Amar Fočo: “Ključ uspjeha Noa Beach Cluba leži u stalnom razvoju i neprestanom ulaganju”
Amar Fočo kao Club Manager jedan je od ključnih ljudi iza Noa Beach Cluba i Noa Grupe koji uključuje i druge projekte poput festivala, aplikacija, te raznog drugog sadržaja kojeg Noa nudi na svojoj lokaciji
Aktivno radi na razvoju brenda i organizaciji vrhunskih evenata, a Noa Beach Club se pozicionirao kao jedan od vodećih beach klubova na Zrću za vrijeme njegovog djelovanja kao menadžera kluba.
Povodom nadolazeće sezone u kojoj je Noa Beach Club domaćin Sonusu, Hideoutu, Verkniptu, ali i organizira brojne festivale na Zrću poput Circus Maximusa i Sunscapea uz DJ zvijezde poput Steve Aokija, Afrojacka, KSHMR-a, Nicky Romera, Quintina, razgovarali smo upravo s menadžerom kluba Amarom Fočom.
Osim toga, uvedeno je i mnoštvo inovacija od produkcijskih do sigurnosnih standarda, a sve to nagradila je publika svojim glasovima te je osvojeno 10. mjesto na Top 100 DJ Mag, rang ljestvici najboljih noćnih klubova svijeta.
Noa Beach Club je već godinama jedan od najpoznatijih klubova u Hrvatskoj i šire. Što mislite da je ključni faktor koji je Noa Beach Club doveo do statusa jednog od 10 najboljih klubova u svijetu prem DJ Magu?
Ključ našeg uspjeha leži u stalnom razvoju i neprestanom ulaganju – ne samo u klub kao fizički prostor, već i u njegovu lokaciju, glazbeni program, tehnologiju i sveukupno korisničko iskustvo. Svake godine ulažemo u unapređenje sadržaja i infrastrukture – od uređenja parkirališta i plaže, do čišćenja okoliša i povećanja zona za odmor i zabavu. Posebno smo ponosni na razvoj Noa Yacht Cluba, koji je postao prepoznatljiv doživljaj unutar nautičkog turizma.
Naša lokacija živi danju i noću – sedam dana u tjednu. Tijekom dana nudimo kompletnu ponudu na plaži: opuštanje u privatnim kabanama, vrhunsku hranu i piće, vodene sportove, masaže, barber shop, tattoo i piercing usluge, pa čak i teretanu. Svi naši sadržaji pažljivo su dizajnirani, koristeći prirodne materijale poput naplavina, a umjetničke instalacije dodatno obogaćuju ambijent.
Tehnička kvaliteta nam je iznimno važna – od vrhunskog razglasa i vizualnih efekata, do izvođačkih performansa svjetske razine. Posebnu pažnju posvećujemo VIP gostima: nudimo ekskluzivne VIP transfere, privatnost, personalizirane tematske proslave, a kao jedini klub na svijetu imamo ekskluzivni ugovor s Uberom, čiji automobili voze isključivo za naše goste na lokaciji.
Svake godine dovodimo renomirane svjetske izvođače i ulažemo značajna sredstva u line-up, produkciju i ukupnu kvalitetu sadržaja. Sve to činimo na jednoj mikro lokaciji, u potpunosti prilagođenoj korisniku, gdje gosti mogu doživjeti potpuni 360° doživljaj – zato nas publika i partneri vole.
Uz sve to, Noa je jedan od rijetkih open-air klubova na moru. Danas smo 10. klub na svijetu prema DJ Magu, ali i 5. open-air klub u svijetu, te 1. klub u Hrvatskoj, regiji i jugoistočnoj Europi. Godinama smo prisutni na ljestvici najboljih i svake godine ulažemo trud da to i opravdamo – ne dopuštamo si opuštanje.
Pratimo i primjenjujemo suvremene tehnologije: koristimo vlastiti web shop i ticketing sustav, analitiku prodaje, te alate za sigurnost gostiju poput pametnih narukvica i dronova. Uskoro pokrećemo i vlastitu mobilnu aplikaciju koja će objediniti brojne funkcionalnosti i dodatno poboljšati iskustvo naših posjetitelja. Sve to čini Noa Beach Club jedinstvenim – kombinacijom sadržaja, tehnologije, lokacije i predanosti koja nas izdvaja na globalnoj razini.
Najbolje ste rangirani klub u Hrvatskoj, regiji i jugoistočnoj Europi. Koliko vam ta titula znači i kako utječe na poslovanje i privlačenje gostiju?
Ova titula nam zaista puno znači jer je rezultat godina predanog rada, ulaganja, truda i entuzijazma cijelog tima koji stoji iza Noe. Svaki zaposlenik, suradnik i partner doprinio je tome da Noa postane ono što je danas, i svi smo iznimno ponosni što se taj rad prepoznaje i na globalnoj razini. Kada se trud i kvaliteta potvrde kroz ovakvo priznanje – znamo da smo na dobrom putu i da treba nastaviti još snažnije.
S poslovnog aspekta, priznanje 10. najboljeg kluba na svijetu prema DJ Magu izuzetno je vrijedno. Radi se o prestižnoj tituli koja ima snažan utjecaj u industriji zabave i glazbe, te pruža jaku referencu i sigurnost poslovnim partnerima. Kada se klub nalazi na svjetskoj mapi top destinacija, suradnja postaje lakša, a interes za partnerstva i zajedničke projekte raste.
S druge strane, za naše goste to je potvrda kvalitete – oni dolaze znajući da ih čeka visoka razina usluge, bogat sadržaj i nezaboravno iskustvo. U svijetu gdje se festivali i klubovi natječu za pažnju publike, ovakva titula donosi dodatni prestiž. I ne samo to – postoji i emocionalni faktor: osjećaj da si dio jedinstvenog mjesta, svjetski prepoznatog, a nalazi se upravo u Hrvatskoj – jednoj od najpoznatijih turističkih destinacija na svijetu.
Posebno je moćna kombinacija prirodne ljepote Jadrana, otvorenog klupskog koncepta i tehnološke i programske izvrsnosti. Biti 10. klub na svijetu, i to iz jedne manje zemlje, za nas je čast, ali i obveza da svakom gostu iznova dokažemo zašto zaslužujemo to mjesto.
Klub svake godine dovodi super zvijezde iz Top 100 DJ Mag liste. Kako birate gostovanja i koliko je izazovno osigurati nastupe najpoznatijih svjetskih DJ-a?
Svake godine pomno biramo izvođače koji se nalaze na samom vrhu DJ Mag Top 100 liste – uključujući legendarna imena koja su godinama u vrhu, ali i nova lica koja su upravo u usponu. Pratimo čitavu godinu što se događa na sceni – od najnovijih izdanja i hitova do trendova koji oblikuju publiku. Posebnu pažnju posvećujemo aktualnosti izvođača – ako netko izbaci hit koji osvoji svjetske ljestvice, nastojimo ga dovesti čim prije, dok je energija oko njega na vrhuncu.
Osim toga, trudimo se pokriti različite žanrove. Naši vlastiti festivali temelje se prvenstveno na EDM-u, ali u sklopu gostujućih festivala nudimo i techno, house, trance, hardstyle, pa čak i reggaeton, trap i pop – želimo da svaki gost pronađe nešto za sebe.
Naravno, dovesti najveća svjetska imena nije nimalo jednostavno. Natječemo se s vodećim klubovima i festivalima diljem svijeta – od Amerike, pa do Kine, i Ibize u blizini. Tu su u igri brojni faktori: atraktivnost lokacije, tehnička opremljenost, financijski uvjeti, logistika, i ukupna razina usluge.
Danas nam je ipak nešto lakše – jer titula 10. kluba na svijetu uvelike otvara vrata i ubrzava pregovore. Izvođači prepoznaju vrijednost naše lokacije i reputacije, i sve češće dolaze s povjerenjem.
Proces bookinga odvija se kontinuirano – neki izvođači se dogovaraju i godinu dana unaprijed, dok se s drugima pregovara do zadnjeg trenutka. No najvažnije je da, kada izvođač dođe, sve bude savršeno – od smještaja, hrane, tehnike, zvuka, osoblja, do sigurnosti i atmosfere.
DJ-i to jako cijene – vole kada osjete da surađuju s profesionalnim timom, i kada sve teče glatko, s puno pažnje i predanosti. Upravo zbog toga često dobijemo pozitivne komentare i preporuke, a mnogi se rado vraćaju, što je najbolji dokaz da radimo kvalitetno i s vizijom.
Najavili ste unaprjeđenje zvuka i scenografije u klubu za nadolazeću sezonu. Možete li nam reći nešto više o tome – što posjetitelji mogu očekivati ovog ljeta?
Noa je već dobro poznata po svom zvuku svjetske klase, a upravo zbog toga kvaliteti pristupamo s velikom pažnjom. Postaviti vrhunski zvučni sustav u klubu na otvorenom izuzetno je izazovno, no mi smo od prvog dana surađivali s regionalnim D&B stručnjacima, kako bismo osigurali savršenu akustiku na svakoj poziciji u prostoru, tako se glavni razglasni sustav temelji se na najnovijoj D&B Audiotechnik opremi.
Osim glavnog sustava, zasebni zvučni sustavi instalirani su i u VIP zonama, na ringu i galeriji, dok After Beach zona – gdje se održavaju dnevne zabave – ima vlastiti, neovisni razglas. Naš cilj je da svaki gost, neovisno o lokaciji, doživi jednako snažan i čist zvuk. A u budućnosti planiramo dodatne nadogradnje kako bismo ostali u samom vrhu ponude.
Kad je riječ o scenografiji, naš glavni stage je pokriven impresivnim LED ekranima koji zajedno tvore dinamičnu vizualnu školjku – s interaktivnim efektima i posebno dizajniranim vizualnim sadržajem za svaku večer. Uz to, imamo desetke dodatnih ekrana postavljenih oko publike koji dodatno pojačavaju dojam i iskustvo.
Neizostavan dio svakog večernjeg programa su i naši plesači, akrobati i performeri, koji svakoj večeri daju poseban „live show“ moment. Posebno smo poznati po našim VIP uslugama – dostava boca u VIP zonama nikad nije standardna: naši timovi često dolaze u kostimima, ili čak spuštajući se kranom, noseći bocu na leđima Batman, zmaj, ili neki drugi originalan i zabavan lik.
Cijeli doživljaj kod nas nikad nije samo party – već kompletna audiovizualna i emocionalna priča. Gostima želimo ponuditi nešto što nisu doživjeli nigdje drugdje – i to nas iz godine u godinu čini prepoznatljivima.
Noa Beach Club od ove godine ima i specijalizirani beach stage. Kakav sadržaj planirate ponuditi posjetiteljima u tom konceptu? Koliko je to važno za cjelokupni doživljaj gostiju?
Naš novi beach stage predstavlja značajnu ekspanziju ponude Noa Beach Cluba i dodatno obogaćuje ukupno iskustvo naših posjetitelja. Nalazi se na novo uređenoj plaži u neposrednoj blizini kluba, kapaciteta do 20.000 ljudi, što ga čini idealnim za organizaciju velikih dnevnih evenata i festivalskih programa. Za usporedbu, glavni klub ima kapacitet od 5.000 gostiju – ova dodatna lokacija otvara nove mogućnosti i za nas i za naše poslovne partnere.
Koncept je jasan: dnevni beach party na plaži, a večernji program u klubu. Time našim gostima nudimo cjelodnevni doživljaj – u okruženju mora, soli, sunca i ležernog ljetnog ambijenta. Prostor je otvoren, prozračan, udoban i opušten – gosti dolaze u beach outfitu, uživaju u više prostora, lakšoj atmosferi i različitom tempu nego navečer. Raznolikost formata je danas ključ – a beach event daje poseban “ljetni pečat” cijelom iskustvu.
Iako su produkcijski izazovi veći – zbog otvorenog prostora i potreba za dodatnom infrastrukturom – uspješno ih savladavamo zahvaljujući vrhunskoj opremi i stručnom timu. Naši partneri i organizatori iznimno cijene mogućnost organizacije evenata na plaži, jer time mogu proširiti svoj sadržaj i dodati novu vrijednost publici.
Primjerice, ove godine krajem lipnja Hideout Festival održat će jedan od svojih programa upravo na našoj plaži – prošlogodišnje izdanje bilo je pun pogodak i to nas dodatno motivira da i dalje razvijamo ovaj koncept.
Na lokaciji nudimo sve što je gostu potrebno – od ponude hrane i pića, VIP usluge, baldahina i ležaljki, do niza vodenih sportova i rekreacijskih sadržaja. Beach stage je više od dodatne bine – to je nova dimenzija doživljaja, koja Noa Beach Club podiže na još višu razinu.
Poznati ste po vrhunskim festivalima i line-upovima. Koje biste festivale i evente iz produkcije Noa Beach Cluba posebno izdvojili? Koji su najveći headlineri koje možemo očekivati ove sezone?
U okviru vlastite produkcije posebno bismo izdvojili nekoliko ključnih festivala koji su postali zaštitni znak Noa Beach Cluba. Na prvom mjestu je Circus Maximus, naš najdugovječniji festival koji se uspješno održava već više od 10 godina, krajem srpnja. I ove godine donosi iznimno jak line-up s izvođačima sa svjetske DJ Mag Top 100 liste. Među najpoznatijim imenima su: Steve Aoki – globalna superzvijezda poznata po hitovima, energiji i kultnom trenutku bacanja torte u publiku, KSHMR, Nicky Romero, Quintino.
Početkom kolovoza slijedi Sunscape Festival, koji iz godine u godinu raste i okuplja sve jača imena. Uz nastupe Kaazea, Nicky Romera i Plastik Funka, imamo potvrđen i jednog od najjačih DJ-eva današnjice – Afrojack-a, možda i najveće ime koje je ikad nastupilo u Noi. To će zasigurno biti vrhunac ljeta kojeg ne smijete propustiti.
Tu je i Summertide Festival, kao i naše poznate tjedne večeri Noa Frequency, tijekom kojih nastupaju naši rezident DJ-evi: Lorenzo, Monks, Noide i Vandal Steve. S njima je svaki nastup zagarantirano dobra zabava i pravi summer vibe, a kroz njih dodatno gradimo vlastiti glazbeni identitet.
Osim naših festivala, surađujemo i s brojnim renomiranim gostujućim festivalima, gdje sudjelujemo u organizaciji i produkciji. To uključuje: Spring Break Island, Zrće Spring Break, Hideout Festival, Verknipt, Austria/Germany Goes Zrće, Sonus Croatia. Svaki od ovih evenata okuplja tisuće gostiju iz cijelog svijeta i dodatno pozicionira Zrće, ali i Noa Beach Club, kao jednu od najvažnijih festivalskih destinacija u Europi.
Pružate značajnu podršku i domaćoj sceni kroz nastupe rezidenata iz Hrvatske i regije. Ali prije nekoliko godina pokrenuli ste i projekte s ciljem privlačenja domaćih posjetitelja na Zrće. Koliko vam je važno promovirati lokalne artiste i kako se kroz koncept Noa Frequency večeri razvija prepoznatljiv glazbeni identitet kluba?
Od samih početaka, podrška domaćoj i regionalnoj sceni bila nam je jedan od ključnih prioriteta. Aktivno radimo s mladim izvođačima, DJ-evima i umjetnicima s elektroničke scene iz Hrvatske i šire regije. Ponosni smo što su mnogi od njih kod nas započeli svoj profesionalni put, a neki – poput Matroda, danas nastupaju na globalnoj razini.
Naši izvođači prepoznaju Noa Beach Club kao mjesto izvrsne opreme, sjajne publike, kvalitetne organizacije i produkcije svjetske razine. Imamo vrhunski tehnički setup – od profesionalnog zvuka, velikih LED ekrana i rasvjete, do svih ostalih efekata koji su neizostavan dio vrhunskog nastupa.
Kroz koncept Noa Frequency večeri, koji se održava tjedno tijekom cijele sezone, razvijamo vlastiti glazbeni identitet. Na tim večerima nastupaju naši rezident DJ-evi, a publika uživa u miksu EDM-a, techna, housea i obrada najvećih globalnih hitova – glazbi koja stvara odličnu atmosferu i budi emocije.
Uz to, proteklih godina smo pokrenuli i festivale domaćeg i regionalnog karaktera, s ciljem približavanja Zrća domaćoj publici. Tu svakako izdvajamo: May 1st Fest – koji tradicionalno otvara sezonu, Menadžerijada – studentski festival s bogatim glazbenim i edukativnim programom, Balkan Blaze & Balkan Wave – festivali koji okupljaju izvođače i publiku iz regije, Unifest – koji je ove godine po prvi put održan i već postigao veliki uspjeh, okupivši studente iz cijele Hrvatske.
Ovi programi ne samo da promoviraju lokalne izvođače, već i podižu svijest o važnosti kulturne i glazbene razmjene, a zahvaljujući njima, klub i cijela lokacija aktivno žive već od travnja, znatno prije vrhunca sezone. Rezultat toga je povećana vidljivost i uključenost domaće publike, što nam je izuzetno važno i u budućnosti želimo taj smjer dodatno razvijati.
Ako biste morali odabrati jedan highlight nadolazeće sezone u Noi, koji bi to događaj bio i zašto?
Iako je nastup Steve Aokija na našem Circus Maximus festivalu već postao tradicija koju publika s nestrpljenjem iščekuje svake godine, ove sezone posebno bih istaknuo Sunscape Festival kao apsolutni highlight ljeta.
Na ovogodišnjem Sunscapeu dolazi Afrojack – jedan od najpoznatijih i najutjecajnijih DJ-eva današnjice. Riječ je o višestruko nagrađivanom nizozemskom producentu, dobitniku Grammyja i autoru brojnih globalnih hitova koji je nastupao na svim najvećim svjetskim pozornicama. Njegov dolazak predstavlja povijesni trenutak za Noa Beach Club, jer se radi o jednom od najvećih izvođača koji je ikad nastupio ne samo kod nas, nego i u Hrvatskoj općenito.
Sunscape festival donosi četiri dana vrhunske zabave, a uz Afrojacka nastupaju i Nicky Romero, Kaaze, Plastik Funk te niz podržavajućih DJ-eva. Posjetitelji mogu očekivati raznolik sadržaj – od ekskluzivne VIP usluge u klubu, party brodova, pa sve do atraktivnog dnevnog programa na plaži, uz bogatu ponudu hrane, pića i dodatnih sadržaja.
Ovo je događaj koji se ne propušta – idealna kombinacija glazbene elite, produkcijske izvrsnosti i jadranskog ljetnog ugođaja koji Noa Beach Club čini posebnim na svjetskoj festivalskoj mapi.
Koliko je sigurnost postala važan faktor u organizaciji klupskih i festivalskih događanja, s obzirom na sve veću posjećenost i globalne trendove?
Sigurnost je danas jedan od ključnih faktora u organizaciji bilo kojeg velikog događanja, posebno onih koji okupljaju tisuće ljudi u kratkom vremenskom razdoblju, kao što su ljetni festivali i klupske večeri na otvorenom. Posjetitelji danas ne traže samo dobru glazbu i vrhunsku produkciju – oni žele osjećaj sigurnosti i povjerenja u sustav koji ih okružuje.
U skladu s globalnim trendovima, sigurnosni protokoli više nisu “iza kulisa”, već postaju aktivan dio korisničkog iskustva. U Noa grupi tu odgovornost shvaćamo vrlo ozbiljno i kontinuirano ulažemo u nove tehnologije i obuku osoblja kako bismo osigurali maksimalnu zaštitu svih gostiju.
Prošle godine ste pomoću umjetne inteligencije testirali novi projekt sigurnosti posjetitelja na Zrću, uključujući pametne narukvice i “dronove zaštitare”. Uvođenje tehnologija poput dronova i nadzornih kamera sigurno mijenja iskustvo posjetitelja. Kako će taj sustav ove godine konkretno funkcionirati i koji su njegovi glavni ciljevi? Kako balansirate između sigurnosti i privatnosti gostiju?
Prošlog ljeta implementirali smo pilot-projekt koji je po mnogočemu bio prvi takav u svijetu – kombinirali smo naprednu AI analitiku, sigurnosne dronove, pametne narukvice i centralni nadzorni sustav. Ove godine idemo korak dalje: sustav je unaprijeđen, algoritmi su precizniji, a tim obučeniji.
Pametna narukvica posjetiteljima, kada osjete nesigurnost, omogućuje alarmiranje centraliziranog sustava za upravljanje fizičkom zaštitom i civilnom sigurnosti, ali i drugih posjetitelja kompleksa koji su u blizini, a mogu prvi reagirati. Pametna će se narukvica tako moći i povezati s mobilnom aplikacijom koja se upotrebljava kao društvena mreža za civilnu zaštitu posjetitelja našeg turističkog kompleksa.
U ovom projektu će se razviti robotska platforma koja trenutno ne postoji nigdje na svijetu. Pratit će je vlastiti inovativni algoritmi za upravljanje, a implementirat će se i umjetna inteligencija te posebni sigurnosni protokoli za rad MIRP-a (Mobilna istraživačka robotska platforma za sigurnost). Naravno, sve je u skladu s važećim regulativama i postojećim sigurnosnim protokolima, a narukvice će nositi samo oni posjetitelji koji to žele.
Glavni ciljevi su prevencija incidenata, brza reakcija, i stvaranje okruženja u kojem se svi osjećaju sigurno, bez ometanja njihove zabave. Po pitanju privatnosti – ona je izuzetno važna. Svi sustavi djeluju isključivo u svrhu sigurnosti, ne prikupljaju osobne podatke i u potpunosti su usklađeni s GDPR regulativom. Naš cilj je balans – diskretna, ali učinkovita zaštita.
Je li ovo prvi put da se ovakav sustav implementira na Zrću? Postoje li slični primjeri u svijetu ili je ovo potpuno inovativan pristup? Ima li projekt svjetlu budućnost u smislu primjene na drugim destinacijama?
Ovo je prvi put da je ovakav cjeloviti sigurnosni sustav primijenjen na Zrću, ali i na globalnoj razini u ovakvom obliku. Iako postoje festivali koji koriste video nadzor, ili pametne ulaznice, integracija dronova, pametnih narukvica i umjetne inteligencije u realnom vremenu je inovacija koja nas postavlja u sam vrh tehnoloških rješenja za masovna događanja.
Vjerujemo da ovaj projekt ima itekako svijetlu budućnost. Već sada dobivamo upite iz drugih europskih destinacija koje žele replicirati ovaj model. Potencijal je ogroman – od festivala i sportskih manifestacija, do turističkih centara i urbanih zona s velikim brojem ljudi. Ulaganje u pametnu sigurnost više nije opcija, već potreba.
Kako mislite da će ovaj novi sustav utjecati na imidž Zrća kao party destinacije? Može li ova vrsta sigurnosnih mjera privući još veći broj posjetitelja koji žele zabavu u sigurnom okruženju?
Sigurnost i povjerenje su temelj dobrog imidža – osobito u današnjem vremenu. Uvođenjem ovog sustava, Zrće ne samo da zadržava svoj status jedne od top party destinacija u Europi, već ide korak ispred svih. Pokazujemo da je moguće spojiti vrhunsku zabavu s odgovornim pristupom i brigom za svakog posjetitelja.
Vjerujemo da će upravo ovakve mjere privući još širu publiku – od mladih ljudi željnih nezaboravnog provoda, do roditelja koji prvi put puštaju svoje tinejdžere na festival, znajući da su u sigurnom okruženju. Naša vizija je da Zrće ne bude samo sinonim za zabavu, već i za sigurnost, inovaciju i profesionalnost na svjetskoj razini.
Nedavno ste se vratili sa glazbenih konferencija u Valenciji i Tirani. Kako su u Valenciji reagirali na Vaš patent? O čemu ste diskutirali na panelu tijekom novog glazbenog sajma Muse – X u Tirani koji okuplja aktere elektroničke scene s područja Balkana i kako gledate na ovu inicijativu? Kakvi su zaključci okupljenih na tom panelu? Što nedostaje balkanskoj regiji u usporedbi sa europskom/svjetskom scenom?
U Valenciji smo sudjelovali na konferenciji Fun Business Days, gdje smo predstavili naš inovativni sigurnosni sustav za event industriju, uključujući pametne narukvice i nadzor putem dronova. Reakcije su bile iznimno pozitivne. Sudionici iz različitih dijelova Europe izrazili su veliki interes za naš pristup – posebno jer nitko do sada nije implementirao takvo rješenje na taj način.
Sigurnost na događanjima sve više dolazi u fokus, posebno s obzirom na rastući broj posjetitelja i kompleksnost organizacije. Naš projekt prepoznat je kao dodana vrijednost industriji, ne samo kao tehnička inovacija, već i kao primjer odgovornog i strateškog pristupa organizaciji velikih evenata.
Posebno je istaknuto kako bi ovaj model mogao poslužiti kao uzor za druge destinacije i klubove, s obzirom na njegov potencijal da istovremeno unaprijedi iskustvo gostiju i poveća razinu sigurnosti. Dobili smo brojne upite za suradnju i razmjenu znanja, što pokazuje da Noa Group i Hrvatska sve više postaju relevantan glas u međunarodnoj event industriji.
U Tirani na panelu “Without Missing a Beat: The Rapid Rise of Music Festivals in the Balkans”, raspravljali smo o razlozima naglog rasta festivala u regiji, s posebnim fokusom na elektroničku glazbu, koja trenutno snažno dominira scenom. Panel je otvorio brojna važna pitanja – od produkcijskih izazova i raznolikosti line-upova, do potreba publike i novih modela komunikacije.
Razmjena iskustava, paneli, edukacije i umrežavanje nužni su za daljnji razvoj regionalne scene
Istaknuli smo da je Balkan danas iznimno atraktivna destinacija – publika dolazi zbog predivne prirode, povoljnih cijena i sve bolje ponude, pogotovo duž jadranske obale. No, za održivi rast potrebno je stalno komunicirati s publikom, prvenstveno putem društvenih mreža koje danas imaju ogroman doseg i utjecaj na ponašanje, ukus i odabire publike.
Podržavamo Muse-X i sve slične kao inicijativu koja okupljaja profesionalce iz glazbene i zabavne industrije – takvih događanja treba biti više. Razmjena iskustava, paneli, edukacije i umrežavanje nužni su za daljnji razvoj regionalne scene.
Zaključci panela pokazuju da regija ima ogroman potencijal, ali da joj i dalje nedostaje više koordinacije i međusobne suradnje među organizatorima, konkretnih zajedničkih projekata koji bi imali veći doseg i međunarodni utjecaj, kao i snažnija promocija Balkana kao jedinstvene festivalske i kulturne destinacije.
Uz to, potrebno je dodatno ulaganje u edukaciju, razvoj talenata i produkcijske kapacitete, ali i strateški pristup brendiranju cijele regije na svjetskoj sceni. Vjerujemo da je ovo tek početak jedne šire suradnje koja može rezultirati konkretnim partnerstvima, jačanjem profesionalne mreže i novim projektima na europskoj i svjetskoj razini.
____
Pratite Noa Beach Club na webu, Instagramu i TikToku.