Što reći o najboljem slovenskom DJ-u? Ono malo podataka što se može naći, samo su riječi hvale, bilo iz recenzija njegovih ploča do komentara njegovih setova. Kako god bilo, Umek je u strelovitom usponu svoje karijere, pogotovo nakon 2000. godine kada je nastupao širom Amerike, Australije i Azije rame uz rame sa najpoznatijim svjetskim DJ-ima, a o njegovim radovima da i ne govorimo – vrte se po najpoznatijim klubovima Europe i Amerike. O njemu ae se još puno, puno čuti. No, krenimo redom. Uroš Umek rođen je 1976. u Ljubljani. Već kao teenager volio je dance glazbu, no bilo mu ju je prilično teško za nabaviti u bivšoj Jugoslaviji, kako se požalio u jednom interviewu. Početkom 90-tih, kad je Slovenija postala slobodna, i politički, i kulturološki, (i kad je Umek malo narastao), počeo je organizirati partyje i baviti se DJ-anjem. Naravno, prvo je to sve bilo totalno underground, no vrlo brzo su Slovenci prihvatili “novu” glazbu i scena se proširila. Umek je bio resident DJ na većini partyja tijekom tih prvih godina, tako da se može reći da je zaista imao veliki utjecaj na slovensku techno scenu. Krajem 90-tih poeeo se baviti produkcijom techna. Zašto baš techna? Njegov je odgovor jednostavan – iako je slušao acid house, radio je techno jer mu je to njegova tadašnja oprema dozvoljavala. Smatrao je da na njoj ne može napraviti kvalitetan house. A da mu je produkcija techna dobro išla govori i poveći popis etiketa za koje je izdavao - ZET, Absence, XS, Missile, Expire, Planet Rhythm, Comunique, Potential, Spiel-Zeug, Black nation, Primate (i sa Liebingom), Tortured Records (pod imenom Mumps)… i, naravno, za svoje dvije etikete – Consumer Recreation i Recycled Loops. Odličan izlet u electro vode napravio je 2000. pod imenom Zeta Reticula za Billy Nastyev Electrix, a posljednje informacije nam govore da osniva novu tech house etiketu sa Valentinom Kanzyanijem - Earresistable. Općenito, Umek se u zadnje vrijeme, produkcijski i kao DJ, kreće prema sve lakšem soundu, melodienijem, tribalističnijem, funky technu i tech-houseu, ali još ae dugo ostati poznat po svojim hard techno stvarima tipa Lanicor, a koje nose nazive Krkinih lijekova – Rupurut, Levcine, Katapresan, Betrion… Čak ni tribalistični Voices of Africa koji je izdao za Primate nije doživio takvu popularnost kao Lanicor. Umek se trenutno može bookirati preko Billy Nastyjeve agencije Theremin i preko njemačke Knee Deep. Umek radi na 4 gramofona, što se zaista ne može često vidjeti i čuti.
Intervju: Umek (SLO)
Intervju: Umek (SLO)
MySpace: www.myspace.com/djumek