Baner
kevin saunderson

Elektronska glazba je glazba mladih

Subota, 18 Svibanj 2013

 

Rođen u New Yorku, u devetoj godini seli u detroitsko predgrađe Beleville što će se kasnije pokazati presudnim trenutkom  u životu.

 
 Američki producent Kevin Saunderson institucija je techna, uz Derricka Maya i Juana Atkinsa čini famoznu Belevillsku trojku zaslužnu za Detroit techno. Nedavno je u razgovoru za traxsource  progovorio o svojim sinovima, koji slijede njega u glazbi,  o sceni, budućim planovima, a mi prenosimo najzanimljivije dijelove. 
 
Kao otac, zasigurno si veoma ponosan što tvoji sinovi slijede tvoje stope te i sami izrastaju u velike glazbenike?
Jesam, ali pomalo me sve to iznenadilo. Čak i kad su djeca oko vas, vi mislite da ne opažaju, ali očito su obratili pozornost – barem u tolikoj mjeri da i sami krenu stvarati. Sjećam se kad sam pokušao producirati traku s Dantiezom kad je on imao 13 ili 14 godina, ali tada mu ti nije bilo napeto. Sada ne može stati, radi na glazbi svakodnevno. Damarii je odrastao igrajući bejzbol i nije se toliko motao oko glazbe. Unovačili su ga u profesionalnu momčad već u srednjoj i nikad nisam ni mislio da je glazba mogućnost. Ponekad se vaši putevi promijene, započnete u jednom smjeru, a završite u drugom. Nadam se kako je ovo njihov pravi put i da će se razvijati, poboljšavati, nadahnjivati ljude oko sebe. Glazba im je u krvi

 
Jesi li ih ti uveo u produkciju ili su oni sami izrazili zanimanje?
Nisam ja, odustao sam nakon što mi nije uspjelo s Dantiezom u prošlosti, Pustio sam ih da sami nađu jer oni su ti koji to i trebaju naći. Vjerujem kako  nikog ne možete gurati, možete usmjeriti, ohrabriti, ali početni signal mora doći od njih. Jednostavno se dogodilo i oni sad ustraju u tome.
 
Planiraš li ići s njima na turneje ili su oni usmjereni samo na produkciju?
Sigurno ćemo zajedno svirati. Nismo još ništa čvrsto odlučili, ali Dantiez je svirao sa mnom i Derrickom Mayom na  ‘Elektricity’ u Michiganu. Trenutno sam na turneji „Curators of Techno“ započetoj ove godine. Na njoj će nastupiti nekoliko pionira poput mene, ali i predstavnici mlađih generacija. Oni će se svakako uklopiti čim se usavrše u produkciji u i DJ-iranju, ali i kad shvate cijelu scenu. Glazba je nešto na čemu uvijek radim baš kao oni jer mi jednostavno želimo stvarati.

 
Tijekom duge karijere vidio si brojne promjene na techno sceni, i iz perspektive produkcije i iz perspektive DJ-iranja. Koje je tvoje mišljenje o trenutnome stanju?
Vidio sam sve od soula preko electra do glazbe koja je formirala techno. Tehnologija je napredovala, internet postoji. Kad sam ja počeo, interneta nije ni bilo. Svijet je postao puno manjim s napretkom tehnologije.  Techno je postao velik tijekom 1988/9. godine u Europi, posebice u Engleskoj, točnije u Londonu. Taj proboj imao je velik utjecaj na nas u Detroitu koji smo još tražili zvuk. Ubrzo sam uspio s Inner Cityjem, krenuo na turneje i otad sam vidio i čuo sjajne stvari.

Scena se i dalje kreće, raste, razvija se. Mijenja se u različitim smislovima. Posebno u Americi jer iako smo mi stvorili tu glazbu i ona je potekla iz Amerike, Amerika ju nikad nije shvatila. Istovremeno je u New Yorku nastao i house. I sve to je otišlo u Europu i sad se iz nje vraća u Ameriku. Kod nas su svirali, primjerice, Sasha, John Digweed i Paul Oakenfold i  promovirali svoj stil – neki ga zovu progressive, neki trance. Neki su ga nazvali i technom misleći kako postoji samo jedna vrsta elektronske glazbe. Oni zaista ne znaju techno. Ti isti sigurno ne znaju ni da smo Derrick May, Juan Atkins i ja začetnici techna već misle da je to europski brend. Promotori angažiraju europske DJ-eve, ali ne i američke.
.kevin saunderson
 
Scena je postala rascjepkanom jer samo je nekoliko stilova prolazilo kod ljudi u početku. Prošli smo kroz niz stadija – trance je postao velik, pa se komercijalizirao i opet nestao jer zanimanje mlade publike je kratkog vijeka. Ali elektronska glazba jest glazba mladih. Postala je u neku ruku  njihov pop, svi žele čuti techno, trance, dubstep, trap i niz drugih žanreva.  Ali sada je ustuknuo hip-hop koji je bio u punom zamahu dok smo mi započinjali. Scena je postala komercijalnijom, ali je istovremeno pružila nove mogućnosti istraživanja undergrounda. Mislite da znate što volite i onda odete na festival i otkrijete vama novu, a dobru glazbu. Mislim da je naš festival u Detroitu itekako zaslužan za stvaranje scene u Detroitu i otkrivanje gomile talentiranih producenata.

Otkrij nam nešto što ne znamo o tebi?
Volim ribolov, posebno na mirnome jezeru okružen tišinom. Dignem se ujutro, prije zore – volim svoj spokoj. Ne znam koliko je to zanimljivo, ali je svakako čista suprotnost mojim  uobičajenim aktivnostima. Ujedno sam i poduzetnik – sa svojom suprugom i sa svojom sestrom pokrenuo sam franšizu „The Weave Shop“ koja se bavi prodajom umetaka za kosu. Mnogi nas pokušavaju kopirati jer smo prvi baš kao što smo bili prvi i s technom.
 
 

 

Elektronska glazba je glazba mladih