• 27.05.2020.

Znanstvenici vjeruju da bi kanabis mogao pomoći u prevenciji i liječenju koronavirusa

Tim kanadskih znanstvenika vjeruje da je pronašao snažne sojeve kanabisa koji bi mogli pomoći u prevenciji ili liječenju zaraze koronavirusom.

Piše:

Istraživači sa Sveučilišta u Lethbridgeu rekli su da je istraživanje u travnju pokazalo da najmanje 13 biljaka kanabisa ima visoku razinu CBD-a za koje se činilo da utječe na razinu ACE2 koji virus koristi za ulazak u tijelo.

"U početku smo bili potpuno omamljeni, a potom smo bili zaista sretni", rekla je jedna od istraživačica, Olga Kovalchuk, za CTV News.

Rezultati su objavljeni u internetskom časopisu Preprints, pokazali su da ekstrakti konoplje s visokim postotkom CBD-a mogu pomoći u blokiranju proteina koji pružaju da COVID-19 uđe u stanice domaćina. Igor Kovalchuk, suprug ove znanstvenice, sugerira kako bi kanabis mogao smanjiti ulazne točke virusa za do 70 posto. "Stoga, imate više šanse protiv u borbi protiv virusa", rekao je za CTV.

"Naš bi rad mogao imati ogroman utjecaj – nema mnogo lijekova koji bi mogli smanjiti infekciju za 70 do 80 posto", rekao je u Calgary Heraldu.

Iako su naglasili da je potrebno još istraživanja, studija je dala nadu da će kanabis, ako se dokaže da modulira enzim, „možda dokazati vjerojatnu strategiju za smanjenje osjetljivosti na bolest“, kao i „postati koristan i siguran dodatak liječenju COVID-a“ -19 kao dodatna terapija. Kanabis se čak može upotrijebiti za "razvijanje jednostavnih preventivnih tretmana u obliku proizvoda za ispiranje usta i grla", ukazala je studija, s "potencijalom da se smanji ulazak virusa kroz usta".

"Ključna stvar nije u tome da će bilo koji kanabis koji biste pokupili u trgovini djelovati", rekla je Olga za CTV, a studija sugerira da samo nekoliko njih od više od 800 sorti pomaže. Studija, koju tek treba pregledati, provedena je u partnerstvu s Pathway Rx, tvrtkom za istraživanje terapije kanabisa, i Swysh Inc., istraživačkom tvrtkom koja se temelji na kanabinoidima. Istraživači traže sredstva kako bi nastavili sa naporima da podrže znanstvene inicijative za rješavanje problema COVID-19.

"Iako naši najučinkovitiji ekstrakti zahtijevaju daljnja testiranja, naša je studija ključna za buduću analizu utjecaja medicinskog kanabisa na COVID-19", navodi se u istraživanju.

"S obzirom na trenutačnu tešku i brzo razvijajuću epidemiološku situaciju, mora se razmotriti svaka moguća terapija".

sonus 1