Skip to main content
  • 2.07.2024.

Čovjek iza parka Orsule, Andro Vidak: “Umjetnost je strahovito važna za razvoj društva”

Donosimo priču s čovjekom koji je kamen po kamen stvorio jednu od najljepših ljetnih pozornica na svijetu.

Piše: 

Androm Vidak je čovjek iza parka Orsule. Dobro poznato ime u cijelom Dubrovniku, glazbom se bavi cijeli svoj život. Početkom 2000-ih je radio pregršt partyja, a nešto kasnije tijekom milenija “bacio” se u projekt parka Orsule. Iz ničega je stvorio amfiteatar s kojeg puca pogled na Dubrovnik i najbliže otoke. Nakon nekoliko godina u kojima se nije koristio potencijal Orsule, ona se proteklog vikenda vratila u svom punome sjaju.

U razgovoru s Androm smo se prisjetili nastanka parka Orsule, kao i priče koju ona nosi, njene društvene i glazbene važnosti te programa u sklopu kojeg ovog tjedna BSH events donosi svoju energiju i brzorastuću britansku zvijezdu Ben Sterlinga.

Park Orsula je danas definitivno najljepši vidikovac u Dubrovniku, i za njega se može s punim pravom reći da je jedna od najljepših ljetnih pozornica na svijetu. No, ona nije nastala preko noći – već ste ju praktički kamen po kamen stvorili. Kako ste uopće pronašli Orsulu i došli do ideje da ju uredite? Koliko je sve to trajalo?

Orsulu sam počeo stvarati kao mladić, prije 21 godinu. Želja za muzikom koju ne gasi policija kad je najslađe, stvorila je to mjesto. Tada sam sa svojim velikim razglasom radio puno partija na raznim lokacijama na dubrovačkom području i svugdje se problem buke javljao kao prvi i posljednji, najveći problem. Želio sam sebi stvoriti mjesto za nesmetan rad na muzici i tražeći takvo, zaboravljeno mjesto a koje nitko drugi nije bacio oko, pronašao sam Orsulu, zaraslu i zaboravljenu deponiju smetlišta.

Dubrovnik ima pregršt predivnih lokacija, među kojima se park Orsula posebno ističe. Što Orsulu čini posebnom u odnosu na ostatak grada?

Ona je na takvom uzvišenom mjestu, na vrhu okomite klisure 200 m nad morem i nudi jedan od najljepših pogleda na staru dubrovačku gradsku jezgru i njen akvatorij tako da joj drugi atributi ne trebaju. Nadalje ona se ističe svojom „kič free“ formom i načinom na koji je građena, a to je pljuni u ruke brajo, bez strojeva, laičkim građevinskim pristupom tako da iz svakog njenog kamena sjaji volja, upornost, želja i strast.

Usprkos svojoj atraktivnoj lokaciji i položaju, nekoliko godina se nije koristio “potencijal” Orusle, tek ponovno od ove godine kada ste vi dobili natječaj od grada za koncesiju i ponovno složili cijeli ljetni program. Znamo iz prethodnih medijskih natpisa kroz godine da nije bilo sve najbajnije, ali kakva je situacija sada?

Sada sam prihvatio činjenicu da za svoje djelo moram Gradu plaćati koncesiju jer je riječ o gradskom zemljištu, a to sam želio izbjeći sve ove godine kako Orsula ne bi završila u privatnim rukama nego ostala zauvijek gradska i javna. Godinama sam pokušavao poticati Grad da njegove javne ustanove upravljaju tim javnim prostorom, a one su se redale bez ozbiljne volje da pokreću sadržaj i tako je nastao vakum iz kojega sam shvatio da se osobno moram aktivirati i svoju bebu staviti na noge i školovati je do kraja kako bi imala bolje pretpostavke za dugovječan i sretan život.

Sada elektronička glazba svira sa kase u Konzumu i sve je grozno iskomercijalizirano.

Vi sami ste aktivni u Dubrovniku u kontekstu glazbe cijeli život. Kako gledate nekoć i danas na alternativnu, elektroničku, urbanu scenu u gradu?

Muzika je meni uvijek bila zanimljiva kao alternativan način izražavanja. Dvijetisućitih sam radio jako puno partija dok su oni bili prodor nove energije i dolazili iz underground miljea. Sada elektronička glazba svira sa kase u Konzumu i sve je grozno iskomercijalizirano. Alternativni pristup bio bi spajanje posebnih lokacija, prirode i onih autora koji rade muziku zbog muzike, a ne samo zbog novaca. To je izazov koji nudi rast, omogućiti uvjete za rad onima koji rade i stvaraju kvalitetnu glazbu uz neprekidno njegovanje publike.

Imali publike za nju? Imali mladih glazbenika, bendova, DJ-eva, generalno umjetnika koji mogu iznjedriti neke nove “valove”?

Ima mladih muzičara, sjajnih, talentiranih. Moja misija je omogućiti njihovu promociju i prezentaciju. Iskustvom, znanjem i kredibilitetom koje sam stekao u životu želim pomoći afirmaciji umjetnika koji tu pomoć i te kako trebaju. Publika svakako prepoznaje sistemski i kvalitetan rad i ako trenutno i nema publike, nema je jer se njome godinama nitko nije bavio na pravi način. Istina, tu zarade nema, ali ima drugih načina na koje se novci mogu zaraditi, a potom investirati u muziku. Orsula je samoodrživ projekt jer ima paralelni pogon gdje nudimo zakup prostora za privatne evente s najljepšim pogledom i od sredstava uprihodovanih takvom djelatnošću ne kupujemo BMW-ove nego potrebni infuzni dio vraćamo muzici, našoj vječnoj ljubavi.

Upravo kroz Orsulu, Dubrovnik ima koncertnu lokaciju za 500~ posjetitelja koji mogu uživati u jedinstvenom ambijentu i alternativnoj, elektroničkoj i urbanoj glazbi. Koliko je važna Orsula u tom kontekstu za Grad?

Jako je važna s aspekta razvoja društvene svijesti građana. Umjetnost je strahovito važna za razvoj društva općenito. Orsula je namijenjena prvenstveno građanima. Ona je park u koji građani danju slobodno dolaze šetati i uživati, a noću se pretvara u čarobnu pozornicu koja nudi posve autentičan i originalan doživljaj destinacije. Dubrovnik kroz nju dobiva nešto svoje, što nema netko drugi, a to je u moru konfekcijskog kič sadržaja izrazito korisno jer sjaji i odudara pa je samim time izvrsna promotivna platforma koju će svaka pametna vlast iskoristiti.

Svi promotori te razine su dobro došli na Orsulu. Fuzija dobrih energija uvijek proizvodi korisne društvene efekte!

S obzirom na kapacitet i veličinu Orsule, koliko je ona održiva na ovaj način bez da se “komercijalizira” i ostane vjerna svom štihu kojeg je dosad gajila? Jel možda jedan od modela upravo ovaj koji će biti pri samom početku ljeta na Orsulu, kada gostuje BSH Events u Dubrovnik i oni organiziraju svoj događaj kod vas?

Gostovanje BSH eventsa je samo jedan od poteza koji smo povukli kako bismo ispromovirali ovo sve o čemu govorim. Oni zahvaljujući svom kvalitetnom i profesionalnom pristupu organizaciji evenata imaju doseg prema publici kakav mi nemamo. Svi promotori te razine su dobro došli na Orsulu. Fuzija dobrih energija uvijek proizvodi korisne društvene efekte!

Na proljeće je riješen status Orsule, koliko je bilo teško u zadnji trenutak složiti bogati program koji je dosad najavljen s obzirom da treba opravdati reputaciju koju lokacija gaji? Hoće te li još nešto najavljivati za ovo ljeto?

Meni kao čovjeku koji je u muzici kontinuirano 35 godina to je bio najlakši zadatak. Radim sistemski, poznajem svakoga, google je moj prijatelj i ljudi mi vjeruju. Sistem kruha i igara me ne zanima, ovo je projekt koji je kvasao i stvarao se 20 godina, stvar koju treba postaviti tako da ostane generacijama koje dolaze i sve što imam dati ću u to. To je radost življenja. Stresno je do bola, ali je i beskrajno zabavno.

Ulaznice za gostovanje BSH eventsa u parku Orsula gdje ovog četvrtka dovode brzorastuću house zvijezdu Ben Sterlinga možete osigurati kroz sustav Entrio.

paul 1 desktop
promo clubs
Snimljen na Burning Manu 2012., ovaj dokumentarac prkosi stereotipima o poznatom festivalu prateći nevjerojatnu avanturu dvoje 60-godišnjih roditelja.
sonus 1
Snimljen na Burning Manu 2012., ovaj dokumentarac prkosi stereotipima o poznatom festivalu prateći nevjerojatnu avanturu dvoje 60-godišnjih roditelja.