Skip to main content

Richie Hawtin predvodi novu kampanju #RespectTheCreators koja se bori za priznavanje malih glazbenika

Podržana od strane industrijskih lidera poput Richieja Hawtina, nova inicijativa nastoji uspostaviti standard za pripisivanje glazbenih zasluga u stvaranju sadržaju na društvenim mrežama.

Piše: 

Naslovna foto

Instagram @__rafaelfarias

Nova kampanja, #RespectTheCreators, postavila si je za cilj promijeniti zanemareni problem u glazbenoj industriji – davanje priznavanja glazbenicima čija se glazba koristi u videozapisima na društvenim mrežama.

Uz podršku istaknutih umjetnika i organizacija poput Association For Electronic Music (AFEM) i techno pionira Richieja Hawtina, kampanja potiče DJ-eve, promotore i platforme da pravilno daju priznanje glazbenicima čije pjesme koje puštaju tijekom nastupa uživo, a zatim koriste u promotivnim objavama.

Iako su snimke DJ setova i festivala postale glavno sredstvo za marketing, glazba koja pokreće te trenutke često ostaje nepriznata, čime se originalnim autorima uskraćuje zasluga i prilike. Kampanja ima za cilj uspostaviti novi industrijski standard za priznavanje glazbe u svim viralnim objavama.

Podrška zajednici i glazbenicima koji čine glazbenu strukturu na kojoj počiva naša scena trebala bi biti stvar osnovne pristojnosti” rekao je Hawtin te dodao: “Pa zašto onda toliko objava na društvenim mrežama od strane DJ-eva, promotora i festivala ne označava glazbu koja se pušta? To je nepoštivanje i samo dodatno iskorištava glazbenike koji se već bore za svoje priznanje.”

Kampanja #RespectTheCreators ističe da do 90% sadržaja na društvenim mrežama vezanih uz DJ nastupe ne objavi čiju glazbu netko pušta. Prema izvješću Data Transmissiona, istraživanje predstavljeno na IMS-u pokazalo je da samo oko 3% DJ setova uključuje vlastite produkcije, što čini nužnim pravilno imenovati čije se trake koriste.

Kampanja poziva DJ-eve da označe umjetnike i navedu nazive pjesama u videozapisima nastupa ili mikseva gdje glazba nije njihova. Online platforme se potiču da ispod svih setova pruže vidljive popise pjesama, dok bi promotori trebali “creditati” glazbu u svim promotivnim materijalima događaja.

Priznavanje i označavanje producenata i pjesama korištenih u sadržaju na društvenim mrežama jedan je od najjednostavnijih načina na koje DJ može pružiti podršku,. dodao je Ethan Holben, osnivač nedavno ugašene platforme za dijeljenje prihoda DJ-eva Aslice. “Kultura elektroničke glazbe temelji se na zajednici, a ta se kultura može unaprijediti pozitivnim djelovanjem. Ova kampanja je prva od mnogih inicijativa koje tretiraju poštovanje, priznanje i pravednost prema glazbenim stvarateljima kao ključne vrijednosti.

Na deseci tisuće “burnera” putuju prema Black Rock Cityju gdje za nekoliko sati počinje Burning Man
Na deseci tisuće “burnera” putuju prema Black Rock Cityju gdje za nekoliko sati počinje Burning Man