Skip to main content

Promocija Moondancea u epicentru globalnog techna!

"Što to želiš Mary? Što želiš Mary? Želiš li Mjesec? Samo reci riječ, bacit ću laso oko njega i povući ga dolje." – u apsurdnoj gesti neobjašnjive ljubavi ponudio je mlađahni lik Jimmy Stewarta svojoj voljenoj u filmu 1946.


Laso možeš objesiti o klin jer današnje dame ne znaju što bi s Mjesecom na lasu, ali možeš im pokloniti jedan sasvim drugi Mjesec – Moondance... tako i tko znaš da ne možeš s njom ništa ne sluša li techno. Sreća tvoja da Mjesec također osvjetljava pute i da, za razliku toliko onih koje vode u Rim, postoji i jedan drugačiji, glasniji, predigrama nastrojeniji put – Road 2 Moondance.

Poanta predigre, kako već znašm je podmazivanje, a lubriciranim tračnicama mašine kreću u grad u kojem je techno poslužio kao spona rađanja nove socijalne ravnoteže razorene i razderane slike jednoga grada, tako dugo razdvojenog betonskim zidom tuge. Pa s tvrđave i od sjaja domaćih zvijezda i Lune nadolazeći Moondance u kofere stavlja sve što treba, uzima u obzir mijene, trpa u džepove kablove i ideje najboljeg techna i seli 16. lipnja za berlinski podij Brigit&Biera na Werkstatt floor, a okus preliminarnih techno mokrih snova s Kamerlengo kamenja u Berin nose Pero Full House, s više sijedih u bradi poznatiji i pod alternativnim aliasom Skeptik, i kolega mu i prijatelj, najbolji hrvatski techno export Petar Dundov.

Peru već dovoljno poznaješ, ponekad jednostavno postoje oni koji stoje kao nepokrenuti pokretač početaka i oni za koje si svjestan da bi krajevi ujedno značili i krajeve ere, pa je jedino prikladno da su se AlfaRitam i OmegaRitam nađu u rukama srebrnog lisca domaće elektronike u 3. desetljeću na sceni i žilama koje zalaze u sve što je valjalo čuti posljednjih dekada. Kako je svaki početak simultano i kraj tako također i svako svjetlo i spoznaja ujedno sa sobom nosi i svoj mrak pa kao eksperimentalan, mračan, subverzivan, preispitivajući, hipnotički, industrijski alterego nastaje Skeptik:

"Ja sam između ostalog odrastao na post-punku, ranoj elektronici i industrijskom zvuku i to izlazi na vidjelo kroz Skeptika. Skeptik je preuzeo taj dio koji nisam imao prilike često pokazivati i mislim da je pravo vrijeme za to".

Znači li ti ime stijena, autosugestijom postaneš jednostavno stabilni plato svega čega se dotakneš.  Petar Dundov, kao stvaraoc inteligentnog raslojenog, a opet čistog techna, oči je otvorio početkom 70-ih u zagrebačkoj metropoli. Plesni podija postaje pretijesan i mladenaštvo vodi za pult da bi želja i trud probili domaće i regionalne granice pa ga upoznaju i podiji festivala kao I Love Techno, EXIT, Awakenings i Wire, i klubovi koji nose sami svoj kult ličnosti kao što su Berghain, Matter (RIP), Womb, Air, Fuse, Space, a vodi i dugogodišnju vruću romansu s belgijskim Music Man labelom. Slobodan duhom, kreativni zaljubljenik u eksperimentalno i marginalno, kozmopolit domaćih pulteva, sasvim suvereno spaja perpetualnu progresiju techno beata s obestjelešenim melodijskim linijama – onima koje pitaju, onima koje odgovaraju, onima koje sumnjaju i potvrđuju prethodnu.  Da Petar proba objasniti što za njega znači techno to bi zvučalo ovako:  

"Techno je glazba koja prethodi pokretu. To je plesna glazba, dovoljno čvrsta da prenese emociju podijem i dovoljno apstraktna da posluži kao predložak zauvijek".

U petak, 16. lipnja, jedan sat unazad s krive strane ponoći (aka 23), na adresi Schleusenufer 3, 10997 Berlin, uz podršku Brigit rezidenta i velikog prijatelja Moondancea Mariona Cobrettija vrijeme je za malo kulturalne techo razmjene. Jesmo li zaista toliko različiti ako plešemo na istu glazbu pod istim Mjesecom?

dam swindle mobile
Galeb Nikačević otkriva svijet lako dostupnih halucinogenih biljaka koje rastu po šumama i gorama Srbije.
sonus 1
Galeb Nikačević otkriva svijet lako dostupnih halucinogenih biljaka koje rastu po šumama i gorama Srbije.
disco fever desktop