Skip to main content
  • 7.01.2017.

Kako da se promoviraš na lokalnom tržištu?

Legenda kaže kako je jednom davno postojalo vrijeme kada je bilo dovoljno da budeš samo glazbenik i svu svoju mentalnu energiju usmjeriš u kreativu i ono što radiš najbolje.

 
Legenda također kaže da su postojali ljudi mnogo bolje prilagođeni svijetu medijskog i promo gurkanja koji su za tebe preuzeli margine ove poslovne realnosti kako bi ti mogao prebirati tonove. No legende kao legende služe samo kao protuže na vagi i instance učenja jer sada živiš u 21. stoljeću u kojem je samopromocija neminovni i nezaobilazni element karijere. Možeš biti apsolutni kreativni genije, netko tko će preobraziti lice glazbe, možeš imati toliko toga za dati i pokazati, ali ako nitko ne zna za tebe kao da i nisi.
 
Realnost prenakrcanog golemog tržišta jest da bez marketinga ne postojiš. Posvuda oko tebe su oni koji žele baš to što nudiš, ali to je irelevantno ako za tebe ne znaju. Stoga, iako bi strašno volio da sve tvoje vrijeme bude posvećeno satima u studiju ili za pultom, to nije mogućnost. Morat ćeš postati medijski švicarski nožić i odrezati dio vremenskog kolača i za druge stvari koje će ti omogućiti da naposljetku radiš ono u čemu se osjećaš živim. Pa nekoliko savjeta koji bi ti mogli pomoći da probiješ opnu anonimnosti, zabiješ joj klin ili je srušiš buldožerom.

 
1. Uspostavi brand 
 
Brand je jedan esencijalni simbol, kao abrevijacija svega za što stojiš, jedan monomer koji fraktalno umnaža čitavu misiju u malome i tvoj cilj je da postane prepoznatljiv i okačen na sve što radiš. Funkcionira na semiotičkom principu gdje postoji znak koji se sastoji od označitelja i označenog koji zajedno stvaraju značenje – ono što ćeš u njega upisati je na tebi. Znak bi recimo bio logo ili ime, a označeno sve ono na što ljude asocira kada ga uoče. Uzmi za primjer recimo Princea. Znaš da si uspio kada postaneš samo simbol. Tvoj cilj je prisutnost u mentalnom prostor onih kojima želiš usmjeriti to što stvaraš a funkcija loga je podsjećanje na sebe samoga svaki puta kada ga zainteresirani fan uoči. 
 
Posveti vrijeme ovom koraku jer bi ti promjena loga ili imena, zaključiš li da ti se ne sviđa u jednom trenu usred karijere, potencijalno mogla štetiti ili te barem usporiti dok se fan baza ne navikne na novi aspekt. Jednom kada ih imaš logo i ime bi s trebali pojavljivati na svim potencijalnim promo materijalima koje od tada nadalje stvaraš. Forbes je dobro objasnio da je brand nadređen proizvodu, kao meta entitet, proizvodi će se mijenjati, ali brand će ih nadživjeti. Znamo da voliš to što radiš, ali budi ujedno i realan jer se ipak to odvjia unutar tržišne logike

 
2. Koristi Internet mudro
 
Ključna rečenica je da nisi ništa bez ljudi koji slušaju tvoju glazbu i nemoj to zaboraviti. Tražiš li slavu samo radi nje same, bez ikakve namjere povezati se s ljudima i ostaviti nešto vrijedno, možeš odmah prestati čitati jer još ne razumiješ esenciju glazbe. 
 
Tvoji društveni mediji i kanali socijalnih komunikacija i dijeljenja centralna su os rasta i uspjeha u doba digitalizacije. Da si Miles Davis u počecima karijere modus operandi bi bio sasvim drugačiji. Riječ o tebi bi se širila spontano usmenom predajom o nekom tipu koji je rasturio krov u malom zadimljenom baru, možda bi te netko eventualno spomenuo na radiju, netko bi kupio ploču i pozvao prijatelje na preslušavanje i druženje… No nisi gospodin Davis i to vrijeme je prošlo. Sin si binarnog i ponašaj se tako. Ma koliko nisi možda naklonjen mrežama, napravi službeni Facebook, Twitter i Instagram, SoundCloud i/ili MixCloud, iskoristi aplikacije poput iTunesa ili MIxcratea i poveži ih bešavnim marketingom.

 
Nemoj biti lijen u ovom koraku. Nije tako teško uskladiti objave, premreženo objaviti jednu stvar na mnogo kanala i uputiti zainteresirane i na druga mjesta gdje mogu uhvatiti više tvoje glazbe. Stavi istu profilnu fotku svuda i budi dosljedan u odgovaranju na upite i komentare. Svakako, kako će baza rasti neće biti moguće odgovoriti baš svakome, ali potrudi se posvetiti vrijeme onima koji cijene to što radiš kada god možeš. Pazi na svoje riječi, one reflektiraju ne samo tvoje stavove nego i ono za što čitav brand stoji i postaju dio njegova identiteta. Ne vrijeđaj, ne uplići se u bespotrebne rasprave, ne omalovažavaj rad drugih da bi uzdigao sebe, Podrži kolege jer ste svi u istom brodu.
 
3. Iskoristi promo materijale
 
Kreativnost i komunikacija su najbolja oružja u tvome arsenalu i mogućnosti kreativne promocije su neograničene. Sasvim si slobodan podupirati ili promovirati brand na bilo koji način želiš – dobro osmišljenim postovima, flyerima, videoporukama, nagradnim igrama, anketama, dijeljenjem promo materijala, pričanjem sjećanja ili anegdota… Uskladi boje materijala s onima loga ako su specifične. Nisi li dobar u verbalnom i tvoja domena je ipak ton, zatraži pomoć jer baš ni jedan odnos ne može preživjeti bez dobre komunikacije, ni privatni ni poslovni. Nisi li vičan dizajnu unajmi dizajnera jer živiš u svijetu u kojem se informacija predominantno upija okom. Budi svjestan poruke koju tvoji materijali prenose i obraćaju li se oni prikladno tvojoj publici. Upoznaj svoju fan bazu!

 
4. Networking
 
Nitko nije otok sasvim sam za sebe. Tvoj osobni rad i stvaranje će se možda odvijati u samoći kreativnog zanosa no ipak ne možeš bez zajednice. Poštuj ljude koji su na istom putu kao i ti, uskoči, pomogni, poveži se i podrži i njihove evente. Nikada ne znaš koje kolaboracije i prekrasne priče bi se mogle roditi iz ovih odnosa. Ne zahtijeva sve tvoju reakciju, ne hvali lažno nekoga čiji rad zapravo ne podržavaš, jednostavno tada nije potrebno da ga komentiraš. Budi dosljedan i traži savjet od onih koji su u poslu duže od tebe. Ako si na počecima pitaj za mentorstvo ili iskustva. Iskoristi benefit tuđih iskustava kao ne bi ponavljao iste pogreške, a kada znaš dovoljno pomozi onima koji tek počinju. Scena nije jedan čovjek za sebe sam protiv svijeta već mreža ljudi koji vjeruju u istu glazbu i ljubav!
 
sonus 1
Vezani članci
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
brejcha 1
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
wls 20 desktop