Skip to main content
  • 13.03.2017.

15 glazbenih startupa s velikim potencijalom

Startup je mjesto na kojem nova ideja može bujati, umrijeti, ili testirati svoju održivost na zasićenom globalnom tržištu.

 
Jedino je logično da nije svaka ideja nužno dobra ili jednako vrijedna, zakon vjerojatnosti govori da neće sve biti uspješne, ali jednako važno ako ne i važnije od kvalitete samog idejnog balona je i tajming, tempiranje materijaliziranja ideje u svijetu u pravo vrijeme na pravom mjestu u ispravnoj društveno-digitalno-glazbenoj klimi. Istraživanje najvećih brandova danas upravo je pokazalo da su to oni koji su se pojavili u pravi ten, na ivici promjena s novim rješenjima i bili su sposobni prilagođavati se novonastaloj situaciji.
 
Svjedočimo pesimizmu proročkih glazbeno-tehnoloških startupu za 2017. na temelju nedostatka uzbuđenja i inovacije ili brige o mogućnosti održivosti sustava, ali mnogi od njih zapravo se pojavljuju kao već prokušane metode s nadograđenim načinima operiranja koje bi mogle rezultirati velikim interesom i drže svoje ciljeve poprilično realnima bez ambicija da postanu novi Spotify. Ipak donosimo presjek od 15 zanimljivih novih početaka među kojima se neminovno krije neki koji će naći put da raste i penje se prema vrhu samom svojom korisnošću i uslugom koju pruža.
 
Lansiran u studenom 2015. startup iz Singaporea koji je krenuo agresivno u akvizicije pa su tako progutali i suparnika Composer, Mono studio iz SAD-a, i 49% udjela u Wenner media izdavaštvu koje objavljuje Rolling Stone magazin. CEO Meng Ru Kuok napomenuo je : " Koncentrirani smo na potrošača i na nabavni lanac glazbe kao i inovativne poslovne modele koji postoje danas… BandLab će biti globalni glazbeni biznis."
 
 
Osnovali su ga britanski glazbenici Benji Vaughan i Leanne Sharman u lipnju 2016. s ciljem da pomognu glazbenicima da se povežu sa svojom publikom putem mobilnih telefona dok dopuštaju publici da ujedno stisne poveznicu natrag prema glazbeniku i unatoč svojoj novosti aplikacija je već pokupila velike klijente kao što su The Rolling Stones, Luke Bryan i KSI.

Iskače u glazbenoj industriji već samim time što je "korporacija za javnu dobrobit" što bi značilo da nije ustanovljen s ciljem profita. Cilj je uspostaviti novi medijski format u kojem umjetnici, tekstopisci, i njihovi dioničari mogu "izraziti svoja prava i želje"što se tiče komercijalne uporabe njihovih radova. Lansiran je u kolovozu 2016. i planovi za ulazak u drugu i treću fazu određeni su za drugu polovicu 2016. s time da će se od 5-25% profita usmjeravati u edukacijske i s glazbom povezane dobrotvorne udruge.
 
Započeo je kao "DJ-ima definirani radijski servis" koji je nudio streamanje Dj mixeva i fingerprinting tehnologiju kojom se može identificirati traka i njen vlasnik time može biti isplaćen. Tijekom godina evoluirala je uvodeći nove tehnologije kao što je MixBank koji prepoznaje glazbu unutar remixa i rješava dogovor s labelima i izdavačima prije distribucije remixa. Do sada su se već povezali s velikim glazbenim servisima kao što su Apple Music i Spotify, a obećavajući potencijali podigli su još više prašine kada je u listopadu 2016. izdana traka u kojoj DJ Jazzy Jeff remixa "Room In Here" Anderson Paaka.

 
U Velikij Britaniji bazirani nezavisni vinyl label koji koristi mnogo nove tehnologije, posjeduje vlastita postrojenja za rezanje vinila bez korištenja ikakvog digitalnog procesa kako bi se stvorio autentični zvuk vinyla. Za 2017. najavili su uvođenje Gearbox Automatica, definiranog kao "autostreaming hifi turntable" koji ne samo da pušta s vinyla nego dodaje trake i na streaming playlistu, ali ne prebacuje je s vinyla  digitalno već joj pronalazi digitalnog parnjaka na Apple Musicu i Spotifyju gdje ih možeš dodati u svoju digitalnu audioteku.
 
Grammofy je jedan od rijetkih glazbenih servisa koji se koncentrira na klasičnu glazbu. Pretplatom na aplikaciju dobivate tjednu kuriranu listu klasične glazbe koja korisnike vodi prema djelima, glazbenicima i skladateljima žanra. Koristi stručne kuratore iz BBC Music i Gramophone magazina i nudi i kompresiranu i premium kvalitetu. od lansiranja u Njemačkoj i Velikoj Britaniji u svibnju 2016 , proširena je na druge zemlje Europe, kao i SAD i za sada je dostupna samo za IOS sustave.

 
Grooveo je streaming platforma koncentrirana na umjetnike koja omogućava direktnu monetarizaciju za stvaraoca trake kroz donacije fanova i cilj je promijeniti dosadašnju situaciju na tržištu. Funkcionira i za vinyle i za digitalno i upošljava i višestruke kamere za "live" iskustvo. Za vrijeme seta gledatelji imaju mogućnost dati napojnicu DJ-u koristeći "beatcoins" kao valutu koja se kasnije može isplatiti kao tantijemi.
 
Nezavisni label koji je dijelom u vlasništvu Warner Music grupe s updateanom tehnologijom koja istražuje YouTubeov API i pronalazi umjetnike koji imaju najbrže rastući engagement, kako bi im labeli ponudili potpisivanje ugovora. Kako je recimo bio slučaj nedavno s 13-godišnjim Johnnyjem Orlandom koji je povezan s brandom u marketinške svrhe, kao zvijezda socijalnih mreža s milijunskim sljedbenicima na društvenim servisima.
 
Jaak razlama trake odvajajući ih na anatomske dijelove tekstopisaca, umjetnika, izdavača i labela. Osnivač Vaughn McKenzie komentirao je: "To je samo ideja dizajniranja stvari koje će raditi točno onako kako biste željeli da rade… to je poslovna logika u aplikaciji". Povezuje aplikacije, web stranice igre ili bilo što drug što treba pristup određenoj pjesmi pružajući interaktivnije glazbeno iskustvo. Tehnologija je u razvoju od 2014. i ove godine bi trebao izaći i prvi konkretni proizvod dok se paralelno odvijaju pregovori oko toga što je moguće s ovom tehnologijom u glazbenoj industriji.
 
Mentalno dijete dva Danca s iskustvom u glazbi i tehnologiji koja ohrabruje korisnike da glazbu iskuse u zajedničkom live iskustvu. Mogu se uključiti i sami umjetnici koji će stvarati liste koje će se moći podijeliti i ujedno i odgovaraju na potrebu tržišta da se na velikim pl<tformama kao što su Apple Music i Spotify pokrene razgovor oko glazbe.
 
Britanski startup koji daje interesantnu premisu korištenje AI tj. tehnologije neuralnihnmreža kako bi se skladala glazba. Originalni prototip uveden je 2012. dok je sistem u međuvremenu prošao kroz značajna poboljšanja i sada ga uglavnom koriste stvaraoci video materijala. CEO Ed Newton-Rex uviđa potencijal ove tehnologije u recimo podučavanju glazbe.

 
Smatra se glazbenim ekvivalentom Pokemon Go revolucije što s tiče tehnologije. Koncentrira se na platformi virtualne realnosti koja se može koristiti kako bi se vodile kampanje gdje se digitalni sadržaj ostavlja na fizičkim lokacijama kako bi ih korisnici mogli pronaći na isti način na koji ćeš potpomognutom realnosti preko ekrana vidjeti Pokemona na realnoj lokaciji, i već je korišten u kampanjama ALT-J-a, Keitha Richardsa, CNCO-a a izvan glazbene domene korišten je već u promociji serije Homeland.
 
Londonski Mbryonic nudi vizualni pristup promoviranju umjetnika i brandova. Koristi se virtualna realnost, grafika iz igara, vizuali u živo koji imersiraju korisnika u svijet odabranog umjetnika. Također su stvorili i proizvod koji stare video spotove pretvara u 360° virtualno iskustvo. Osnivač Tom Szirtes napominje: "Zašto bi išao u trošak postavljanja gaže kada možeš postaviti u potunosti virtualni nastup."

 
Također se fokusira na iskustvo glazbe u virtualnoj realnosti pridodajući i hardware (kroz naočale i kacige koje će biti lansirane ove godine) i katalog sadržaja s do sada 5 nastupa snimljenih specifično za VR. Lansiranje je zakazano za ovu godinu a na mjestu su već partnerstva s umjetnicima, labelima, lokalitetima i festivalima. Nedavno je lansirana i beta verzija ograničena na 1000  korisnika u Europi i SAD-u.
 
Švedski startup koji je odgovoran i za prvu zaista pametnu gitaru na svijetu Sensus Smart Guitar, u potpunosti funkcionalnu s digitalnom radnom postajom (DAW) koji može modificirati zvuk gitare kroz looping ili mixanje, a ujedno je moguće povezati se na internet gdje njen vlasnik može svirati uz streamanu glazbu.
 
brejcha 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk