• 16.01.2019.

Znanstvenici su dali hobotnicama Ecstasy u ime nauke

Ljudi i hobotnice su posljednjeg zajedničkog predaka imali prije 500 miljuna godina, ali izgleda da su i jedni i drugi zadržali te gene za partijanje.

Piše:

Ova priča je dio serijala When the Drugs Hit, putovanja Motherboarda u nauku, politiku i kulturu psihodelične renesanse današnjice. Ispratite ga ovdje.

Slijedeći put kada pravite party obavezno pozovite par hobotnica

Prema novom istraživanju koje je objavljeno u časopisu Current Biology, istraživači sa Jones Hopkins sveučilišta su dali dozu MDMA jednoj vrsti hobotnice, i izgleda da se hobotnicama svidjelo. Eksperiment je bio dio studije o tome kako se serotonin koristi da bi se promoviralo društveno ponašanje.

"Prosocijalni" tj. efekt koji stimulira društveno ponašanje kod korisnika MDMA, supstance koja je osnova za ekstazi, je veoma dobro dokumentiran kod ljudi. Često vodi do osjećanja emotivne povezanosti i u ovom trenutku je predmet studije FDA za tretman post traumatskog stresa, anksioznosti i drugih mentalnih bolesti, koja je u odmaklim fazama. Kada MDMA uđe u ljudski organizam, vezuje se za transportere serotonina u mozgu kako bi izveo svoju magiju. Ispostavilo se da je gen za kodiranje transportera serotonina takođe prisutan u određenim vrstama hobotnica, uprkos tome što su nam se porodična stabla razdijelila prije više od 500 miljuna godina.

Iako se hobotnice uglavnom smatraju za usamljeničke, asocijalne životinje, prisustvo ovog gena za kodiranje glavne lokacije za vezivanje MDMA molekula nam govori da bi i one mogle biti podložne prosocijalnim efektima MDMA.

Kako bi testirali ovu teoriju, istraživači su se obratili vrsti Octopus bimaculoides, koja je jedina vrsta hobotnica čiji je kompletan genom sekvenciran. Istraživači su prvo testirali koja je polazna osnova za društveno ponašanje hobotnica, tako što su ih smjestili u akvarij sa tri zasebna odjeljka. Centralni odjeljak je služio kao prostor za testiranje, u drugom odjeljku je bila hobotnica sputana mrežom, a u drugoj je bio predmet koji hobotnica može  istražiti.

Postavka eksperimenta. Slika: Current Biology/Johns Hopkins University

Poslije posmatranja ponašanja straight hobotnica, istraživači su im dali dozu MDMA tako što su ih na 10 minuta smjestili u vodu u kojoj je MDMA rastvoren, prije nego što su ih vratili u akvarij.

U usporedbi sa rezultatima sa polazne osnove, hobotnice su provele drastično više vremena reagirajući jedna sa drugom u "socijalnom" odjeljku akvarija kada su bile na MDMI. Štoviše, hobotnice na MDMA-i su provele mnogo više vremena dodirujući jedna drugu pipcima nego straight hobotnice. Kako kažu istraživači, ovo sugerira da transporter serotonina koji se vezuje za MDMA kod hobotnica funkcionira slično kao i kod ljudi makar u smislu toga da promovira druželjubivost.

Uprkos anatomskim razlikama između mozga hobotnice i čovjeka, pokazali smo da postoje molekularne sličnosti u genu za transporter serotonina", rekao je Gul Dolen, istraživač s Jones Hopkinsa, u izjavi. "Ove molekularne sličnosti su dovoljne da omoguće da MDMA izazove prosocijalno ponašanje kod hobotnica."

Članak je originalno objavljen na VICE US.

sonus 1