Skip to main content
  • 9.08.2019.

Maroje: Quarantine of Art je karantena za publiku koja boluje od želje za glazbenom umjetnošću

Danas nam je i intervju stolcu Maroje iz Dubrovnika koji zajedno sa Leon B. organizira Quarantine of Art festival koji upravo počinje večeras u Lazaretima.

Piše: 

Dvojac nam je pripremio i promo miks za ovu prigodu kojeg možete čuti niže u nastavku, te pročitati sve što niste znali o Maroju i njegovim početcima; što za njega znače Lazareti i kako je nastao sam festival.

1.    Kako si započeo svoj put u elektronici i koja je prva službena gaža? Kako si se osjećao te noći i je li trema nešto što se uvijek pojavi prije nastupa ili slabi s vremenom?

Prilikom ulaska na svoj prvi party na Belvederu (Tomcraft 02.08.2008.) osjetio sam neku do tad nepoznatu vibraciju i energiju u tijelu. Nakon toga počeo sam učestalije ići na partije i znao sam da je to vrsta zabave koju želim. Prebacio sam se sa rock i metal glazbe na elektroniku. Par godina nakon, jedan od mojih prijatelja koji se vec tada bavio DJ-ingom pokazao mi je Traktor i kako funkcionira mixanje preko softvera i kontrolera, činilo mi se fora pa sam počeo više skidati trake i mixati ih „za svoju dušu“. U početku je to bila dosta laganija muzika, dok nisam počeo otkrivati techno.

Svoju prvu gažu imao sam 29.08.2013. na partiju zatvaranja lijetne sezone u klubu Lazareti  nakon tadašnjeg mostarskog dvojca No Government. Tad nisam imao nimalo treme i jedva sam čekao spreman i pun energije da odradim taj set. Poslije nekog vremena htio sam naučiti beatmatching pa sam kupio playere i mixer. Smatram da je svaki nastup individualan i da sam na određenim svirkama imao dozu treme, nekad vise, nekad manje a nekad nikako…

2.    Maroje, koliko ti je glazbena škola pomogla u elektronici i je li nešto od ritma bubnjara procurilo u setove?

Smatram da mi je pomogla bar kao neki određeni temelj, oduvijek sam volio udaraljke, a i sada su perkusije dosta izražene u trakam koje vrtim.

3.    Što smatraš svojom najvećom dosadašnjom prilikom u elektroničkom životopisu? Kako si uhvatio rezidenciju u Lazaretima i gdje sve ljudi mogu plesati s tobom ovoga ljeta?

Po meni jedna od najvećih prilika je bilo zatvaranje prepunog kluba Prater Sauna u Beču. Rezidenciju u klubu Lazareti uhvatio sam preko Toresa i njegove BitchBlack booking agencije koja je svojevremeno bila glavni izbor kvalitetnih partija u Lazaretima. Nakon nekog vremena BitchBlack je prestao s dotadasnjim načinom rada, a vlasnik kluba me je tražio da nastavim s radom kao rezident. Ljudi me mogu doći čuti 10.08. na zatvaranju QOA Festa, 14.08. uz Terry Francisa u Lazaretima, 06.09. Go hard na ušću Neretve i 07.09. uz Mladena Tomića također u Lazaretima.


Photo credit: dubrovniknet.hr

4. Zašto su Lazareti toliko značajni za dubrovačke plesače i koliko višestoljetna povijest mjesta pridonosi energiji?

Lazareti su sigurno jedan od starijih i kultnijih klubova underground i elektroničke klupske scene u Hrvatskoj i to se prenosi godinama. Naravno da sama ljepota i povijest grada donosi s time sveukupno neku određenu energiju…

5. Upravo Lazareti su mjesto u kojemu se bacate i iza zastora u organizaciju Quarantine Of Art festivala od 9-11. kolovoza. "Quarantine"u imenu, kao direktna referenca na povijest Lazareta kao dubrovačke karantene, upravo nosi suprotan učinak širenja umjetnosti, a ne zadržavanja? Kako se rodila ideja festivala i to bi najviše voljeli čuti od plesača nakon što otplešu svoje?

Pa recimo da se tu treba zadržati na određeno vrijeme publika koja „boluje“ od želje za bilo kakvom umjetnošću, prvenstveno ovdje glazbenom, a onda likovnom, produkcijskom ili bilo kakvom drugom koja se već godinama održava što u klubu tako i u Art radionici Lazareti i okolnim lađama cijelih Lazareta.

6. Wild Card pitanje: Da vas netko upita što je najvažnija stvar koju treba ponijeti na Quarantine of Art što biste im savjetovali?

Pozitivna energija, znatiželja i želja za ples i zabavu.

brejcha 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2