Skip to main content
  • Intervju
  • 5.02.2008.

Intervju: Dan Berkson & James What (UK)

Dan Berkson je jazz pijanist, s zavrsenim glazbenim konzervatorijem, dok se James What smatra producentskim i audio inzinjerskim genijem. O njihovoj predanosti glazbi koju stvaraju dovoljno govori cinjenica da sa sobom nose 60 kg opreme, za nastup u klubu. Dan Berkson & James What su duo koji svoj glazbeni uradak i produkciju prezentiraju kroz jedan od najboljih glazbenih performansa u klubskoj kulturi. Intervju s Berksonom i Whatom napravio je Davor Ostojić.

Piše: 

Naslovna foto

Dan Berkson & James What

DO: Jeste li ikad bili na hrvatskoj obali i što očekujete u Splitu?  
DB: Ne nikada nismo bili na obali i općenito u Hrvatskoj. Da budem iskren ne znam što očekivati jer oduvijek slušam jako dobre i pozitivne stvari o gradu u koji dolazimo te o arhitekturi istoga. Idemo tamo zabaviti se i slušati dobru glazbu. Mislim da je to važnije od onoga tko smo što smo, odakle smo i gdje dolazimo.

DO: Kako je i zašto došlo do suradnje među vas dvojicom?
DB: Nas smo se dvojica upoznali na nekom afteru u Londonu. Obojica smo odrasli svirajući u bendovima, a potom smo prešli na elektronsku glazbu. Prve tri stvari koje smo napravili su izašle pod The Dig EP-om za etiketu Poker Flat. Obojica smo bili zainteresirani za live izvedbu pa su se neke stvari smisleno posložile.

DO: Od toliko opreme koju koristite, koji dio te opreme te najviše okupira tijekom nastupa i zašto?
DB: Teško je reći. Kad nastupamo live, najviše sam na Moog-u koji pozitivno djeluje na osjetila. Vermona drum module kojeg svira James također ima dobar učinak. U studiju to ipak malo drugačije djeluje jer određene stvari djeluju u određenim situacijama, ali je kombinacija zvuka ono što donese najzanimljiviji učinak.

DO: Ispričaj nam najdojmljiviji trenutak u svom životu koji ćeš rado prepričavati unucima. Incident, nesreću, dobru zabavu…?
DB: U zadnjih godinu i pol stvarno se puno toga zanimljivog desilo obojici. Neke od tih stvari ne bi bilo baš najpogodnije prepričati djeci… Mislim da je najuzbudljvije od svega ipak to što puno putuješ i sviraš svoju glazbu. Nekad se na sve to navikneš, ali onda razmisliš i shvatiš da si stvarno sretnik što to sve možeš…

DO: S obzirom na pretrpani raspored, koliko često si ti na podiju, odnosno, što slušaš vani i na što plešeš?
DB: Kao i većina ljudi u sve smo ušli jer smo se zaljubili u čitavu tu kulturu. Zato i često izlazim i zabavljam se uz dobru glazbu. Ako nestane ljubavi za svime tim, u krivom si poslu… Postoji odlična međunarodna zajednica zbog koje se sve isplati. Izađeš van i poslušaš nekoga tko te potom inspirira u nečemu što ti radiš. Upravo zbog toga sve napreduje, sve se mijenja i ostaje zanimljivim. Teško je reći što slušam. Nedavno smo bili u Berlinu, pa smo otišli do Panarama bara poslušati Williea Grafa koji nas je totalno razvalio…pravi house.

DO: Prvi ste put u Hrvatskoj. Jeste li već nešto čuli o ovdašnjoj klupskoj kulturi i muzici od svojih kolega?
DB: Nisam puno čuo o klupskoj/glazbenoj sceni, ali imam puno prijatelja koji žive u Hrvatskoj, pa se iskreno veselim dolasku. Odlično smo se zabavili u Sloveniji prošle godine, koja nije toliko daleko.

DO: Možeš li izdvojiti 3 vaša uratka koja ekipa kod nas mora poslušati?!
DB: U našim live izvedbama mogu se čuti neke stvari koje još nisu dovršene, ali s njima eksperimentiramo i odlično se zabavljamo. Imamo i novo izdanje za Poker Flat – Reflections, napravljeno u suradnji s Robertom Owensom, nadamo se da će vam se svidjeti.

 

sonus 2
brejcha 1
Vezani članci
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju
dobar house mobile
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju