• 7.03.2018.

Elevate Festival – U pojačanom formatu najopsežnije izdanje do sada

Masivan, austrijski Elevate festival koji za sebe u Grazu uzima temporalnu krišku 2018. održao se od 28. veljače da 4. ožujka.

Kroz 5 dana, 9 000 posjetitelja raspravljalo se, plesalo i proslavilo najopsežniji i najmeđunarodni Elevate Festival do sada. U svome 14. izdanju održao se od 28. veljače do 4. ožujka i to na više od 9 lokacija. Osim dokazanih formata, donešeno je i mnogo novih značajki. "U ovogodišnjem razvoju festivalskog programa uključili smo tri nova stage-a i značajno pojačali format umjetničke umjetnostirizik se isplatio" kaže Bernhard Steirer, predsjednik uprave festivala.

Već nekoliko tjedana prije početka festivala, dobar dio pretprodajnih karata bio je rasprodan. Kombinacijom medijske umjetnosti, avangarde, pop kulture i političkog diskursa, Elevate je privukao je broj posjetitelja kao nikada do sada.

Umjetnički program Elevate Arts, koji će se dugoročno utemeljiti kao treći stup festivala putem novog programa kreativne europske kulture "Re-Imagine Europe", za prvi puta stekao je specifično poboljšanje profita s vlastitim umjetničkim prebivalištem za medijske umjetnosti, kao i nekoliko naručenih djela.

Nove glazbene pozornice – uključujući dnevnu pozornicu s jednim od headlinera DJ Koze, mauzolejom za modernu klasiku i Orpheumom za AV-live-show na sučelju zvuka i video umjetnosti – pojačale su osnovnu namjeru dovođenja različitih oblika suvremene glazbe u rezonanciju. Širina pojasa bila je znatna: u subotu, 24 glazbenih formacija nastupilo je na pet lokacija.

Od ansambla komorne glazbe do svjetlosnih zvučnih struktura, divlji free jazz i šarenih kolaža različitih žanrova iz hiphop, house, techno i noise – koncept izgradnja mostova između E i U, discko i reflekcija, avangarde i ecstasya je bio u potpunosti razvijen.

"S našim programom dokazujemo da su znatiželja, dijalog i otvorenost najbolji preduvjeti za uspješnu raznolikost, bilo u glazbi, umjetnosti ili pak u društvu", kaže Roland Oresi, direktor festivala za glazbeni sektor.

Uz snažne izjave, jasnu analizu globalnih pitanja i mnoge inspirativne goste, publiku je čekao opsežni program rasprava, radionica, razgovora i dokumentarnih filmova. Tema u 2018. bila je napetost između pojmova rizika i hrabrosti. "Diskurzivni program bio naš najmeđunarodni do sada. Usredotočujući se na zvižđače, autohtone aktiviste, novinarstvo pod pritiskom i demokraciju u opasnosti, opet nas je motiviralo uključivanje još više perspektiva iz različitih krajeva svijeta", kaže Daniel Erlacher, koordinator Discourse Programa, koji je već u srijedu okupio mnoge jake komentare o globalnim problemima – od potencijalnog "kraja ljudske politike" digitalizacijski procesima (J. Assange) do povezivanja istraživačkog novinarstva i zvižđača s rizikom demokratizacije s kojim su se bavili sljedeća četiri festivalska dana u više od 30 pojedinačnih događaj, a ovaj je puta proširio i veliki broj vanjskih programskih inženjera, moderatora i ko-kustosa iz različitih zemalja, surađujući sa festivalima – posebice iz Nizozemske i Grčke u okviru udruge We Are Europe 2018. – te donijeli nove perspektive i rješenja za novčanike.

Sljedeći Elevate Festival održati će se od 27. veljače do 3. ožujka 2019. u Grazu.