Skip to main content
  • ian pooley
  • 26.03.2006.

Intervju: Ian Pooley (D)

Ian Pooley zauzima specijalno mjesto kod svakog clubbera u Hrvatskoj. Već godinama nastupa po Hrvatskoj i domaća publika ga nevjerojatno cijeni. Nakon što se prijateljski rastao sa starom izdavačkom kućom – V2 Records Ian Pooley si je postavio više ciljeve nego ikada. Ian Pooley trenutačno je jedan od najjačih producenata u domeni house glazbe, maestro deep disco housea.

Piše: 

Naslovna foto

Ian Pooley

Tvoja karijera traje već više od jednog desetljeća…
Baš sam brojio i ima oko 16 godina da sam DJ, u smislu da sam redovito bukiran i da negdje putujem. Dosta se promijenilo od tada. U početku sam često svirao na velikim rave partyjima i to je bilo tipično za '90-e. Danas putujem po Europi i sviram u klubovima veličine Galleryja i većim, uglavnom kapaciteta 400-1000 ljudi. U početku su svi radili manje-više jedno te isto, a u posljednjem desetljeću se razvilo mnogo različitih pravaca: latin house, electro, deep, vocal house…

Gdje te glazba odvela u posljednje vrijeme?
Na mnoga mjesta. Posljednja 2-3 mjeseca sam uglavnom svirao po Europi, u Španjolskoj, Irskoj, Švedskoj, Rusiji…početkom travnja idem na prekomorska putovanja u Ameriku i Novi Zeland. Od početka travnja do sredine srpnja ću biti dosta zaposlen, pa ću mnogo putovati.

Što se trenutno događa na house sceni u Njemačkoj?
U Njemačkoj se događa mnogo različitih stvari. Prije nisam toliko svirao po Njemačkoj, ali zadnje 2-3 godine sviram dosta češće. U nekim gradovima sviram više funky, a na drugim mjestima više hard. Meni je uzbudljivo jer svakog vikenda mogu uzeti različite ploče i to većinom u klubovima u kojima sviram redovito i gdje poznajem publiku. U Njemačkoj je trenutno vrlo dobro, dosta uživam jer je slično kao u Engleskoj '90-ih godina.

Kako bi opisao svoj glazbeni stil i što te čini posebnim?
Teško je reći. Dosta ljudi me opisuje kao Ian Pooley zvuk, nije bitno koje sve stilove puštam ali kad na kraju poslušaš cijeli set, sve stoji na svom mjestu. Biram svoje najdraže stvari iz svakog stila i miksam ih da stvorim svoj vlastiti zvuk.

Smatraš li sebe u duši dj-em ili producentom?
To je kao biti dvije osobe jer su to dvije različite karijere. Ja sam jedno i drugo započeo istovremeno. Učio sam se producirati u isto vrijeme dok sam učio scratchati i mixati, te sam se tako razvio u oboje. Biti DJ za mene znači biti zaljubljenik u tuđe ploče, ići u prodavaonice ploča i gledati što ima novog, dok biti producent za mene znači da radim svoje vlastite stvari u studiju, pokušavam napraviti nešto novo što odgovara mom stilu.

Posljednji album si napravio na Novom Zelandu, reci nam nešto o tome…
Imam mnogo prijatelja na Novom Zelandu i tamo sam prije 3 godine iznajmio kuću jer sam planirao uzeti mjesec dana odmora. Mislio sam da bi bilo dobro da tamo ponesem opremu i počnem raditi na stvarima, samo da vidim kakav je osjećaj biti na drukčijem mjestu i započinjati neke nove stvari.

Jesi li na albumu ¨Souvenirs¨ na neki način opet pronašao samog sebe?
Glavna koncepcija tog albuma je bila donijeti glazbene suvenira iz svih krajeva svijeta, kao npr. započeti stvari na Novom Zelandu, zatim otići u Sydney u Australiji gdje mi je dosta gostujućih glazbenika sviralo. Tamo sam dosta radio, pozvao sam glazbenike kao što su Marcos Valle iz Brazila i Terry Callier iz Chicaga i to znači suveniri iz svih krajeva svijeta (smijeh…) i dosta gostiju kao glavni koncept albuma.

Da, na tom albumu si imao dosta gostiju…koliko ti je bitna živa glazba?
Tada mi je bila vrlo bitna, ali danas ne mogu sebe zamisliti da radim tako nešto. Trenutno se iz rodnog grada u kojem sam živio cijeli svoj život selim u Berlin. To je za mene nešto novo pa ću na novom albumu možda opet biti samo ja, samo samplirajući…zašto ne (smijeh…) Uvijek držim sve otvoreno, jer nakon što sjedneš i zapišeš koncepciju albuma, na kraju nikad ne ispadne onako kako si zamislio. Zato mislim da je najbolje pustiti da sve ide svojim tijekom i onda vidjeti kako je ispalo.

2003. godine si pokrenuo svoj vlastiti label ¨Pooledmusic¨. Jesi li imao uspjeha s tim?
Pooledmusic sam pokrenuo u vrijeme kad je takav posao propadao. Ljudi su počeli masovno downloadati stvari s interneta ali svejedno sam odlučio pokrenuti label. Htio sam predstaviti svježe ljude, nove umjetnike, pomoći im u studiju, poslušati ih, napraviti im remix, reći im što trebaju raditi. Danas Pooledmusic radi dobro, nema velikog profita, ali ja u tome uživam i to mi je najbitnije.

Možeš li nam ukazati na nekog umjetnika koji će se probiti…nekog ko ima potencijala ali se nije još sasvim uspio probiti?
Mnogo dobre muzike dolazi iz Stockholma, Švedske i Norveške, ljudi poput Lindstrom & Prince Thomas, Zoo Brazil i John Dahlback. Šveđani su vrlo marljivi i zaista uživaju u glazbi koju stvaraju.

Čini li ti se sad kad si nezavisan sa svojim vlastitim labelom, da imaš više slobode nego prije kad si bio sa V2 Records?
Sa V2 Records sam se davno rastao, Souvenirs je bio licenciran za njemački Ministry Of Sound. Uživam s Pooledmusic raditi na više klupskim stvarima i znam da kad imaš album trebaš podršku veće kompanije, po meni tu nema sukoba, oboje ima smisla.

Kakvu glazbu trenutno stvaraš? Čuo sam da radiš ekskluzivnu stvar za sljedeću ¨Brazilution¨ kompilaciju…
Da…nije super clubby, više je opuštena, ali sretan sam s tim midtempo, brazilskim zvukom. Teško mi je opisati, ne mogu se sjetiti nijedne stvari s kojom bih je mogao usporediti. Za mene je to nešto novo, napravio sam je prije par tjedana i sretan sam kako je ispala.

 
Pored toga imaš i projekt s Borisom Dlugoschem?
To je veći projekt, nije samo sa Borisom. Zove se Ian Pooley Returned i obilježava 10 godina izlaska nekih mojih stvari. Prva u seriji će biti stvar koju sam napravio s Borisom i zove se ¨Higgledy Piggledy¨.

Nisam znao kako da je izgovorim, pa je nisam ni spominjao…
Hehe, smiješno ime ali mislim da joj pristaje. Izašla je '96. i ima funky disco house beat. Napravio sam remix s Borisom, a kasnije će izaći još 3 stvari u ovoj seriji. Bit će to Celtic Cross koju sam napravio '95, All Night iz '96. i još jedna stvar za koju još nisam siguran što napraviti s njom (smijeh…). Koncepcija je da ne tražim od ljudi da samo naprave remix, nego da zajedno radimo na remixu. Ovu sam napravio s Borisom kod mene, jednu ću napraviti kod DJ Tonke i vjerojatno s jednim iz Norveške (smijeh…) i da, originali će isto biti tu.

Koje je tvoje mišljenje o digitalnoj revoluciji i hoće li to promijeniti način na koji radiš kao DJ?
Ne pokušavam biti stara škola, kao ja sviram samo s pločama. Ima dosta dj-eva koji će reći da puštaju samo vinyl. Ja puštam pola-pola jer su prije godinu-dvije tvrtke prestale slati promo vinile. Sad šalju samo promo cd-e i ako ih kao dj želiš puštati moraš koristiti cd. Nisam veliki ljubitelj final scratcha jer se previše koristi laptop, a sa cd-ima si u sredini. Pioneer cd playeri su odlični, zaista su pouzdani, ali još uvijek dosta koristim ploče.

Ideš li na ovogodišnji WMC u Miamiu?
Idem svake druge godine. Bio sam prošle godine, svirao sam 3 puta, a ove godine nisam htio ići.

Kakvi su ti utisci od prošle godine?
Svidjelo mi se prošle godine. Mnogi prijatelji iz SAD-a i Engleske su mi rekli da je zadnja dva puta bilo loše ali prošle godine sam se dobro proveo. Nisam išao na večernje partyje nego većinom na dnevne zabave, jer ako u Miamiu ideš u klubove, većinu noći ćeš povesti čekajući u redu.

Radio si deep house, tech-house, broken beats…što je sljedeće za Ian Pooleya?
Stvarno ne znam. Za mene je velika promjena selidba u Berlin, u novo okruženje i novi studio. Trenutno vidim ponovno buđenje housea i techna iz ranih '90-ih. Sad se radi na sampliranju starih ploča iz '91. kojima se dodaju house beatovi.

Da, Jazz-N-Groove su napravili nešto takvo sa Jamie Lewisovom stvari Be Thankfull. Uzeli su sample od Crystal Water…
Da, točno…i to zato jer današnji klinci ne znaju ništa o starim pločama. Mislim da će to sad biti hit.

Dakle house glazba počinje reciklirati samu sebe?
Ne bih rekao reciklirati jer je to uvijek negativna riječ. Rekao bih povratak s novim dodirom, s novim začinom.

Ovdje si svirao u Zagrebu i na obali zadnjih par godina. Kako ti je ovdje, mjesto, klubovi, ljudi, žene i možemo li te očekivati ponovno na ljeto?
Svirao sam u Hrvatskoj posljednjih 10 godina i uvijek je bilo odlično. Ljudi su uvijek gostoljubivi..U jednu ruku znaju što je dobra muzika, a u drugu ruku znaju kako se ludo zabavljati, tako da definitvno dolazim na ljetnu turneju. Nisam siguran hoće li to biti u srpnju ili kolovozu, bit će jedan od ta dva mjeseca i svirat ću na bar 4-5 partyja.

Koje ti je mjesto najdraže, Zagreb ili negdje na obali?
Obala je odlična! Stvarno izvrsni partyji!

Reci nam nešto za kraj…
Pratite moju web stanicu jer će se u sljedeća 2-3 tjedna odlučiti gdje ću svirati ovog ljeta. Do viđenja!

 
Interview by: ALEN ŠPILER

 

sonus 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 2