• 29.08.2022.

Martinska i nakon pandemije potvrđena kao omiljena festivalska destinacija

S petim izdanjem Blast festa pretprošlog vikenda, zaključena je četvrta sezona događanja na Martinskoj u Šibeniku

Nakon premijerne 2019., pokrenute u suradnji s gradom Šibenikom, lokalnim uredom Turističke zajednice, te ostalih institucija pod ingerencijom Šibensko-kninske županije, posljednje dvije sezone Martinska je 2020. bila jedina, a 2021. jedna od rijetkih festivalskih destinacija koja je uspjela realizirati većinu najavljenih programa, uslijed postojećih restrikcija prouzročenih pandemijom.

U svojoj četvrtoj godini održavanja, kroz ukupno 6 tjedana i isto toliko događanja, Martinska je ostvarila više od 10 tisuća posjeta festivalskih poklonika iz Hrvatske, Europe i svijeta. Ali krenimo ukratko redom…

Uslijed iznenadnog otkazivanja prethodno najavljivanog, desetog izdanja Regius festivala, otvaranje sezone za vikend 8. i 9. srpnja pripalo je drugom izdanju ŠI gitarijade. Prvo se dogodilo 2020., kad se poradi restrikcija nije održao Kanal fest, a za razliku od premijernog, drugo izdanje organizirano je kao dvodnevno, gdje je prvoj večeri s koncertnim nastuima, pridodana i druga sa nastupima DJ-a, posvećena elektronici.

Prvog dana su pozornicom protutnjali sastavi Lili Gee, Diskodelija i Raspad, uz DJ set sve poznatijeg ženskog DJ dua She J & Stella, dok su drugog dana svoje setove odvrtili SuggaDaddy, Tabula, Paleolitik i Nick Jelly, uz utrostručeni broj pubilke za razliku od prvog izdanja.

Produženi vikend od 14. do 17. srpnja pripao je jubilarnom, 20. izdanju Seasplash festivala, koji se nakon 16 godina u Puli i okolici, zadnje 4 godine odvija na Martinskoj u Šibeniku. Cijelo slavlje proteklo je u iznimno pozitivnoj, i gotovo obiteljskoj atmosferi, starih i novih posjetitelja festivala. Program se kroz dan i noć odvijao istovremeno na 3 pozornice, uz niz dodatnih sadržaja i radionica. Nekolicina izvođača morala je otkazati zbog zdravstvenih problema (Antenat, Hornsman Coyote), a nezaboravne nastupe održali su nositelji programa Macka B & The Roots Ragga Band, O.B.F feat. Sr Wilson, Killa P i Reggae Roast feat. Horseman, kao i niz domaćih imena.

Upravo u tom dijelu može se prepoznati kreativna vrijednost festivala, tokom kojeg su se kao domaći nositelji programa dokazala imena koje su svoje karijere pokrenuli paralelno sa razvojem festivala, popunjavajući proteklih godina slotove manjih pozornica u neatraktivnijem terminima, dok danas opravdavaju svoje pozicije nastupima na glavnoj pozornici u špici programa. Neki od njih su dakako: Egoless, Kali Fat Dub, One Dread, Anja G & Dr. Obi, 207,… kao i upečatljivi nastupi nekih novih imena koji se sa sigurnošću dokazuju na sceni, kao što su: Aklea Neon & Sound Doulas, Hram, Dubolik & Lo Peaks,… Uz već bogatu tradiciju, s takvim snagama nema straha za budućnost kulture kakvu promovira i njeguje Seasplash festival.

Idući vikend, 22. i 23. srpnja pripao je trećoj godini održavanja Slurp! festivala na lokaciji Martinske. Poradi kasnog ukidanja restrikcija Slurp! festival bio je prisiljen pomaknuti prethodno najavljivano izdanje s inozemnim promoterima za neka bolja vremena, već se ovog ljeta pojavio u ulozi kuratora jednog novog, malog i slatkog retro-chic događanja pod nazivom Večeri dalmatinskog galeba. Događaja koji se na nostalgičan način pokušao prisjetiti zabava na hotelskim terasama uzduž Jadrana kakve su nekad bile.

Uz jedan od najljepših panoramskih pogleda na našoj obali, konobarice u bijelim košuljama i poslugom po stolovima, te zvukove bossa nove, italo disca, hitove sa San Rema, i doze starog soula & funka, svoje koncerte odsvirali su Vesna Pisarović s pratećim sastavom Naša velika pjesmarica, i jazz preradama prvih pop hitove sa ovih područja prve večeri, te Marisol koji su pristigli sa titulom trenutnog no, 1 singla na domaćim radijskim postajama druge večeri. Uz njih, odlične DJ setove s gramofonskih ploča odsvirali su Mr. Dirty Hairy, i Stipe 'Jazzy' Širinić. Već u premijernom izdanju, Večeri dalmatinskog galeba uspjele su ostvariti zamišljenu viziju, i za očekivati je da će i ovo događanje prijeći u tradiciju.

Početak ovog mjeseca, od 4. do 7. kolovoza, pripao je sedmom izdanju Membrain festivala, koji promovira underground bass kulturu, uz dominaciju glazbenih stilova kao što su: drum'n'bass, jungle, dubstep i halfstep. Festival koji u dominantnoj većini okuplja inozemne posjetitelje, mahom iz zapadno-europskih zemalja. U 4 dana, na 3 pozornice, nastupilo je preko 80 izvođačkih imena, od kojih je nekolicina pri vrhu prepoznatljivosti globalne scene, uz niz novih i talentiranih imena iz raznih krajeva svijeta.

Osim dodatnih sadržaja, i radionica, besplatnih za posjetitelje u dnevnim terminima, glazbeni programi održali su se u noćnnim terminima, u trajanju od 12 sati, dok su pozornicama protutnjali: Homemade Weapons, Youngsta, Baby T, Presha, GEST, Artilect, Eusebeia, VRH, PRTCL, Phentix, Nemy, Creatures, Sepia, Last Life, DUKU, Minimalist, Alegria, Bambi Uzim Kama, Kit Curse, Datra, SHU, Amy Kisnorbo, Jakart, OB 1, Philo, LXC, Hasky, Dreadmaul, Capro, Result, United Noise, Fornax, Phantom, Warrior, Casco, The Egg, Dropical, OTL, Delah, Moogie Fox, Fujita Pinnacle, Drama, Nayrah, Nidrev, Matho, Hesh, Grand Kanaal, Ambit, NabuxNusku, Remote Control, i mnogi drugi.

I za kraj, nakon godinu dana pauze, ovogodišnju sezonu Martinske zatvorilo je peto izdanje Blast festa. Podsjetimo, lani najavljeno, ipak na kraju nije održano poradi pandemijskih restrikcija i odobrene dozvole s trajanjem do ponoći. Tako da se prvi jubilej od pola desetljeća promovirao i kao 'ples bez ograničenja', uz jednostavnu formulu: 'Plešemo. Stvaramo.'. A i iz razloga što Blast fest nakon prvih taktova nudi preko 40 sati glazbe bez prestanka, okupljajući niz istomišljenika, uz vrlo šaroliki sastav raspoložene publike, koji svi skupa uživaju u nizu nastupa umjetnika s domaće elektroničke scene.

U tome ih nije omela niti kiša koja je gotovo neprestano padala tokom subotnjeg dana. Ukratko govoreći: atmosfera za pamćenje, zbog koje upravo Blast fest posljednjih godina uživa zamjetan porast posjetitelja. Na ovogodišnjem izdanju nastupili su: Foxy, Pytzek, Mimi, El Commando, Funk Guru, Roland, Brighton, Kudjo, Fabian b2b Tonko, Ščak, Allan, Carnero, Borut Cvajner, Bellen, Mokosh, Maja Pa, Kl-Audio feat. Chakka, a sam festival zaključen je koncertom lokalnih heroja The Fogsellers, koji su kao iznenađenje odsvirali session s gostima iz Cura & dečko.

Jedva čekamo iduću godinu, a o događanjima i sadržajima u ljeto 2023. o tome više informacija stiže već početkom jeseni!