Skip to main content
alt

DJ Konferencija na EMI Institutu

Prije nekoliko dana umjetnička udruga Kultura Futura okupila je poznate zagrebačke DJ-e, radijske voditelje, menadžere i aktere suvremne zabgrebačke klupske scene.

 
Svakako da je jasno vidljivo da scena iznova jača i da njenim žilama teče svježa kreativna krv. Ipak, ni jedan kulturni fenomen ne može dospjeti tamo gdje treba biti bez vodstva onih koji se nalaze na čelu i čije kumulativno iskustvo zaista može donijeti promjene. 

alt
 
Tako su se na ovom, iznimno bitnom događaju za domaću scenu, zatekli Damir Ludvig, Goran „Go Cut“ Vlajić, predsjednik udruge Kultura Futura, a u žustrim raspravama pridružili su im se Iva Vrdoljak, glazbeni PR i menadžer; Marin Gospić, direktor EMI Instituta;Josip Ćurković, direktor DJ Akademije; Stribor Jurčić, osnivač Pegaz Auctoritas; Arsen Pavešić, Emir „E-Base“ Bešić, Igor Grgić Toxic, Ivan Komlinović, Jan Kinčl Zero, Renato „DJ Reno“ Milovan…
 
Raspravljalo se o mnogim aspektima poslovanja i prva na dnevnom redu našla se ZAMP-ova DJ iskaznica gdje je iz ZAMP-a na konferenciju navratila Romana Večerić iz ZAMP-ovog sektora dokumentacije i distribucije. U otvorenoj raspavi iskristalizirale su se jasne činjenice. 73% prisutnih DJ-a uopće ne posjeduju ZAMP-ovu iskaznicu već koriste glazbu kupljenu preko računala, 78.6% uopće ne vidi legitiman razlog njenog postojanja, a većina njih se slaže da cijena ove nepotrebne iskaznice ne bi trebala prelaziti 750kn i da je također nepotrebna i prilikom inozemnih nastupa.

alt
 
Razgovor je zatim usmjeren na problem toga da DJ  zanimanje još nije nikako pravno regulirano i primijećena je potreba osnivanja predstavničkog tijela koje bi se borilo za interese ove melodiozne skupine kreativaca. Kao najbolje riješenje smatra se format udruge kojom bi se također mogla i dobiti sredstva iz EU Fondova.
 
Kao važno pitanje iskrslo je i ono utjecaja stranog kapitala na razvoj scene u Hrvatskoj i 63.6% prisutnih se složilo da su festivali ipak namijenjeni prvenstveno stranoj publici, jer s cijenama od 300 pa do 700 kn nisu baš pristupačni mladima u Hrvatskoj. To je dvosjekli mač jer iako unos stranog kapitala svakako jača scenu poražavajuć podatak je da u festivalskoj piti samo 10% nose lokalna DJ imena.

alt
 
Što se tiče medijske podrške elektroničke klupske scene, TV je još uvijek najprominentniji medij kojim javnost oblikuje mišljenje i većina se složila s Arsenom Pavešićem kako je potrebna  specijalizirana TV emisija, dok se Renato Milovan zalaže i za specijalizirani časopis. Trenutno, medij koji najviše podržava scenu je prikladno i onaj elektronički, gdje internetski portalii daju vjetar u leđa njenom razvoju. Ivan Komlinović je ovaj dio rasprave zaključio riječima: Potrebno je kvalitetno podizanje na viši level, jer po inerciji interes medija prati rast organizma o kojem razgovaramo”.
 
Čini nam se da je ovakav tip otvorene rasprave pravo oruđe za razvoj i nadamo se još mnogim kvalitetnim i produktivnim susretima, možda uskoro i uz predstavnike samih educiranih fanova elektroničke glazbe koji bi mogli ponuditi i svoje mišljenje, 
 
hard 600
Vezani članci
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života
hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života