• 4.09.2011.

House music was born in Chicago..

Prije nego su se pojavile DJ super-zvijezde, višednevni festivali, softver Ableton Live, laptopi i CD-i, postojao je Trax Records; prije trancea, techna, dnb-a, dubstepa i ostalih elektronskih glazbenih podžanrova postojala je prava house glazba i etiketa koja je cjelokupnu priču započela.

Frankie Knuckles

Danas ona slavi 25 godina postojanja a to će okruniti 18. listopada izdanjem kompilacije na dva diska, gdje će okupiti najbolje underground i avangardne produkcije iz svoje povijesti. Ovaj paket uključuje i specijalni DVD dokumentarac pod imenom "The House That Trax Built", čija priča temeljito objašnjava kako je Trax Records povezan s house glazbom, Chicagom – kolijevkom housea, te općenito sa svjetskom scenom i ljubiteljima ovog zvuka. Jedan od ključnih momenata bila je 1977.g. kada je legendarni DJ Larry Levan pripremao otvorenje kluba "The Paradise Garage" u New Yorku, lokala koji postao najutjecajnije mjesto svih vremena.

Trax Records: The 25th Anniversary Collection from Jorge Cruz on Vimeo.

Zauzet zbog posla u ovom klubu Levan je odbio ponudu da otvori novi klub Warehouse u Chicagu. Tada je savjetovao prijatelja Frankie Knucklesa da prihvati tu istu ponudu. Knucklesov stil DJ-inga bio je apsolutno nezamjenjiv u to doba. Posebno se to odnosilo na izbor glazbe. U Chicago je donio newyorkški stil miksanja i prvi put "soul" trake napravio plesnima ubacujući udaraljke čime su ploče i gramofoni učinili svoje. Možemo reći da se house glazba te godine, na tom mjestu praktički i rodila. Warehouse u Chicagu postavio je nove standarde a house glazba postala je jedinstveni stil koji je tada samo Frankie Knuckles znao svirati. I zapisana je onda zauvijek poslovica "house music was born in Chicago..".
{youtube}_NSn5RfxoXs{/youtube}

Kako je house glazbi rasla popularnost i mladi izvođači su počeli s produciranjem što je ovoj etiketi donosilo uvijek svjež i uzbuđujući novi zvuk. Prvo je osnovan Enter Trax Records 1984.g. od strane Larry Shermana i Rachel Cain, Jesse Saundersa i Vince Lawrencea. Sherman je bio vođa a pod utjecajem ostalih navedenih uzeo je kredit kako bi mogao financirati prve ploče a investiciju je jako brzo vratio.

Trax Records je majka svih etiketa house glazbe. Trax je tako objavio prve house i acid house ploče čime je promjenio glazbenu povijest. Od postanka pa do danas izdali su preko 2000 ploča te pritom lansirali i karijere mnogim glazbenicima koje danas smatramo ikonama housea. Tu spadaju Frankie Knuckles, Marshall Jefferson, Mr. Fingers, Farley "Jackmaster" Funk, Adonis, Ralphie Rosario i Screamin` Rachel.
{youtube}IV0RdGRCoF0{/youtube}

Ali kroz etiketu je prodefiliralo mnogo više producenata koji su dali svoj obol house glazbi. Ne smijemo nikako zaboraviti radove koje potpisuju DJ Rush, Armando, Joey Beltram, Ron Hardy, Robert Owens, Maurice Joshua, Fast Eddie i mnogi drugi.
{youtube}TFbCgnMrV3M{/youtube}

Predsjednica Traxa i suosnivačica Rachel Cain nastavila je voditi etiketu kroz novo doba koje je dalo novu generaciju house producenata. Možemo reći da su oni najbolje upoznati s promjenama koje su se dogodile na house sceni tijekom zadnjeg desetljeća. DVD dokumentarac nudi uvid u život Chicaga za vremena postojanja kluba The Warehouse i kada je Trax Records započeo s radom. To je pogled kroz život ljudi koji su ostvarili svoj zajednički dječački san, stvaranjem glazbe i izdavanjem ploča.
{youtube}F0Q0YfQ5N-Q{/youtube}

1. Chuck Roberts – “In the Beginning”

2. Two Of A Kind – “Happiness”