Skip to main content
  • 28.08.2022.

Naša ekspedicija bila je u Banja Luci povodom 10 godina Fresh Wave festivala

Posjetili smo festival naših susjeda u Banja Luci i oduševili se, unatoč kiši

Samo tri sata vožnje od Zagreba nalazi se drugi grad po veličini u Bosni i Hercegovini, Banja Luka. Kako smo napuštali područje Europske unije, na granici je bila manja gužva pošto svako vozilo mora proći policijsku i carinsku kontrolu. Nakon granične kontrole, odlučili smo se osvježiti prvom pivom, popularnog branda Nektar.

Ostali smo u šoku kada smo primili račun simpatične konobarice: tri pive osam konvertibilnih maraka. Odnosno, mala piva košta 8 kuna (po službenom tečaju 1 KM iznosi 3.83 kune). Na slijedećoj destinaciji,  pečenjarnici na obali rijeke, velika porcija ukusnih, kvalitetnih banjalučkih ćevapa, 20 kuna! Odnosno, pet puta jeftinije od porcije prženih lignji bez priloga koja na našoj obali  košta  100 kuna, budućih 15-tak eura.

Konačno stižemo pred velebnu tvrđavu Kastel, građenu tijekom 15. stoljeća, a kojih 500 godina kasnije postaje golema plesna površina na 3 glavna stagea. Besplatni kamping, za kupce trodnevne karte (čija early bird cijena je iznosila 35 €, VIP 50 €), smješten je odmah iza kule, na idiličnoj obali rijeke Vrbas.

S obzirom da smo dosta uranili na festival, smjestili smo se u lokalnu birtiju na zagrijavanje. Ubrzo smo upoznali simpatične penzionere koji su bili oduševljeni gostima iz Hrvatske te ponosno pričali o  kvalitetnoj domaćoj hrani, uzgoju pilića  i jahanju divnih lipicanaca. Uz ugodne razgovore, vrijeme brzo je prošlo, noć je pala i krenuli smo prema festivalu.

Policijski dužnosnici  u civilnoj odjeći predano su radili svoju zadaću na parkiralištu, no tijekom prve noći nastavili su svoj posao čak i na VIP flooru što je kvarilo atmosferu. Saznali smo i ovu  informaciju – ukoliko policija pronađe kod vas nepoznatu bijelu supstancu, u najboljem slučaju ćete platiti kaznu od 350 KM.

Smoke Mardeljano, Krankšvester, Ajs Nigrutin, Adam Beyer, Hernan Cattaneo bile su neke od zvijezda prve večeri festivala. Svakako treba izdvojiti nastup palestinske techno DJ-ice Same Abdulhadi o kojoj više možete saznati ovdje

Nažalost, u petak se i nebo pridružilo proslavi 10. rođendana festivala, šaljući na Fresh Wave svježe valove kiše koji nisu zaustavili partyjanje uz Claptone na M:tel Main Stageu, Insolate na Energy Stageu i Vojka V na Jagermeister Live Stageu, pored brojnih ostalih izvođača.

U subotu je došlo do većih izmjena u programu; jaka kiša počela je padati već u 3 popodne te je zatvoren Live Stage čiji su izvođači (Kuku$, Senidah…) prebačeni na nedjelju i tako je trodnevni festival igrom slučaja postao četverodnevni. Vrata cijelog festivala otvorila su se tek u 23:00 sata.

Na Energy flooru zbog skraćene satnice održan je dvosatni b2b s Andrejom Jelićem, Stefanom Ivankovićem, Aljošom i Mekhunom.  Mi smo popratili našeg omiljenog dubrovačkog DJ-a Harisa Čustovića koji je na Energy Flooru svirao od 02:00 do 04:00.

Dugogodišnji predavač na SAE Institutu u  Londonu i producent s preko 20 godina iskustva, počastio je publiku svojim remiksima: Christian Smith & John Selway – Move i Underworld – Pearl's Girl.  Harisovu produkciju možete poslušati na ovom linku.

Za to vrijeme na glavom stageu nastupali su Hot Since 82 i Technasia. Nažalost, nismo mogli ostati cijelu nedjelju na četvrtom izvanrednom danu, pa smo se zaputili na oproštajne ćevape u jedan od restorana uz idiličan pogled na Vrbas.

Prilikom odlaska iz kampa za kratak dojam festivala pitali smo mladog partijanera Karla iz zagrebačke Dubrave: „Sve super, ali nedostaje dnevni program.“

Danijel Dakić: 2023. Fresh Wave festival planira napraviti poprilični zaokret

brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera