnosti, ponajviše iskustva. Kvalitetni uvijeti su naravno jedan od presudnih faktora i naravno treba pogoditi pravu traku u pravom vremenskom periodu.

6. Je li danas elektronska glazba, pogotovo taj sveprisutni deep house, danas posh muzika? Kakva publika je ta koja to sluša, gledano po njihovom statusu u životu?

Teško pitanje, el. glazba se defitivno sofisticirala s vremenom i postala pristupačnija širem krugu ljudi. Što se tiče deep housea on je imao neku svoj ekspanziju prije 2-3 godine, danas je to totalno drugačije pomalo se gasi i taj hype oko disko elemenata u house glazbi. Mislim da nebi trebao komentirati društveni status drugih ljudi ali eto na Youtubeu preporučam svima da pogledaju snimku s nekog partija iz 1995. i jedan iz 2012. pa će svima razlika bit jasna.

7. Kakav je danas noćni život u Splitu? Dosta se toga događa u Zagrebu, Rijeka ima ponešto, čak se i Slavonija angažirala što se tiče partija… Nekako se čini da Split spava? Općenito je teško dovući ljude na neko mjesto jednom tjedno, ima li uopće smisla organizirati nešto?

Iskreno neznam kakav je trenutno noćni život u Splitu, početkom 2012. sam se trajno preselio u njemački Frankfurt. Ono što znam da dok sam živio u ST da je bio katastrofalan. Sama činjenica da sam sa partnerom iz Italije organiziraio Troy Peircea u ST i da je unatoč jakoj promociji došlo 100 ljudi, na kraju smo po narudžbama karata došli do saznanja da je od tih 100 ljudi pola došlo iz Hercegovine, Srbije, Zagreba itd..

Split je nažalost godinama što se tiče glazbe, sustavno zatupljivan i to je rezultat današnje scene. Split je jedna jako teška sredina s puno apsurda i paradoksa, pa ako pogledate u srž, tko vlada gradom i sl. onda priče o sceni el glazbe postaju suvišne. Ono pozitivno što vidim kod HR je da je sve više i više stranih promotora, partija i festivala sa izuzetno kvalitetnim line upovima.

8. U kojoj si ti priči mimo etikete? Istražuješ li nešto novo, što danas puštaš, slušaš? Produciraš li štogod?

Sretno oženjen, radim, kad puštam onda puštam nekakvu kombinaciju house, tech glazbe i rumunjskog minimal techna. Što se tiče produkcije tu sam imao duzu pauzu preko godinu ipo dana. Počeo sam ponovno producirati nedavno, a za 2 tjedna izlazi remix na Baile. Trenutno kad uhvatim slobodnog vremena produciram svoj EP za Baile koji bi trebao "out" u prvoj polovici 2013. U budućnosti nemam namjeru izdavati puno traka – 3-4 godišnje.

9. Je li Beatport danas mjerilo uspjeha? Koliko je teško dospijeti na Beatport u vremenu kad ima hrpa producenata iz 'dnevne sobe' koji na dnevnoj bazi izbacuju stvari?

Beatport definitivno nije mjerilo uspjeha ali je značajan faktor. Što se tiče online shopova ja osobno preferiram i jako cijenim Whatpeopleplay i decks.de. Beatport, iako je pre zatrpan izdanjima ima jako dobar vrijednosni sustav u odlučivanju koja će izdanja izaći na vidjelo. Baile je dosta puta bio uvršten u "Featured" izdanja što je za nas bila i neka vrsta priznanja za uporan i kvalitetan rad, ali svakako treba reći i istinu – bez jako kvalitetnog distributera teško je doći do "Featured" izdanja i pravog proboja na BP.

10. Za kraj nam napiši neki tvoj trenutni Top 5!

–    YAYA & JUN AKIMOTO – Only That Time [Maison D'Etre]
–    SASCHA DIVE – Out Of Dark Into Light (THILO DIETRICH Remix) [Be Chosen]
–    PRIKU – Bobohalma [Arpiar]
–    DOYEK – Wihtout Music (YATE Remix) [Protez]
–    T. RUGGIERI – Let's Do It (P. JONES Remix) [Baile Musik]

Poklon download: 
(desni klik, save link as)
John Jastszebski – Saveur De Peche (John Dimas Everlasting Remix)

{enclose /special/John_Jastszebski_-_Saveur_de_Peche_John_Dimas_Everlasting_Rmx).mp3}

 

Pete Dux: Ovo je zatišje pred buru

Prije nego se uputite na rođendanski tulum saznajte što slavljenik zbori o UES-u, razlici između scene i industrije i što savjetuje mladim DJ-ima.

Da krenemo odmah s početka UES-a. Sjećam se kada ste napravili prvi event forumi su gorili od diskusija i komentara. Dio ekipe je bio oduševljen, a dio je bio pun negativnih kritika. Na neki način dočekani ste na nož, a sam event bio je uspješan i gosti su se dobro proveli. Mozeš li molim te malo ispričati kako je to sve počelo te kako si se osjećao prije eventa, za vrijeme i poslje?

Počeli smo doslovno od nule. Mislim da u početku nismo bili ni svjesni u šta se upuštamo.
Imali smo ideju i želju da pokrenemo i napravimo nešto što smo smatrali da je tada sve više nedostajalo gradu Zagrebu. Poprilično dugo smo to sve pripremali i planirali,  sjecam se da je proslo dosta vremena dok nije sve krenulo u realizaciju. Osjećao sam se kao i svatko drugi tko je pod velikim stresom. Imali smo pritisak sa svih strana znali smo da puno riskiramo. Najveća nagrada bila nam je kad smo vidjeli pun floor rasplesanih i veselih ljudi. Poslije nam nije ništa drugo preostalo nego da ponovimo, ali naravno još bolje.
{youtube}VjrTQoFckGE{/youtube}

Slobodan sam reći da se UES pojavio kao brand koji je radio stvari jako profesionalno, te se nije opterećivao povijesti nego kvalitetnom produkcijom i time da se dobro ljudi provedu. Možes li reći koja je bila misao vodilja UES partija?

Prvotna misao vodilja bila nam je u suštini zabava uz kvalitetnu izvedbu samog eventa. No danas imamo malo širi pogled i kompleksniji pristup svemu. Vođeni smo time da zabavimo ljude, ali ujedno da ih i podučimo jer smatramo da možemo utjecati na mnoge i na mnogo toga ovakvom platformom. Sama ta pomisao da možemo napraviti nešto više i doprinjeti nečemu vodilja nam je u svemu ovom što radimo i u što vjerujemo.
 
U zadnjih par godina volim izbjegavati riječ scena, a upotrebljavati riječ industrija..kakvi su tvoji pogledi na komparaciju ta dva pojma?

Scena kao takva još postoji tu negdje, nešto se događa. S obzirom na teško razdoblje u kojem se nalazimo trebamo bit zadovoljni. Promjene uvijek donose trenutni pad i stagnaciju dok ne dođe sve na svoje. Povijest se uvijek ponavlja i vjerujem da je ovo samo zatišje pred buru, treba biti samo strpljiv i uporan. Pojam industrije najbolje je izražen u Hrvatskoj u ljetnoj sezoni. Time smatram da se stvara kriva percepcija i neralna slika onog što se uistinu događa kod nas.
{youtube}wMgP8X2sDj0{/youtube}

Ima li UES uzore u starim party brandovima u Hrvatskoj i koji su, te imate li neki uzor izvan granica Hrvatske?

Ne bih koristio pojam uzora jer mi to zvuči u poslovnom smislu kao pokušaj kopiranja. Uzori trebaju onima koji su nesigurni u sebe i koji zapravo nemaju vlastitu ideju nego crpe ideje iz tuđe kreativnosti i inovativnosti. Svatko od nas može napravit sve, može napravit bolje od samog sebe ovisno o vremenu, mogućnostima i angažmanu.
Naravno cijenim i sviđa mi se rad mnogih naših domaćih promotora/organizatora kako manjih tako i onih većih. Staro ili novo sasvim nebitno, samo da je dobro i kvalitetno to je najbitnije.

Glazbeno s kojom bi pjesmom opisao UES, te u 5 riječi kako bi opisao taj sound?
{youtube}8RaVK1TI0SU{/youtube}

Smisleno, dinamično, moćno, energično i zvučno

Obzirom da UES radi partije na kojima bi mnogi mladi DJ-i rado svirali, koja je tvoja poruka njima što da rade kako bi podigli svoj DJ profil?

Dovoljno je da budu svoji, da imaju priču i da ne padnu pod utjecaj trendova.
 
U petak slavimo tvoj roćkas, što nas očekuje osim dobre mjuze?

Zabava zabava zabava