Skip to main content
  • alt
  • 8.10.2015.

DJ Bone: Nikada me nije pretjerano interesiralo biti dio određene grupe ljudi

Neokrunjeni zasluženi kralj detroitskog undergorunda, odmetnik koji je odbio upasti u bilo koji klan i sve učinio na potpuno svoj način slijeće na splitsku obalu.

 
Uz domaće pojačanje Pere FullHouse-a i kao najava Moondancea 2016., za pult ravno s ogoljelih industrijskih ulica stiže DJ Bone. Za oštro, beskompromisno i čisto glazbeno iskustvo pravac Jungla, a što je rođeni Detroitčanin sam imao za reći o počecima, integritetu umjetnosti, prijeziru samopromocije, Detroitu i obitelji checkiraj niže!

alt

 
 
1. Kako je priča započela za tebe? Koji su bili prvi kanali kroz koje si započeo grabiti komadiće glazbenog znanja? Misliš li da su danas radio emisije postale manje autentične i manje koncentrirane u donošenje novoga u svijet, da se više koriste samo kao ekstenzija promocije?
 
Čini mi se da je moja priča o DJ počecima poprilično drugačija. Moj um je uvijek bio onaj slobodnog mislioca. Nikada me nije pretjerano interesiralo biti dio određene grupe ljudi. Vrlo rano sam shvatio da najbolja osoba na koju se možeš osloniti si ti sam. Nisam mogao očekivati od ikoga da će me držati za ruku i objašnjavati mi stvari.
 
Većina mojih ranijih stvari stigla je od radio showa Electrifying Mojo. Njegov stav da će svirati samo dobru groovy glazbu, ali ne ograničavajući se na specifični žanr, bio je sjajan. Osobno me dirnuo na mnogo načina. Njegova emisija bila je tako široka da mi je pomogla stvoriti vlastitu glazbenu paletu. Ovo je bilo u kombinirano s velikim utjecajem koji je na mene imala glazba mojih roditelja.
 
Čini mi se da je 99% radio stanica postalo platforma za beskrajnu promociju pomiješanu s nekoliko nezahtjevnih banalnih jutarnjih emisija. Potpuno je suprotno no što je običavalo biti. Prije smo palili radio kako bi otkrili odličnu glazbu, sada se neprekidno vrti istih 30 pjesama sve dok oni s vrha ne daju novih 30, o kojim odlučuje podmićivanje kako bi se pjesma vrtila.
 
2. U jednom trenu si se odlučio povući sa scene i odbijao si sve ponude za gaže? Koja je bila logika iza toga? Je li bilo samo iz razloga kako bi više vremena posvetio obitelji ili si ujedno osjećao potrebu da se odmakneš malo? Kako se osjećaš u vezi toga da kćer Aleckxis kreće tvojim putem?
 
Nisam odbijao baš sve gaže, ali veliku većinu. Mnogo stvari se u to doba događalo s obitelji stoga sam želio biti tamo za sve njih. Obitelj dolazi na prvom mjestu. To su oni koji će uvijek biti tu za tebe i čuvati ti leđa. Ujedno sam iskoristio ovo vrijeme i da preuredim studio i produciram nešto nove glazbe.
{youtube}z0s_BHFAs4I{/youtube}
 
Aleckxis je naposljetku više završila privučena u kazalište i ples u čemu je vrlo talentirana. Ne mogu je siliti da krene mojim stopama no odluči li se za to tu sam za nju. Kako god okrene ponosan sam na nju.
 
3. Uvijek si bio zaljubljen u vinil ali nemaš problem s digitalnim formatom. Radi li se o tome da je jednostavno nužan jer mnogo dobrih novih stvari još nije dostupno na vinilu, niti će ikada biti, tako da bi isključivo slijepo držanje za nešto što voliš iz prošlosti rezultiralo gubitkom zadovoljstva u sadašnjosti? Već su te uspoređivali s Millsom koji je jednom prilikom napomenuo kako je sadržaj važniji od metode. Slažeš li se s ovim?
 
U potpunosti sam prihvatio digitalni format većinom zato jer je većina promotivnog materijala koji primam u ovoj formi. Također volim svirati mnogo još neizdanog materijala iz wav fileova. Još uvijek volim vinil i njegovu povijest. Njegova povijest u mom životu i fizički aspekt čine glazbu više opipljivom za mene.
 
No sada, negativna strana koju vidim je da je s usponom digitalnog stigla i poplava izdanja. Ovo je bilo neizbježno kako je stvaranje i izdavanje glazbe postao lakše i sadržavalo malo ili nimalo financijskog rizika.
{youtube}uBV8zQZ54is{/youtube}
 
4. Smatraš li da postoje mladi techno glazbenici koji razumiju vrijednost povijesti i vrijednost učenja i izgradnje novog na temeljima starog? O kome od novijih umjetnika posljednjeg desetljeća imaš visoko mišljenje?
 
Ne mogu reći sa sigurnošću jer nisam vodio mnogo dubokih razgovora s mlađim generacijama no nesumnjivo postoje. Radije ne bih navodio samo nekolicinu, jer ću neminovno izostaviti neka važna imena. Ali mogu ih osjetiti tamo vani kako kopaju dalje od uobičajenih imena, kako stvarno slušaju glazbu za sebe ne samo prihvačajući komentare stranca o tome što je dobro i što nije. Nadam se da će se ovo istraživanje nastaviti s još mlađim generacijama koje dolaze na scenu.
 
5. Na kakva izdanja se koncentrira Subject Detroit? Tražiš li više specifičan zvuk ili više brineš o samoj emociji koju prenosi i umjetničkom integritetu glazbenika iza trake?
 
Započeo sam Subject Detroit 1995. Cilj je bio izdavati vrhunski beskompromisni Detroit Techno. Iznimno sam ponosan da do danas nismo odlutali stog puta. Jednostavno nije bilo dovoljno glazbe koja je imala emociju i vibru koju sam trebao pa sam odlučio načiniti vlastitu. Prvo izdanje imalo je funkciju da izazove status quo ljudi koji kupuju ploče samo po imenu producenta pa sam stoga izdao SUB001 (Unleashed EP) da vidim hoće li se itko zakačiti samo na snagu glazbe… i prošla je iznimno dobro.
 
Da bi pjesma bila izdana na SD trebam u njoj čuti duh umjetnika, zaista osjetiti vibraciju i mora biti funky. Zato sam odbio mnoge koje su stigle! Vjerojatno im je nedostajao neki od ovih elemenata ili su previše zvučale kao netko drugi. Samoizražavanje je esencija Detroit Techna.

alt

 
6. Što ti je prolazilo umom kada si stvarao “Shut the lights off”?
 
“Shut the lights off” ima dva značenja. Prvo i najjednostavnije je hype. Vidio sam koliko često je hype (svjetla) zamijenjivao stvarni talent pa je tako ovo bio bojni poklič protiv.
 
Drugo značenje je stvorila potreba za FOKUSOM. Bilo je toliko puta kada je tip za rasvjetu pokušao nadglasati glazbu i impresionirati sve s neprekidnim bliještećim svjetlima. Shvatio sam da mi se više sviđa mračni i tajanstveni klub. Što je tamnija sama lokacija to je veći fokus na samoj glazbi.
 
7. Koja je tvoja metoda u studiju? Kako teče produkcija?
 
Produkcija je za mene vrlo duhovna stvar. Vrlo mi je teško otići u studijo i samo stvoriti nešto. Idem u studio kada imam potrebu glazbeno izraziti nešto. Uzmem moment iz života ili raspoloženje koje osjećam i stavljam sve to u glazbu, Ovo najbolje funkcionira za mene i vrlo je terapeutski. Sve ono što stvorim, a nije direktni izraz nečega, vjerojatno će ostati ostavljeno po strani. Ali imam poseban nadolazeći projekt koji će inkorporirati sve ove trake.

alt

 
8. Na koji način te tvoj rodni grad, Detroit, oblikovao? Kako se promijenio od razdoblja kada si započeo i koliko je veći izazov zadovoljiti obrazovaniju publiku na ovim podijima? Što planiraš ponuditi plesačima u Jungli?
 
Detroit i moja obitelj su me zaista oblikovali na osobnom i glazbenom planu. Od vrtića do fakulteta sam bio u Detroitu i često se vozio javnim prijevozom u teenagerskim godinama, tako da većinu Detroita poznajem vrlo dobro.
 
Detroit je oštar i tmuran, ali i vrlo lijep na svoj specifičan način. Gledao sam ga kako se mijenja i ujedno ostaje isti u posljednjih 35 godina. Pravi detroitski stav i svijest su bili ključni za odrastanje ovdje, nekako je sve ovo nasilje, ogoljelost i industrijska ljepota postalo moja normala i zato sam ovakav kakav jesam.
 
Grad se prilično promijenio nekim novim stvarima, ali još se osjeća jasna potreba u stvarnim četvrtima. Kvartovi nastavljaju biti zanemareni dok se središnji dio i ono što se smatra Novim Detroitom razvija u relativnoj sigurnosti.
 
Nažalost nisam mnogo svirao u Detroitu od moje rezidencije u Motoru. Starije i obrazovanije publike još znaju kako stvari stoje. Kada se ukaže prava prilika planiram iznova ovdje redovito svirati, ali moje prethodne rezidencije govore same za sebe. 
 
Uzbuđen sam zbog Splita! Imam misiju plesačima pružiti pravi duh Detroita. Funky Techno i bumpin ritmove koje vrtim na specifični detroitski način. Također sam načinio nekoliko posebnih traka koje palniram pustiti.
 
9. Imaš novi projekt i alter ego, Differ-ent. Koliko je on zaista različit od DJ Bonea i kako to da stvari nisu objavljene na Subject Detroitu? Smatraš li mrak nužim suputnikom u životu? Je li istina da ako nikada nisi iskusio mrak nećeš znati u potpunosti cijeniti svjetlo?

alt

 
Differ-et je mnogo izravniji stil… doista mnogo mračniji. Izašao je na površinu u nekim tamnijim razdobljima. Differ-ent je grublji s tvrđim rubovima kao plesniji soundtrack života. Ovo je još jedna strana DJ Bonea koja evoluira u nešto s čime sam vrlo zadovoljan. Tama dolazi u mnogim oblicima. Nedavno smo izgubili moju majku zbog raka i ovo mračno razdoblje me natjeralo da mnogo više cijenim svoj život i ljude u njemu.
 
10. Poznat si po tome da odbijaš pognuti glavu ikome kao i to da odbijaš prihvatiti medijsku orgiju zamišljenih persona kako bi uhvatio što je više moguće likeova i shareova. Slažeš li se da je nužno proširiti informaciju imaš li nešto kvalitetno za podijeliti ili je pak linija postala tako zamućena i mediosfera toliko preplavljena prosječnošću da je nemoguće više vidjeti drvo od šume? Je li mnogo teže plivati uz struju? Koje pouke si naučio i što bi savjetovao mladim ljudima koji razmišljaju o tome da prodaju svoj umjetnički integritet kako bi se proslavili? Je li slava cilj ili samo kolateral toga da voliš što radiš i radiš to dobro?
 
Ne vidim nikakav problem u širenju rada iza kojeg se nalazi istina, supstanca i integritet. Bilo tko može prodati bilo što ako imaju resurse, ali kada se radi o umjetnosti smatram da se ona ne bi trebala ljudima gurati na silu. Trebala bi moći predstavljati sebe i govoriti sama u svoje ime s stvarnom promocijom ili bez ikakve promocije uopće. Recimo N.W.A.-ov Straight Outa Comton je imao 0 vremena u eteru i pogledajte kako dobro je album prošao. 
 
Ako mladi ( i stariji 😉 ) umjetnici žele prodati svoj integritet i izrabljivati sami sebe to je njihov izbor. Rekao bih im samo da je slava prevrtljiva. Neki od onih magazina koji su te do maločas uzdizali će te i povući dolje uskoro… tako jednostavno jest.
 
Ponosan sam na to da nikada nisam ganjao slavu. Samo radim ono što radim najbolje što mogu i nastavljam stvarati iskrene fanove. Ljudi koji vole što radim vrlo su iskreni i mnogo im dugujem. Do sada sam imao sjajnu karijeru koja će samo nastaviti rasti. Vjerujem u dugovječnost koju pokreće viša razina konzistencije, ne reklame, fotografije i beskrajna promocija.
{youtube}AnvB-8LK0mM{/youtube}
 
11. Koja je vibra oko projekta Dimitrija Hegemanna u Detroitu?
 
Nisam uključen u to ni na koji način. Koliko razumijem ovo je više stvar “unutarnjeg kruga”. Nemam ništa za ni protiv projekta. Neutralan sam i neće ni na koji način utjecati na mene. Čuo sam argumente s obje strane neki kažu kako je ovo upravo ono što Detroit treba, a drugi da Techno ne treba spasitelje.
 
12. Jesi li ikada upoznao Sixsta Rodrigeza – Sugarmana?
 
Ne – da bar jesam.
 
13. Wild Card pitanje: Koja je najvažnija stvar o životu koju si naučio do sada?
 
Naučio sam biti baš ja i da nitko nije savršen. Također da cijeniš ljude koji cijene tebe… i zato obitelj dolazi na prvo mjesto.
 
14. I za kraj, Sjajno pitanje iz “Actors’ Studia”: Ako Bog postoji što bi ga volio čuti da kaže kada se nađeš pred nebeskim vratima?
 
Glazba… Sve se vrti oko glazbe.
 
 
defected zagreb mobile
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2