Skip to main content
  • 22.12.2019.

Robin Ebinger (Time Warp): Ludi smo za elektroničkom glazbom, dolazimo s plesnog podija!

Time Warp je proslavio 25 godina postojanja još ovoga proljeća na svom festivalu Mannheimu, potom u Brazilu (Sao Paolo), pa nakon toga i u SAD-u (New York).

Piše: 


Ovaj festivalski brand je jedan od najprepoznatljivijih događaja na svjetskoj elektroničkoj mapi prvenstveno zbog line upa kojeg oduvijek čine istinski junaci techno scene, ali i pozitivne energije koja zrači iz samog organizacijskom tima.


Photo: Daniel Lukac

Možemo slobodno kazati da Time Warp igra važnu ulogu u globalizaciji techna čime se sam brend počeo i širiti i održavati na drugim lokacijama ili kontinentima.

Billboard Dance je pričao sa Robinom Ebingerom, suosnivačem i direktorom marketinga tvrtke Cosmopop koja stoji u pozadini Time Warpa. Intervju je napravljen uoči Time Warpa u New Yorku (22. i 23. studenoga), a razgovaralo se festivalu koji traje desetljećima i evoluirao je od lokalnog njemačkog događaja do svjetskog techno fenomena.

Ovog se vikenda Time Warp vraća u New York, prvi put nakon 2015. godine, nakon američkog debija u gradu 2014. Koliki je značaj njujorške techno i elektroničke scene za Time Warp?

Bili smo u mnogim gradovima širom svijeta sa Time Warpom. Kad god navedem ove egzotične ili europske gradove, to nikada ne pokreće istu reakciju kao kad smo rekli Time Warp New York. New York ima vrlo jaku auru, jak položaj, pa događaj čini vrlo posebnim. Kada smo prvi put napravili Time Warp u Sjedinjenim Državama, bilo je to za našu 20-godišnjicu u 2014. Sada, povratak na 25-godišnjicu znači i nešto posebno za nas. Osjećamo se posve počašćeno što smo tamo mogli ugostiti Time Warp, brend s takvom baštinom, u gradu koji stoji za glazbu i za umjetnost i kulturu. Osjećaj je jedinstven.

Zašto je trebalo toliko vremena da se vratite?

Kad god smo negdje zaustavili Time Warp, to je bilo zbog toga što smo imali problema s lokacijom. Naše prvo izdanje u inozemstvu bilo je u Pragu 2005. godine. Bilo je to prilično uspješno; imali smo kao 4000 ljudi. Bilo je to u staroj palači – vrlo lijepoj, impresivnoj zgradi. Ali samo nekoliko mjeseci kasnije zgrada je izgorjela. Dakle, lokacija je nestala i nismo mogli pronaći odgovarajuću zamjenu.

Isto vrijedi i za SAD. Izvorno mjesto održavanja izgubili smo 2014. godine i dobili smo mjesto za zamjenu. U 2015. godini imali smo istu situaciju, a tada alternativno mjesto više nije bilo na tržištu. Bilo je jednostavno previše rizično za nas da se vratimo bez odgovarajućeg mjesta. Također, energija naše agencije usmjerena je prema drugim projektima. Bila je strateška odluka zaustaviti ga dok ne nađemo neko drugo prikladno mjesto za povratak u SAD.

Godine 2019. Time Warp slavi 25 godina kao događaj i brand. Kako je brand ostao profitabilan ili održiv više od dva desetljeća?

Prije svega, brand nije bio profitabilan u prvih 10 godina. Kada smo odradili svoj desetogodišnji događaj u Mannheimu, nazvali smo ga „velikom završnom predstavom“, jer nismo znali trebamo li nastaviti gubiti novac ili bismo trebali zaustaviti čitavu stvar. To se tek kasnije dogodilo da je postalo pravi posao.

Mislim da smo ono što je u srži svega – dolazimo s plesnog podija, tako da nismo gospodarstvenici s poslovnom idejom na umu. Ludi smo za elektroničkom glazbom, dolazimo s plesnog podija, uvijek smo željeli stvoriti savršen plesni podij za naše goste.

Mislim da je to i dalje gorivo koje pokreće sve naše tvrtke… dok dolazimo s plesnog podija i vjerujemo u ono što radimo, mislim da smo u mogućnosti komunicirati vrlo vjerodostojno i predstaviti sve stvari koje radimo vrlo vjerodostojno. To ljudi mogu osjetiti, što mogu osjećati naši obožavatelji, kao i ono što umjetnici mogu osjetiti – pokušavamo pružiti savršeno radno okruženje za njih. Pri tome se zaista mogu razviti i nadmašiti, što se potom odražava na atmosferu i publiku. To je kompletan ekosustav.

Time Warp u prvih 10 godina nije bio profitabilan. Što se dogodilo ili što ste učinili drugačije nakon tih prvih 10 godina da bi marka postala profitabilna?

Postoje različiti čimbenici. U Njemačkoj je bilo nekih vrhova. Imali smo Love Parade festival. Techno je postao moderniji. Tada smo imali niskobudžetne prijevoznike – svi su letovi postali jeftiniji. Odjednom je bilo toliko niskobudžetnih prijevoznika širom svijeta. Time Warp je oduvijek bio međunarodni, pa smo se fokusirali na to da budemo više internacionalni. Mi smo radili promociju u raznim zemljama. Bilo je dvije ili tri godine kada smo našu web stranicu predstavili na pet ili šest različitih jezika. A svijet se smanjio s jeftinim prijevoznicima, ali i s tim da je internet glavni pokretač za povezivanje ljudi širom svijeta koji su tražili iste vrste talenta i glazbe i zabave.

Nastavili smo raditi ono u što smo vjerovali. Iskoristili smo moderna komunikacijska sredstva. Nastavili smo raditi na atmosferi na plesnom podiju. Koristili smo modernu tehnologiju da pojačamo iskustvo. Nastavili smo biti autentični jer smo vjerovali u ono što radimo. Sve je to pomoglo da Time Warp u nekom trenutku postane profitabilan.

Je li ponovni rast techna u Sjedinjenim Državama utjecao na Time Warp?

U posljednjih deset do petnaest godina otprilike 50 posto posjetitelja u Mannheimu došlo je iz inozemstva. Mi u Hrvatskoj radimo i destinacijski festival koji se zove Sonus, a iz SAD-a nas posjetitelji snažno prate od 2016. Nisam siguran je li to zbog toga što Time Warp predstavlja ovaj show, je li to pomoglo dovođenju više ljudi iz SAD-a, ali vidjeli smo da sigurno postoji više interesa i pažnje ljudi iz SAD-a za europske festivale.

Kako se line up Time Warpa 25 odražava na opće stanje ili utjecaj techna na globalnoj razini?

Na lineupu imamo dugogodišnje poznanike, dugogodišnje prijatelje i umjetnike, poput Richieja Hawtina i Svena Väth-a. Imamo nove talente, koji su naglo skočili u posljednje dvije godine, poput Amelie Lens ili Peggy Gou. Mislim da je to prilično snažan lineup za 25. rođendan u New Yorku, jer donosimo tipičan zvuk Time Warpa i ljude koji su na Time Warpu duže od dva desetljeća.

Ali također, donosimo puno novih zvukova, poput Denisa Sulta, Peggy Gou do Amelie ili Reinier Zonneveld, koje ljudi u ovom trenutku stvarno vole. Prilična je raznolikost predstaviti elektroničku glazbu onakvu kakva bi trebala biti sada, ili techno glazbu kakva bi trebala biti sada i za Time Warp.

Kako Time Warp 25 stiže do Time Warpa 50? Kakvi su vam planovi za uspostavljanje dugovječnosti?

U našem timu imamo puno vrlo mladih ljudi. Ključno je ostati aktivan, ne samo strasno i vjerovati u ono što radite, već i biti u stanju razumjeti kad se nešto promijeni i prilagoditi marku. Ne radimo samo Time Warp, vodimo i noćne klubove i klubove na otvorenom i festivale na otvorenom. Vrlo je važno razumjeti mladu publiku. Imamo vrlo talentiranu, motiviranu mladu ekipu, što nam također pomaže da ostanemo u korak sa vremenom.

brejcha 1
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
sonus 1
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
sonus 2