Skip to main content
  • 1.06.2019.

Zorro: Aurora je kao klub uvijek imala poseban status

Zorra je u svijet glazbe uveo legendarni Pero FullHouse kad ga je 1999. pozvao da se pridruži njegovom labelu Omegaritam. Od tada je gost brojnih stageova, a svoj je tech-house prezentirao uz zvijezde kao što su Laurent Garnier, Carl Cox, Jeff Mills, Kevin Saunderson, Umek, Valentino Kanzyani, Deetron, Oxia..

Piše: 

Tako je imao prilike nastupati pred prepunim auditorijima svih boljih dalmatinskih klubova: Midnight, Aurora, Night, F1, Stella, Popaj, Discovery, Masters, Tribu, Nautilus, Lazareti, Barbarella, Aqua, Gotham, Desperados, Kulušić, Otv. Uoči večerašnjeg Magic Sound of Dalmatia partija u Aurori popričali smo sa Šibenčaninom koji je već više od dva desetljeća na sceni.

Ulaznice su u pretprodaji 80 kn na Adriaticket.com večeras do 20h ili do isteka zaliha, a ima i grupnih po 300 kn (5 ulaznica). Ulaznica će biti i na blagajni kluba od 22h po nešto većoj cijeni od pretprodajne.

1. Bok bok Zorane, dobro nam došao na stranice Klubske u osvit ovog uzbudljivog magičnog dalmatinskog glazbenog projekta. No, prije sadašnjosti malo prošlosti i nostalgije. Bila je to '99. kada je za tebe službeno počelo glazbeno putovanje. Što se događalo od tada, na kojim podijima si bio predani plesač i sjećaš i se prvoga trena kada si pomislio da bi volio biti onaj za pultom?

Sami početci sežu prije 96 kad sam otkrio Radio 1 i emisiju Essential Mix koju sam u to vrijeme željno isčekivao svaku subotu navečer od tri do pet ujutro snimao na kazete te kasnije upijao i preslušavao pomno sve te mixeve koji su za to vrijeme na našim prostorima zvučali kako da dolaze sa druge planete. Pomalo sam počeo pohađati partye na Capelli i u Nighta. Uglavnom su početci bili na širem šibenskom području. Kasnije se tu pridružio Split i Zadar sa svojim klubovima koji su u to vrijeme bili aktualni. Glazba i sve sta se tice glazbe mi je oduvijek mogu slobodno reci stil zivota jer me oduvijek privlacila od malih nogu. Ja sam i prije ove elektroničke ere bio Dj na raznim zabavama jos kao tinejdžer. Oduvijek sam se bavio selekcijom dobre muzike raznih zanrova. Tako da mi pult nije nepoznanica nego nesto s cim sam odrastao.

2. Koji glazbenici, labeli, trake, klubovi ili klupski programi su utjecali na stvaranje tvoje sadašnje estetike? Kako bi opisao svoj zvuk i kako je on mutirao s vremenom? Što se promijenio na podijima u posljednjih 20 godina i što misliš o mlađoj ekipi koja tek dolazi na scenu?

Labeli i producenti koji su najvise imali utjecaja u mojim pocetcima se razlikuju od labela i producenata koje prefreriram danas jer ima malo koji da je zadrzao zvuk koji sma prefrerirao prije, (Laurent Garnier, Oxia, Bryan Zentz, Umek, Valentino Kanzyani, Deetron, Jeff Mills) a danas su to neki drugi producenti i labeli uglavnom u ovom digitalnom dobu je slobodno mogu reci sve dostupno, ali u principu od toga svega ja sebi uvijek mogu naci nesto sta me dira kako muzicki tako i stilski, mada stilski vise nemam nikakvih ogranicenja znaci sve sta je dobro i sta mi se svidja mogu pustiti. Slobodno mogu reci kako je najvise utjecaja imao Omegaritam jer sam partye u organizaciji Pere Fullhouse-a najvise pratio tako i bio najcesci gost kako za pultom tako i na podiju. Mislim da je i Pero za to vrijeme i dovodio najveca imena kako evropske tako i svjetske scene, te se slobodno mozemo osjecati pocascenima sta smo zivjeli u tom vremenu.

Moj osobni zvuk je mutirao sa vremenom jer jednostavno moras biti u tome i pratiti trziste i pravce muzike koji se neprestano mijenaju i u tom svemu moras pronaci bas ono sta ti najvise odgovara stilski i muzicki. Pa tako i moj zvuk prati vrijeme koje je sad aktualno tako i zvuk mogu reci da je mutirao. Elektronička glazba je po meni odrasla  te su se stilovi podijelili u raznim pravcima, kako dobrim tako po meni i losim. Dolaskom interneta i digitalnog doba doslo je i do lakse dostupnosti svega svima i bas je zbog toga potrebnije iskustvo i znanje da se eliminira sve sta nije dostojno. Mladima bi porucio da postuju to iskustvo. Ipak treba vremena i iskustva kako bi se izgradio put. I naravno uvijek je respect na prvom mjestu, a danasnje generacije mislim kako ga bas i nemaju, to govorim iz osobnog iskustva kako se nebi netko nasao uvrijedjen.

3. Je li se temeljni modus operandi dolaska na party, njegovi ciljevi i način uživanja u glazbi promijenio od prijeloma stoljeća i sada u digitalnom? Koliko značenje za tebe nosi Aurora i kako vidiš njenu funkciju u jačanju obalne scene? Da se može vratiti u bilo koju party godinu Aurore koju bi odabrao proživjeti još jednom?

Temeljni modus partija uopce nije promijenjen sta se tice dolaska po meni jos uvijek ljudi dolaze kasno na party mislim da bi bilo bolje da ranije izadju tako da se i klubovi i mjesta na kojima se partiji odrzavaju prije napune jer ce im onda i cijela vecer duze trajati. Sta se tice uzivanja u glazbi mislim da se te stvari nisu puno mijenjale to je manje vise ostalo isto. Aurora kao klub je uvijek imala poseban status sta zbog pozicije sta zbog izgleda i koncepta samog kluba, a da ne govorim o docekanim suncanim zorama na teraci samog kluba. Svaka godina u Aurori prica pricu za sebe tako da bas i nema neka koju bi izdvojio mozda bi to bila 2003. kad je stigao Laurent Garnier po meni jos jedan od najvecih umjetnika elektronike uopce.

4. Tvoja pozadina nije samo ona za pultom već i iza zastora organizacije i promocije. S ovim vještinama na umu, kako vidiš značenje projekta Magic Sound of Dalmatia 1. lipnja i koliko je važno okupiti vrijedne inteligentne ljude na jednome mjestu? Očekuješ li da će ovo pan-dalmatinsko druženje uroditi i nekim novim daljnjim suradnjama? Po čemu bi rekao da se mentalitet i zvuk kontinentalne Hrvatske filozofski razlikuje od njegove obalne sestre?

Mislim da je ovaj project hvalevrijedan jer radi na ujedinjenju scene i okupljanju ljudi od struke na jednom mjestu. Sigurno da ce se neki ljudi po prvi puta sresti na ovom eventu pa tako i razmijeniti i kontakte i utiske sta bi zasigurno moglo i uroditi nekim novim medjusobnim suradnjama. Kako se razlikuje mentalitet samih ljudi tako se razlikuje i sama glazba jer mislim da smo mi u ovom obalnom dijelu uvijek preferirali malo laksi i melodicniji zvuk bar sta se tice mog muzickog izricaja to bi nazvao mediteranskim stihom.

5. Kako vidiš budućnost Magic Sound of Dalmatia projekta i budućnost domaće glazbe na internacionalnom planu? Vidiš li da se Magic Sound of Dalmatia širi i na podije hladnijeg doba godina?

Buducnost MSOD-a vidim ako ovaj prvi party prodje dobro sigurno bi se project mogao i nastaviti. Bilo bi dobro bar dva puta godisnje da se napravi ovakva manifestacija kako u ljetnom tako i zimskom ruhu. Mislim da glazbeni producenti koji stvaraju dobru i kvalitetnu muziku imaju sanse da se probiju na svjetsko trziste jer u danasnje vrijeme uopce nije bitno odakle dolazis bitno je da jednostavno dobro radis ono do cega ti je stalo, a to je elektronička glazba i njena produkcija.

6. Wild Card pitanje: Koji zvuk voliš i zašto? Može biti baš bilo što, glazbeno ili životno, od vrtnje ventilatora, preko šuškanja lišća, do zvuka kamenja pod stopalima.

Najviše volim zvuk mora koje se proteze duz sljuncane obale i onda povlaci nazad i tako u nedogled. To je nesto sta je tesko opisati rijecima to je mediteranski zvuk koji lezi duboko u mome srcu.

brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2