Skip to main content
  • 15.05.2017.

4 ključna razloga neuspjeha promotora

Koncert, party, performans, klupska večer, festival… nije važno oko kojeg se eventa konkretno vrti promocija ako je u rukama onoga koji zna što radi. Ponekad i uz najbolje odrađen posao i maksimalan trud događanje podbaci zbog vanjskih faktora izvan kontrole, ali u većini slučajeva rezultat je nedostatka znanja i iskustva.

Piše: 


Svi smo svjesni paradoksa da su pojedinci sami za sebe obično inteligentni i razumni, no spojiš li ih u masu uključuje se nešto primalno u kojem, začudo, cjelina ne postane suma svojih dijelova. Masa se ponaša drugačije, želja je kružna i oponaša tuđu, i u svijesti ostaje ono što je konstantno direktno ispred oka dok ne postane internalizirano kao činjenica.

Zato toliko puta oni s lošom reputacijom ne mogu pobjeći stigmi ma što radili. Iz jednakog razloga uspješnima se obično više tolerira gaf pri jahanju na staroj slavi. Još jedan paradoks mase jest da ju je jednako teško uvjeriti i razuvjeriti. Dobar promotor je zato svjestan i makro i mikro sike koju prezentira, malih kuteva koje je potrebno čvrsto svezati da bi stvar funkcionirala kao i predominantne logike poslovanja u doba hiperkorekcije evenata i sadržaja.

Poneki neuspjeh je nužan za svakoga tko se trudi, on je prilika za učenje i rast, no može se značajno minimizirati izbjegavanjem 4 klasične početničke pogreške.

1. Nedostatak marketinga
Nije dovoljno samo proširiti priču i event među prijateljima i onima koji te obično podržavaju i nadati se najboljem, spontanom organskom širenju interesa za event. Tvoj event samo je jedan od mnoštva koji će se taj dan boriti za pažnju publike u medijskom ili društvenom prostoru, pa nije na odmet staviti nešto novca sa strane za podebljavanje reacha kojim ćeš sadržaj usmjeriti specifičnoj demografiji koju bi mogao zanimati. Kreni graditi lojalnu bazu kupaca karata i obrati pažnju da sačuvaš njihove profile, probaj promociju kroz više kanala i polako usmjeravaj više energije u one koji donose najviše rezultata, održavaj redovne kontakte i komunikaciju s onima koji su nužni da bi sve teklo glatko.

2. Davanje previše stvari free
Poneki poklončić i znak pažnje klijentima, posjetiteljima i onima koji podržavaju rad svakako je dobrodošla topla gesta no natovariš li na isti event besplatne upade, besplatna pića i VIP, popise i počneš li prodavati svoj event u bescjenje upravo će tako biti i percipiran, a to je grimizno slovo od kojeg se teško opraviti kada navikneš sudionike da im je sve besplatno dok simultano očekuješ ostvariti i marginu profita za sebe i one koji su te unajmili da poguraš stvar.

3. Nedostatak prikupljanja i analize podataka
Živiš u eri u kojoj se sve mijenja tako brzo i konstantno da je podatak najvrjednija roba koju možeš posjedovati. Znanje zaista jest moć i u pravim rukama otvara neograničene mogućnosti manipulacije realnosti na svoju korist. Prikupljanjem podataka možeš utvrditi dob, spol, demografske karakteristike i preference svojeg poprečnog presjeka prosječnog posjetitelja. Saznat ćeš koliko unaprijed se kupuju karte i koja je prihvatljiva cijena koju su posjetitelji spremni platiti u ovom socio-ekonomskom kontekstu ili doba godine. Analiza podataka najbolji je način za osigurati dugoročni uspjeh i mjeriti koje metode funkcioniraju, a koje su traćenje resursa. Možeš postaviti i male pop-upove ili ankete gdje ćeš sudionicima u zahvalu ponuditi nešto za uzvrat, recimo popust ili primat pri kupnji ulaznica po povlaštenim cijenama za naredno izdanje.

4. Ne gleda ono što radi kao stvarni posao
Najveći od osobnih propusta je kada promotor stvar shvaća neozbiljno, kao nešto sa strane obavljeno preko volje ili usput. Možda ćeš se savršeno posvetiti eventu u realnoj organizaciji, ali ako nitko za njega ne zna kao i da se ne događa. Ne postoji apsolutno nikakva disonanca u tome da istodobno osjećaš ljubav prema tome što radiš i da tome da promociji pristupaš istovremeno i kao mudar poslovni čovjek/žena. Samo mala promjena mentaliteta i strategije, akumulirana kroz vrijeme, čini veliku razliku. Informiraj se, razmjenjuj iskustva s drugim promotorima, koristi mogućnosti koje pružaju novi kanali… Divno je raditi stvari iz gušta ili usluge, ali ni jadno od toga neće platiti stanarinu tebi i osobi za pultom. Nitko nije počeo savršen, ali oni koji uspijevaju uglavnom su oni koji ostaju u mentalnom okviru učenja i potencijala poboljšanja. Da bi stvar funkcionirala potrebna je zajednica, a tvoj posao je da budeš vrhunski komunikator.

 

brejcha 1
Vezani članci
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
defected zagreb mobile
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
sonus 2