Skip to main content
  • 7.04.2021.

Živa Muzika predstavlja remiks kompilaciju Collective Reverbs

Prošlo je već toliko dugo otkad smo zadnji put mogle/i redovno pohoditi glazbene koncerte i partyje da smo gotovo zaboravile/i kakav je to osjećaj.

Piše: 


Mnogo je bilo napisano na tu temu tijekom posljednjih godinu dana, najčešće s fokusom na glazbenice/ke – koje je globalna pandemija ostavila bez rijetkog izvora prihoda – ili pak na fanove i nemogućnost društvenog okupljanja. To sve itekako stoji, međutim jedan aspekt glazbenih okupljanja uživo često ostaje previđen.

Osim dobrog provoda za jedne i prilike za zaradu za druge, koncerti i partyji ujedno su mjesta međusobnog upoznavanja izvođača/ica, razmjene iskustava, istraživanja tuđih praksi i postavljanja temelja za buduće suradnje ili zajedničke nastupe. Upravo je ta razmjena ono što u konačnici stvara osjećaj zajedništva, a samim time i gura scenu naprijed potičući njene aktere na promišljanje i daljnji razvoj vlastitih izričaja.

Razmišljajući kako nadoknaditi taj element u doba globalne pandemije i fizičkog distanciranja, Živa Muzika je pokrenula novi projekt koji okuplja neka više i manja poznata lica s domaće elektroničke scene. U nedostatku mogućnosti okupljanja uživo, sedmero producentica i producenata sudjelovalo je u virtualnoj kolaboraciji. Susretom i ispreplitanjem različitih pozadina, mikroscena, iskustava, gradova, ali i samih žanrova i stilova, digitalna kompilacija Collective Reverbs pružila je odličan presjek aktualnih strujanja na domaćoj sceni elektroničke glazbe. (Živa Muzika za sada ne planira postati izdavačka kuća iako joj je odlično sjeo ovaj format i prezadovoljna je rezultatima razmjene. Kad se male ruke slože…)

O KOMPILACIJI
Iako u posljednje vrijeme možda više istražuje atmosferične negoli klupske zvukove, mapalma ovdje pretvara Late Dinnerovu “Diversity Tune” u vlastitu plesniju verziju. Njene se trake “It’s Not You It’s Me” prima ni više ni manje nego provjereni stručnjak za abrazivni pristup Neon Lies, čija pak pjesma “Learn” u N/OBE-ovim rukama zadobiva epske proporcije. Relativni “newcomer” kestrel izmijenio je remiks dužnosti s Paškom Gaćinom, zadarskim producentom mnogima možda poznatijim po izvrsnim DJ setovima: dok je jedna stvar postala spremnija za klub, druga je dobila na melodičnosti. Sve skupa uokviruje talentirana producentica tonota sa svojim prošlogodišnjim singlom “sve se kretalo i sve je stalo.” u nježnom remiksu Late Dinnera te njenom interpretacijom trake kolege N/OBE-a. Za mastering je zaslužan Zarkoff (Sensorium studio).

IZVOĐAČI/CE
Ako bi se netko mogao nazvati “novom nadom” lokalne elektroničke scene, to je vjerojatno kestrel. Njegov ste nastup mogli upratiti primjerice na prošlogodišnjem ZEZ Festivalu, a pokoju traku možete preslušati i na Soundcloudu. Istančanog osjećaja za ugođaj i melodičnost, kestrel uvjerljivo promišlja suvremena strujanja elektroničke glazbe.

Late Dinner je alias zadarskog producenta Matije Nonkovića, čija glazba uglavnom balansira na razmeđi ambijentalne, abrazivne i dekonstruirane klupske glazbe. Poigravajući se raznim aktualnim trendovima, Late Dinner trake i mikseve intrigantno provlači kroz filter vlastitog kaotičnog univerzuma.

mapalma je zagrebačka je DJ-ica i producentica elektroničke glazbe iza koje su izdanja na etiketama kao što su Ashida Park i Staycore, kao i miksevi na postajama NTS Radio i Rinse FM. Eklektičnog glazbenog izričaja, mapalma voli eksperimentirati s različitim stilovima klupske glazbe, a  aktivnosti remiksiranja i editiranja definitivno joj nisu strane.

Goran Lautar, koji stoji iza synth-punk projekta Neon Lies, iskusno je lice domaće underground scene. Nakon godina provedenih u različitim bendovima i različitim – uglavnom garažnim – žanrovskim vodama, Lautar se skrasio s mračnim solo projektom poznatim po intenzivnim nastupima uživo i hvaljenim prošlogodišnjim albumom Loveless Adventures.

N/OBE je DJ, producent, promoter, radijski voditelj, te kazališni i filmski kompozitor. Uz redoviti angažman na Bandcampu i Soundcloudu, prošle je godine izdao “Cistern”, prvu službenu traku za talijanski label Early Reflex. Sredinom tekuće godine izdaje debitantski klupski EP koji se konceptualno oslanja na jugoslavensku socijalističku spomeničku baštinu, a krajem iste i dva druga eksperimentalna izdanja za europske izdavačke kuće.

DJ i producent iz Zadra Paško Gaćina jedan je od trojice “supatnika” u kolektivu Ćelija uglavnom fokusiranom na mračnije tonove techno i elektroničke glazbe. Iako je bez samostalnog discogs entrya do daljnjeg, njegovi DJ setovi redovno impresioniraju, a sličnu sudbinu očekuju i samostalne produkcije.

tonota je mlada producentica iz Zagreba. Njenu produkciju obilježava snažan naglasak na atmosferi traka, isprekidani beatovi i česte promjene ugođaja. Prošle je godine izbacila svoje prvo samostalno izdanje, ambijentalnu traku naslova ''sve se kretalo i sve je stalo.''. Također potpisuje produkciju i miks za novi album Sare Renar ''Šuti i pjevaj''. tonota se ne voli žanrovski i kontekstualno ograničavati pa u skoroj budućnosti planira i izlete u film i galerije.

POPIS PJESAMA
1.    tonota – sve se kretalo i sve je stalo (Late Dinner remix)
2.    kestrel – Preosis (Paško Gaćina remix)
3.    Late Dinner – Diversity Tune (mapalma early breakfast remix)
4.    Paško Gaćina – Low pass mezzomarinero (kestrel Comp. XI rework)
5.    Neon Lies – Learn (N/OBE remix)
6.    mapalma – It's Not You It's Me (Neon Lies remix)
7.    N/OBE – Will You Let Go, Sire (tonota remix)

Curated by: Živa Muzika
Mastering: Sensorium studio
Cover design: Sara Pavleković Preis

dobar house desktiop
brejcha 1
Vezani članci
“The Godfather of Disco – Mel Cheren – West-End Records” je očaravajući pregled uspona i pada plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju
dobar house mobile
“The Godfather of Disco – Mel Cheren – West-End Records” je očaravajući pregled uspona i pada plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju