• alt

Počeo je festival dobrih vibracija – 15. Seasplash u Puli

Na jedinstvenoj lokaciji austrougarske tvrđave Punta Christo smještene na poluotoku Štinjan pored Pule u četvrtak je započelo 15. izdanje Seasplasha, festivala dobrih vibracija i opuštene atmosfere i jednog od najdugovječnijih domaćih festivala.

Od srijede u festivalski kamp između plaže i tvrđave pristižu ljubitelji reggae, dub, drum and bass, jungle, ska i punk glazbe iz cijele Europe. Festivalski dan kreće već od 13 sati na BeachSplash pozornici tik uz more, tijekom dana posjetitelji mogu sudjelovati u festivalskim radionicama, od dub yoge i plesa na svili, DJ radionice, video radionice do izrade dub sirena. Navečer se program odvija na četiri pozornice na tvrđavi koje će do ponedjeljka rano ujutro ugostiti preko 70 izvođača.

alt

Nakon prošlogodišnjeg posebnog soundsystem izdanja kroz ovo slavlje Seasplash festival obilježava 40 godina od objavljivanja singla Punky-Reggae Party, u izvedbi Bob Marleya i Lee ‘Scratch’ Perrya, tadašnju himnu reggae i punkrock subkultura. Uz proslavu jubileja Seasplash zadržava notu društvene angažiranosti upozoravajući na ovu još uvijek aktualnu tematiku, kako u domaćem i globalnom okruženju, zazivajući razum i toleranciju, naspram nametnutih autoriteta i moći ugnjetavanja.

alt

Punkrock atmosfera mogla se osjetiti prvi dan festivala na glavnoj festivalskoj pozornici – MainSplashu. Večer je obilježio koncert Fakofbolana, punkrock prvaka iz Pule, zatim Citizen Fish, majstori miješanja ska i punkrock stilova iz Velike Britanije, čije članove znamo iz kultnih Subhumans i Culture Shock. Glavnu pozornicu zatvorio je mančesterski bend Autonomads, koji inspiraciju nalaze u dub-anarcho-punk pokretu dok su se na ostalim pozornicama, do prvih zraka sunca izmjenjivali DJ setovi i live nastupi. Posebnost Seasplash festivala su i ručno rađeni soundsystemi iz cijele Hrvatske koji opskrbljuju pozornice s kilovatima snage.

alt

Vikend program na Seasplash festivalu
Do nedjelje na Seasplashu željno očekujemo nastupe domaćih bendova koji su „iznikli“ pod okriljem samog festivala. To su sve popularniji dub kolektiv Bamwise koji je nedavno izdanim albumom prvijencem pobrao pohvale kritike i publike, reggae bend Brain Holidays koji već 16 godina neumorno nastupaju te međimurski Waitapu, koji će nedavno izdani album promovirati upravo na Seasplashu.

alt

Za glavne festivalske goste u petak možemo reći kako su diplomirali umjetnost svojom produkcijom koja kombinira melodičan zvuk i žestoke dubove. Radi se o respektabilnoj suradnji Vibronicsa i Conscious Soundsa, producenata iz Velike Britanije, a nakon njih na glavnu se pozornicu penju poljski heavy reaggea bend Paprka Korps. Vin Gordon legendarni jamajkanski trombonist te omiljeni trombonist Boba Marleya po prvi put će nastupiti u Hrvatskoj s svojim The Real Rock Bandom upravo u subotu na tvrđavi. Večer će nastaviti Culture Shock, pioniri u simbiozi ska, dub i punkrock glazbe koji su se vratili s novim albumom nakon 25 godina pauze, a nakon njih nastavlja Killo Killo Banda iz Srbije.

alt

Iako posljednji dan 15. Seasplash festivala, nedjelja nikako nije manje atraktivan. Naime, MainSplash tada suvereno zauzima legendarni engleski dub i reggae producent i inovator Neil Fraser aka Mad Professor, koji je u svojoj dugoj karijeri surađivao suradnjama s brojnim velikim imenima poput Massive Attacka, Depeche Modea, Jamiroquaia, Beastie Boysa.

alt

Pretprodaja ulaznica je zaključena. Ulaznice se mogu kupiti isključivo na festivalskoj blagajni na ulazu u festival.

sibold mobile