Skip to main content
  • StoneBridge
  • 21.07.2009.

Intervju: StoneBridge (SWE)

StoneBridge je umjetnik iz Stockholma koji karijeru započinje kao DJ funk i disco glazbe a sredinom 80-tih godina prošloga stoljeća počeo se zanimati za house. On je producent, remixer i DJ čije ste produkcije ili remixe slušali u klubu na stotine puta a da niste imali pojma kako ih je napravio upravo on.

Piše: 

Naslovna foto

StoneBridge

Ovo je tvoj prvi nastup u Hrvatskoj. Kako se osjećaš?
Upravo tako. U ex Yugoslaviji do sada sam nastupao samo jednom ali to nije bilo u Vašoj zemlji.

Što možemo očekivati od Vašeg nastupa, koje ritmove donosiš sa sobom?
Odsvirat ću party set i učiniti da plesni podij skače i divlja. Ljetno je vrijeme i znam da Vi dolje volite partijati.

Ti si prvenstveno odan house glazbe. Je li ova glazba najbolje prikazuje tvoje unutarnje osjećaje i energiju koje onda šalješ publici?
Volim house glazbu i to je zaista ono što radim, ali na mojim studijskim albumima uvijek ubacim nekoliko sporijih melodija kako bi izbor za slušatelja bio raznovrstan. Volim i ostale glazbene pravce ali više kao slušatelj.

Tvoj prvi korak prema glazbi bila je ljubav prema gitari. Kako si kasnije postao DJ?
Prvo sam započeo s flautom, pa sam pokušao raditi na klarinetu ali je bilo predosadno. Onda sam pokušao s klavirom i gitarom. Poslije toga sam počeo DJati i nakon nekoliko godina dovršio svoje prve remixe. Oko 1987.g. započela je moja profesionalna producentska karijera.

Kakvi su bili tvoj prvi počeci u DJ-ingu?
Bilo je odlično jer si mogao svirati samo na vinylima a ne kao danas kada ima nekoliko glazbenih formata. Bilo je teže mixati ali uzbudljivije.

Preferiraš li više produciranje ili DJ-anje?
Volim oboje. Ako ne sviram moja produkcija postaje dosadna, a ako ne producira osjećam se isprazno. Mogu reći da 33% remixiranje, 33% DJ-anja i 33% produciranja čini savršenstvo za mene, no posljednje vrijeme DJ-anje mi uzima mnogo više vremena.

Nominiran si za Grammy nagradu kao najbolji remixer (Pjesma: Ne-Yo – Closer). Koliko su za Vas umjetnike važne nagrade i priznanja?
Vrlo je važno dobivati pohvale i priznanja za rad. To Vam daje dodatnu motivaciju. Grammy je izuzetan uspjeh, posebno u sjevernoj Americi gdje dobitnici ovoga priznanja bivaju sve traženiji kao DJ-i i sve se shvaća profesionalnije. Za mene nominacija neće promjeniti ništa, jer radit ću i dalje svoj stil, ali definitivno mi je vjetar u leđa.

Što čini dobrog DJa?
Izbor glazbe pred publikom na plesnom podiju. Morate dati ljudima da se osjećaju da su dio zabave. Danas se glazba razvija mnogo brže nego prije. Kompjutorska tehnologija zamjenjuje instrumente.

Kako ti vidiš ovu glazbenu evoluciju? Može li ona donijeti što pozitivno ili ne?
Dobra je i pozitivna stvar što danas uz pomoć kompjutera možemo arhivirati ili sačuvati neke momente. Trik je u tome da ne bi trebalo previše koristiti tehnologiju već se posvetiti muzici zbog koje smo tu.

Koji je tvoj savjet mladim ljudima koji imaju plan postati DJ-i?
Pokušajte svirati ono što mislite da Vam najviše godi, nego analizirati što sviraju veliki DJ-i. Na kraju krajeva uvijek ćete trebati svoj vlastiti stil i zvuk. Odlično je biti dobar zabavljač. Momci poput Bob Sinclara ili Davida Guette su za primjer jedni od najvećih u tom pogledu.

 

brejcha 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2