Baner

Nakon ovih podataka hrvatska scena mora krenuti u RAVEoluciju. Sada ili nikada!!!

Ponedjeljak, 05 Studeni 2018

Hrvatsko društvo skladatelja u finišu svake godine objavljuje zanimljive natječaje sa kojima potiče razvoj kulturne i glazbene scene u zemlji i na inozemnom tržištu.

Tako u natječaju BTL objavljenom 22. listopada dodjeljuje se 350 tisuća kuna za različite projekte, kako stoji za stimulaciju glazbenih manifestacija i glazbenog stvaralaštva s područja popularne glazbe iz fonda sredstava prikupljenih od naknada za prazne medije. Natjecatelji su dužni podnijeti HDS-u detaljan umjetnički, organizacijski i financijski opis projekta za koji traže sufinanciranje zaključno s 23. studenim 2018.



Cilj Natječaja je poduprijeti i promovirati glazbeno stvaralaštvo u područjima tradicionalne i suvremene zabavne ili popularne glazbe, tradicionalne i alternativne rock glazbe, elektroničke i urbane klupske glazbe, novokomponirane glazbe narodnog ili etno izričaja (klape, tamburaški sastavi i sl.) te poduprijeti festivale, smotre, natjecanja ili koncerte navedenih vrsti glazbe na način kojim se stimulira kvaliteta i izvrsnost. Prijaviti se možete ovdje.



Danas je objavljen drugi natječaj ElectroCRO, koji je više orjentiran na našu kulturu, tj. za stimulaciju glazbenih manifestacija, projekata i glazbenog stvaralaštva s područja klupske elektroničke glazbe iz Fonda sredstava prikupljenih od naknada za privremeno reproduciranje (umnožavanje) autorskih glazbenih djela od strane DJ-a.  Fond Natječaja iznosi 35 tisuća kuna koji će se raspodijeliti na ne manje od 2, ali ne više od 7 projekata. HDS pridržava pravo da ne raspodijeli cijeli iznos. Prijaviti se možete ovdje do 30. studenoga.



U ova dva natječaja elektroničkoj glazbi će se prema našoj procjeni dodijeliti oko 50 tisuća kuna potpora što je smiješno u odnosu na brojke koje se vrte u cijeloj industriji. U vrijeme dok Fatboy Slim i Carl Cox nastupaju na Stonehengeu ili, taj miks će se prodavati u English Heritage gift shopovima; Cercle pruža jednu novu dimenziju clubbinga dovodeći DJe na povijesne lokalitete poput Nine Kraviz na Eiffelovom tornju, Fatboya na platformi iznad Brightona ili Solomuna u antičkom amfiteatru; vrata Tresora postaju dio kulturne i povijesne baštine berlinskog muzeja, događa se da slični projekti, ideje u Hrvatskoj ostaju samo mrtvo slovo na papiru; renomirani i mladi hrvatski DJ-i, projekti, programi i ostali izvođači bivaju potaknuti sa samo 35 tisuća kuna od organizacije koja godišnje ubire ogromna sredstva od cijele naše industrije.



Bez obzira na lobije koji u radijski eter guraju isključivo domaću i narodnu glazbu kako bi preko ovakve organizacije osigurali sebi veće isplate autorskih honorara na kraju godine događa se da se jedna čitava kultura koja je globalno vrlo priznata na vrlo podrugljiv način zanemaruje; da mladi odlaze u inozemstvo u potrazi za boljim sutra jer im institucije ne mogu osigurati bolju budućnost kroz natječaje, poticaje i centre kulture, te da se kroz 150 radijskih stanica u većini osiromašuje duh publike budući da na taj broj mi imamo samo nekoliko postaja koje vrte baš elektroniku.



STVARI ĆE SE PROMJENITI, ALI KADA?

Kada će prestati to ugnjetavanje? Je li potrebno da se sada stvarno svi udružimo i pokažemo taj PLUR duh u sebi i potaknuti idejom Marine Karamarko napravimo jedan ozbiljan RAVE marš nakon kojega ćemo reći DOSTA. Danas recimo dobar dio Hrvatske živi baš od turizma, potrošnje i zapošljavanja potaknutog elektroničkom glazbom i popratnim sadržajima sa godišnjim porastom od cca 10% pa se sa pravom pitamo gdje je taj novac koji se ubire od festivala, klubova, DJ-a i kome se dodjeljuje? Kome se dodjeljuju autorske naknade producenata elektroničke glazbe?

Odgovore na pitanja možda nikada nećemo saznati... ako i dalje sjedimo i čekamo da se nešto samo od sebe promjeni!
 

Nakon ovih podataka hrvatska scena mora krenuti u RAVEoluciju. Sada ili nikada!!!