Skip to main content
alt

Elektronika i njezina futuristička kvaliteta me inspiriraju

Uz uspješnu glazbenu karijeru tijekom dva desetljeća, Makedonac Djaikovski, pravim imenom Kiril Džajkovski,  bez sumnje je jedan od najuglednijih i najviše hvaljenih elektroničkih izvođača s Balkana. 

 
Djaikovski se smatra kao jedan od producenata pionira u predstavljanju balkanskih zvukova moderne plesne produkcije – globalno poznat kao “Balkanski: fenomen ritma”. Mi smo s makedonskim svestranim glazbenikom porazgovarali uoči skorašnjeg nastupa na Schengenfestu.
 
Glazbenu si karijeru započeo kao pokretač Bastiona, jednog od prvih elektronskih bendova naovim prostora, potom bio dijelom Leba i soli da bi se opet vratio elektronici. Što tebi znači elektronska glazba?
Dio mog glazbenog izričaja. Rano sam se počeo baviti glazbom i nisam previše obraćao pažnju na žanrovski put. Još od ranih dana me zanimala i primijenjena glazba, tako da sam u glazbenom razvoju uvijek imao širi pristup. Elektronika i njezina futuristička kvaliteta je uvijek bilo nešto što me je jako zanimalo i inspiriralo, posebno što je klupska glazba i DJ-stvo omogućilo pozitivnu globalizaciju nove glazbe, ekspanziju underground stvaralaštva i afirmaciju world music scene
{youtube}5-nzsbXq7aM{/youtube}
 
Kombiniraš etno glazbu s nizom elektronskih žanreva, što te prvotno potaklo na taj potez i kako izgleda proces produkcije?
Kada sam počeo raditi na produkciji elektronske glazbe devedesetih, nekako je prirodno došla ideja da ubacim glazbene elemente koji su dio mog kulturnog nasljeđa. U početku sam koristio puno sampleova, međutim kasnije sam počeo snimati originalne dionice s etno glazbenicima i onda sam taj materijal ukomponirao u elektronsku produkciju. Kasnije su došli i vokalisti, pa se na taj način upotpunio zvuk onoga što danas radim i izvodim uživo.
{youtube}klJTY_s6Sxs{/youtube}
 
Radiš li trenutno na kakvome albumu, glazbi za film ili kazalište jer si znan i kao autor te glazbe?
Trenutno radim na glazbi za kazališni projekt na ljubljanskoj drami. To je novi tekst poznatog makedonskog pisca Gorana Stefanovskog, u režiji Aleksandra Popovskog. Premijera ove predstave bit će u listopadu. Isto tako u pregovorima sam za dva filmska projekta, ali je prerano otkriti detalje.
 
Ima li netko iz naše regije s kime bi htio surađivati na kakvome elektronskome projektu?
Ima puno interesantnih i zanimljivih kompozitora i producenata u regiji, dosta sam njih upoznao, a u prošlosti i surađivao. Na primjer: Shazalakazoo, DJ Rahmanlee iz Beograda, Dubioza Kolektiv iz Sarajeva, Vlada Divljan, ex Idoli, živi i radi u Beču. Nadam se da ću imati mogućnost nešto iskombinirati za moj idući album! Već imam neke ideje za suradnju.
{youtube}YyD8eS9TFfo{/youtube}
 
Što ti je draže – nastupati kao DJ ili kao glazbenik unutar benda i zašto?
 Nadam se da sam to pomalo i spojio, budući da koristim kompjutere uživo, ali istovremeno i nastupam sa bendom, a i sam sviram klavijature. Zadnjih godina rijetko nastupam samo kao DJ, ‘bendovska’ varijanta mi je uvijek bila zanimljivija, a posebno za festivalske nastupe i mnogo uzbudljivija.
{youtube}rRz7ghv6z2Y{/youtube}
 
Kakvu glazbu donosiš na Shengenfest i što publika može očekivati od tebe?
Bit će to kombinacija svega što sam radio u prošlosti, puno novih stvari i novih aranžmana. Moj pristup živim nastupima je vrlo eklektičan, tako da i žanrovski mislim da je to interesantna fuzija elektronskih utjecaja i etno elemenata. Kao i uvijek pratit će me bend u kombinaciji brass sekcije i solo violine, kao i dva specijalna gosta, moji stari suradnici i vrhunski vokalisti: iz New Yorka TK Wonder i iz Melbournea MC Wasp.
hard 600
Vezani članci
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života
hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života