• 3.11.2021.

Impulse festival 2021. – pregled + intervju

Impulse festival je veličinom malen, a sadržajem ispunjen i velik 'boutique' festival koji se održava u Rijeci.

Ovogodišnje izdanje donijelo nam je pregršt događaja na nekoliko lokacija, ispreplećući glazbu kao lajtmotiv festivala kroz razne platforme – koncerte, filmove, sajam, tribine i radionice. Kao i prethodnih godina program je povezao nekoliko klupskih prostora na raznim lokacijama u gradu. Impulse se ove godine održao u trajanju od 6. do 12. listopada.

Osobno sam nažalost konzumirao premalo Impulse festivala, međutim ono što sam vidio, čuo i doživio bilo mi je super. U četvrtak 7.10. u klubu Tunel održao se glazbeni osvrt na kompilaciju 'Healing Sounds' stvorenu sa namjerom pomoći i podizanja svijesti o potresima pogođenim krajevima Hrvatske. Sudjelovali su Jan Kinčl i Nenad Barić (Funk Guru) kao idejni začetnici i osobe koje su stvorile kompilaciju, uz mene kao moderatora. Prilikom predstavljanja mogli smo čuti kako su artisti uglavnom odmah pristali sudjelovati, generalno zadovoljstvo sa svime učinjenim oko kompilacije, a jedina boljka ispala je predugo čekanje na vinilno izdanje budući da je proizvodnja ploča u svijetu usporena zbog velike potražnje. Smatram da smo uspješno predstavili sve segmente rada na kompilaciji, a kasnije su Jan i Nenad počastili prisutne sa svojim DJ setovima.

Uz Healing Sounds osvrt, nazočio sam i koncertu Svemirka, Pocket Palme i riječkog Doktora u Pogonu kulture u subotu 9. listopada. Uvijek mi se zanimljivo vratiti u prostor kojim sam nekoć upravljao, ovoga puta na dosta dobar koncert. Sve je krenulo dosta rano sa domaćim Doktorom kojemu je ovo bio prvi nastup uživo. Ne krijem da mi se zaista sviđaju njegove stvari koje su zapravo pop sa daškom elektronike i trapa, međutim svakako mora još poraditi na svome live izričaju, a preporučujem mu da ako može oko sebe okupi i bend, jer mi se čini da će tako zvučati i izgledati bolje i upotpunjenije.

Zatim se na stage penju Pocket Palma, zagrebački synthwave duo s dodatnim gitaristom. Mogao bi reći da zvuče onako kako se i zovu, kao neka džepna palma koju kad izvučeš te prožme nostalgija za ljetom, minulim vremenima, plažom i sladoledom, a osim toga jako su me podsjetili na the xx. Kraj je bio rezerviran za Svemirko, trenutnu koncertnu atrakciju na ovim prostorima. Osobe obučene kao teški hipsteri sviraju energični rock koji je na trenutke moderan, a na trenutke prelazi u slatke pop akorde. Na Svemirku se i skupilo najviše ljudi koji su uživali i đuskali. Sve u svemu meni jedna izuzetno zabavna večer, a jedina zamjerka ide na zvuk koji je bio loš, pa to svakako treba popraviti za sljedeći put.

Osim toga, na Impulseu ove godine događalo se svašta, pa ću nabrojati: filmovi – 'One su tu', 'Jedno dobro putovanje'; koncerti – Sara Renar, Ochi, Paper Tigers, Žen, Pomelo Chess Society, Lelee; DJ radionica sa Mile Hundom; Sajam ploča u Kružnoj i za završetak festivala, tribina 'Gamechanger' o promjenama u glazbenoj industriji koje je uzrokovala covid pandemija.

Još uvijek se nije održala glazbena čitaonica i predstavljanje knjige Mate Škugora 'Glazba za Žedno uho' koja čeka novi datum pa mogu završiti sa konstatacijom da festival još uvijek traje. Slijedi intervju sa Distune dečkima koji će iz pozicije (su)organizatora Impulse festivala odgovoriti na nekoliko mojih pitanja kako bi Impulse još malo približili osobama koje ovo čitaju.

Koliko ste zadovoljni sa ovogodišnjem izdanjem Impulse festivala?

Marin: Skroz sam zadovoljan, ovo je izdanje bilo najzahtjevnije dosad u smislu planiranja i provedbe festivala. Na kraju ispala je jako fina programski zaokružena cjelina i posjećen festival.

Što bi izdvojili kao nešto što vam se najviše svidjelo i/ili što je bilo najuspješnije na ovogodišnjem izdanju?

Stipe: Pa prije svega treba istaknuti odličnu suradnju sa svim volonterima i volonterkama koji su se odazvali da nam pomognu u organizaciji ovogodišnjeg izdanja koje je bilo programski  najzahtjevnije do sada. Također voditelje klubova, botela Marina i Art-kina koji su nam izašli u susret i prilagodili se novim covid okolnostima. Zahvaljujemo se također bendovima i gostima festivala koji su imali razumijevanja kako po tom pitanju tako i za ostale situacije koje smo usput rješavali. Ne bih htio posebno isticati niti jedan program jer smatram da su svi bili ''pogođeni'' za našu raznovrsnu publiku.

Marin: Promocija ploče Healing Sounds. Jan (Kinčl) je totalna legenda i jako mi je drago što smo promociju aktualnog, zanimljivog i humanitarnog izdanja ugurali u program. Na promociji je prodano 13/15 ploča – pobjeda.

Koji su bili najveći izazovi ove godine? Što je pošlo po krivu?

Stipe: Klubovi su bili zatvoreni (za izvedbene nastupe) više od godinu i pol dana. Trebalo je sve u tako kratkom roku pripremiti s obzirom da su se neki od tih prostora koristili i kao privremena skladišta. Osim toga događaji su se odvijali parlalelno pa smo morali potražiti dodatno ljudstvo za provedbu. Također, publika je bila u početku zbunjena oko uvjeta pod kojima mogu pristupiti događanjima na Impulseu. No najveći izazov od svih, bilo je očekivanje njihovog povratka u klupske prostore. To je samo potvrdilo našu bojazan da su ljudi ili još uvijek uplašeni zbog covida ili su izgubili naviku. Tako da su događaji iako u predviđenim ograničenim kapacitetima prošli sa manje publike nego što je to do sada bilo uobičajeno.

Marin: Samo planiranje festivala i provedba programa koja je bila skoro u hodu je bila apsolutni izazov. Bilo je dosta nepredvidljivih i neočekivanih situacija koje su zakomplicirale stvari o kojima nebi pričao. Ako malo obrnemo pitanje u tonu pozitivnih iznenađenja – to su naši volonteri i partneri koji su bili nikad bolji, bez njih ovo zbilja ne bi bilo moguće.

Vratimo se malo u prošlost. Kako je Impulse krenuo? Što bi izdvojili kao najbolji trenutak u ovih osam godina koliko se festival održava?

Marin: Impulse je startao 2 godine prije mojeg involviranja u festival (2016.), u zadnjih 5 godina koliko sam tu teško je izdvojiti najbolji trenutak. Best-off bi izgledao ovako nekako (nisu poredani hjerarhijski):

1. Trigon party kad je organizacija festivala dj-ala u Životu (2018.)

2. Najglasniji ikad koncert Swansa (2017.)

3. Druženje sa Lee Ranaldom u hotelu nakon njegovog koncerta (2016.) – pričao nam je priče sa Sonic Youth turneja i bilo je genijalno

4. Večera i druženje sa Kinsela dečkima iz benda God Is An Astronaut (2018.), koncert nakon je bio neopisivo dobar

5. Nastup mog benda Ochi ove godine – bili smo nervozni i nabrijani ali je cijela večer bila divna, Paper Tigersi su ubili i bilo ih je zadovoljstvo gledat u malom klubskom prostoru.

Željko: Kako se ono kaže, najbolje stvari se dogode spontano 🙂 Tako je i nekako krenula priča oko Impulse Festivala. Htjeli smo organizirati festival jer je to neki prirodni organizacijski slijed, gledali opcije i načine da bi jedne večeri u druženju s prijateljom Zoranom (Zoran Baljak u to vrijeme – 2014. je  bio na funkciji voditelja SKC Rijeka) na osnovi prijedloga jednog postava izložbe (riječ o kanadskoj izdavačkoj kući Constellation Records) prošrili ideju i pretvorili je u multimedijalni festival u kojem je glazba poveznica između svih segmenata kulture. Zasigurno je uspjeh da smo i dalje tu, a među najbolje trenutke spadaju dolasci i sjajni nastupi bendova Swans, Mono, Wovenhand, God Is An Astronaut, Ponor, ŽEN, Lovely Quinces, VUM, Šumski, Marriages, Mike Watt, Repetitor, Punčke; panel diskusije, Impulse je bio "okidač" za sajam ploča, party shema zvana Trigon, filmske projekcije kao i plesne predstave… a posebnu draž zapravo ima i cijela priprema.

Festival suorganizirate sa Studentskim kulturnim centrom u Rijeci. Opišite dinamiku suradnje; koliko ste sa njom zadovoljni?

Stipe: Sveučilište nam je partner od samih početaka. Dosadašnja suradnja je bila više nego zadovoljavajuća i nadamo se da će se tako i nastaviti. Iz godine u godinu dolazimo zajedno do novih rješenja kako oplemeniti i unaprijediti festival. Imali smo tu sreću da su vodeći predstavnici SKC-a pri Sveučilištu u Rijeci osobe koje razumiju kulturu, pa tako i glazbu, žele ju na pravi način promovirati i shvaćaju da je cjelokupna nezavisna scena zapravo glavni generator kulture.

Marin: Jako sam zadovoljan sa i zahvalan na podršci koju nam SKC već godinama pruža, zadovoljstvo je raditi sa Janom (Jana Ažić, voditeljica SKC Rijeka) i ostatkom njenog tima.

Hvala na odgovorima, za kraj pozivam sve da dođu na Impulse sljedeće godine, a mi se svakako vidimo i ranije!

Autor: Vojko Mecena