Skip to main content
  • LoopJunkies
  • 15.10.2008.

Intervju: LoopJunkies A/V Team

Loopjunkiesi su audio/vizualni Team pod vodstvom VJ Xplodea i DJ Implanta, a tijekom rada napustio ih je Vizitor, a pridružili su im se Silver Surfer, Drizzt, te Unn. Rezultat njihovog rada nakon 4 godine u Dalmaciji je izgrađena svijest i scena o drum&bass i breakbeat kulturi, kao i o audio-vizualnoj umjetnosti.

Piše: 

Naslovna foto

LoopJunkies

Kako su nastali LoopJunkies-i i čim se bave, te tko čini sve team?
Uh ni sami ne znamo kako je sve to počelo… Ja (Xplode) i Implant smo se znali odavna još kad smo vozili u skate parku i izlazili na peristilu kao punkeri/metalci. U kasnijim godinama obojica smo slušali drum'n'bass. Jednom je Implant nastupao na Dom Lounge serijalima u Kocki, prijateljica iz kluba Nela, promotor također, me zamolila da radim VJ-ing… Tu večer smo skužilii da obojica volimo istu muziku i zaključili da je treba promovirat u svom gradu, tog momenta nastao je LoopJunkies kolektiv koji danas tvori obitelj od 5 članova …Implant, Xplode, Unn, Drizzt te Silver Surfer.

Što je utjecalo na Vas da počnete s ovom kulturom, video animacije + drum & bass glazba i kako ste to povezali?
Utjecala je glazba koju smo slušali kao klinci… još od osnovne škole ja i Implant slušali smo punk, metal i hardcore. Svirali smo u bendovima i družili se s ljudima koji su se u to doba bavili snimanjem, masteringom, grafičkim dizajnom i animacijama. U nekakvom prijelazu tražeći nove bendove i nove stilove nabasali smo na pravce i izvođače i tu pronašli drum'n'bass kao idealan elektronski oblik glazbe koja stilski odgovara onome shta smo slušali već prije. Video projekcije sam radio i prije LoopJunkies-a po raznim Tech-Hose eventovima, međutim ta glazba mi nije dopuštala dovoljno kreativnosti i dinamičnosti kao što je drum'n'bass ima. Prvog trena kad sam otkrio drum'n'bass zaključilo se da je to ta glazba i povezanost od tada ne prestaje. Nezamislivo nam je da na drum'n'bass partiju nemamo vizualizacije danas.

Koliko ste zadovoljni tom scenom u HR općenito a koliko sa istom u Splitu koju ste sami podigli?
Od početaka 2000. godine kad su Cofusion ekipa prvi put predstavila hrvatskoj što bi drum'n'bass trebao biti do današnjeg dana urađen je velik pomak. Zagreb danas ima Confusion team koji definitivno radi najkvalitetnije ne samo drum'n'bass već i dubstep, IDM, hiphop, breakcore partije i festivale. Potom Bass Invaders s promocijom Neurofunk i Liqid/Atmospheric ritmova, Jabbaton s grime-om, hiphopom, jungle-om. Rijeka ima Masa Kru, Osijek Glechudesa te mi u Splitu. Scene ima i napreduje laganim ali sigurnim koracima prema naprijed. Scena u Splitu za razliku od prije 4 godine je fantastična koliko god to ljudima izgledalo nevjerojatno….

Kakvi su utisci nakon 4 godine rada? Može li ta scena još naprijed?
Fantastičan je osjećaj kada podigneš scenu iz ama baš ničega. Prije nas nije postojao netko tko je promovirao drum'n'bass tako da smo došli na ''šporki teren'' i uhvatili se posla. Kad se osvrnemo iza sebe, kad pogledamo koliko danas ljudi zna što je drum'n'bass u Splitu, koliko ljudi aktivno prati izdanja, Djeve, čak odlaze i na partije iz Splita u Zagreb na gostovanja ili u susjedne zemlje. Fantastično je ne nastavit nečije djelo već stvoriti svoje… Koliko god to bio manji broj publike za razliku od drugih stilova ipak postoji neki krug ljudi bez kojih drum'n'bass u Splitu ne bi doveli tu kulturu na evropsku razinu i čini nas ponosnima na sve urađeno! Scena može i hoće ići naprijed! Sve je samo pitanje vremena… 4 godine su malo za izgradit veliku scenu… Confusion je to u Zagrebu gradio 5-6 godina da dovede na globalni nivo, zašto da se žurimo?

Budući da je ovo naš prvi intervju na polju drum&bass glazbe, možete li jednom neukom party-goeru reći, koji zvukovi, instrumenti su zastupljeni u toj glazbi, kako je najlakše prepoznati, koji su potpravci i na koliko BPMa se vrti ?
Drum'n'bass nema smisla puno opisivati, kao ni bilo koju glazbu. To se treba čuti, a ne učiti napamet koliko BPM-a il koji su zvukovi i kako raspoređeni ritmovi…. To rade štreberi koji glazbu ne slušaju već puno pametuju oko nje po forumima, a na partiju se ne zabave niti 2%. Uvijek je slučaj kad netko ide nekom party-goeru objasnit što je to samo bi se pogubio u prijevodu i izgubio interes za glazbu prije nego li je poslušao. Google ili Karantena je jedini način objašnjenja…hehe

Koji su Vaši DJ i producentski favoriti?
Trenutno sve što izađe s Offkey izdavačke kuće. A u kuferu favorita koje bi izdvojili nalaze se Raiden, The Sect, Current Value, Cooh, Codex, Black Sun Empire, Proket, Kemal, Amit, Jeff Mills, Robert Hood, Chris Liebing i mnooogi drugi

U 4 godine rada svirali ste na mnogim eventima u Hrvatskoj ali i šire, doveli mnoge DJe, a i organizirali vlastiti festival Burning The Beach, za sada jedini festival dnb kulture u Dalmaciji. Kako ste zadovoljni festivalom, a kako su zadovoljni posjetitelji?
Festival je naš najveći ponos i dika! Uspjeli smo napravit festival onakvim kakvim smo htjeli, netipičnim s posebnim ugođajem. Posjetitelji su zadovoljniji od nas ne samo glazbom već i atmosferom i ugođajem, koliko se ljudi upoznalo, povezalo te prošlo na festivalima posljednje 3 godine da i nas same iznenađuje. Svake godine dolazi sve veći broj ljudi,  a i stranci nam iz godine u godinu šalju sve više mail-ova impresionirani idejom i konceptom festivala, zahvaljuju te nas mole da ih informiramo o idućima. Mi zadovoljni, ljudi zadovoljni!

Suradnja s klubom Porat po nama pokazala se velikim pogotkom. Kakva je budućnost festivala Burning The Beach? Što možemo očekivati u narednim izdanjima?
Da, Sergej je super lik s odličnom idejom i vizijom za taj klub. Veoma smo sretni što imamo priliku dolje radit jer taj klub ispred sebe ima veliku budućnost kao i sam festival u istom. U budućnosti ćemo raditi s sve više headlinera i većim pogodnostima za posjetioce jer ipak oni su najbitniji tu. U narednim izdanjima očekujte neočekivano jer imamo neke opasne planove koji će mnoge ostaviti bez daha 😉

Koliko je audio-vizualna kultura napredovala otkad ste započeli s službenim nastupima?
U hrvatskoj i ne baš, al u Evropi i svijetu veoma! Sastavni dio partija u Evropi su odlične vizualizacije projicirane na ručno rađenim i originalnim instalacijama. Software-i i hardware-i u tu svrhu već su daleko napredovali i stvorile jednu kulturu koja odskače od tipičnih DJ nastupa, što je primamljivo posjetiocima, a i drugim izvođačima koji uvijek žele ići korak ispred onog što rade

Danas se mnogi prodaju za prave VJ-e. Kasni li HR publika za svjetskim trendovima u tom pogledu, da li ih ima uopće u svijetu i da li se takav tip umjetnika može dovesti? Nabrojite neke poznate profesionalce.
Publici to još nije jasno i ne smatraju to nečim ekstra, mada podsvjesno imaju drugačiji feeling kad su na partiju gdje idu vizualizacije nego li u klubu gdje se uporno umara oči s već izlizano uobičajenim bljeskalicama i laserima. A pojavilo se i mnogo VJ-eva u posljednje vrijeme. Ja ne preferiram projiciranje na standardnom 4:3 platnu, radije se pomučim i napravim svoju instalaciju i projiciram svaki put na nekom novom obliku, a tako i par hrvatskih ''imena''. U svijetu ih ima podosta i svakako ih se može dovesti u hrvatsku, a svaki je poseban na svoj način. Istaknuo bih svoje favorite inovatore Pointless Crations, VJ Anyone, Light Surgeons, RajV.

U produkciji ste isto zastupljeni, kako ide na tom planu? Imate li neke uratke?
Tu je doktor Implant koji radi na produkciji svaki dan. Stvari se gomilaju, a izdavačke kuće potpisuju. Čeka ga par novih izdanja i jedan njegov novi EP uskoro. U izdavanje stvari ne sumnjamo to ide svojim tokom kao nož kroz maslo. Implant radi kvalitetnu i modernu glazbu, mnogi DJevi u Europi na partijima puštaju njegove stvari. Taj produkcijski dio ide više nego odlično

Kako je na dnb kulturu utjecalo digitalno doba, jesu li se glazbenici prebacili na cd-e ili suvereno vladaju vinylima?
Drum'n'Bass se uzdigao na veći nivo zahvaljujući digitalnom dobu! Svi DJevi u velikoj većini su na CD plejerima isključivo iz razloga toga jer danas u drum'n'bass-u ima toliko novih izdanja, toliko kolaboracija i dubplateova da se producenti konstantno izmjenju međusobno. Nemoguće je takvo nešto da bi promovirao i vrtio na partiju nabaviti na Vynilu. Naravno i dalje vrte na vynilu al se većina okreće digitaliji zbog njenih prednosti, a iskreno govoreći fantazije o boljem zvuku između vynila i digitalije i sami dugogodišnji producenti i DJ-evi koje znamo kažu da su to ipak samo iluzije. U današnjem dobu tehnologija ide samo naprijed, zamislite koje stvari ćete moći raditi za 5-10 godina. Jedva čekamo!

Postoji li u drum&bass-u komercijalne glazbe, odnosno one podjele na underground i mainstream?
Kao i u svakoj glazbi, DA! Uvijek postoje oni koji će zaraditi novac na glazbi koja je za široku masu s jeftinijim melodijama koje se lako pamte i ne zahtijevaju pretjerano upoznavanje glazbe već ''samo nek buba i nek me njiše'' bi se reklo. Al opet sve je to stvar ukusa i kome šta paše. Mi volimo jedno, drugi vole drugo…. Normalna stvar…A i teško je danas definirati što je mainstream, a što underground… mnogi su se danas iz undergrounda bacili u mainstream ili imaju povremene izlete ili druge projekte…

Kakvu predstavu posjetitelji mogu očekivati u subotu, na 4 godine rada, otvaranju Kocke i gostovanju Danny Wheelera.?
Kao i uvijek najbolji tulum u gradu se vratio. Očekujte nered, skakanje i ples do jutra jer Danny Wheeler je neumoran i istreniran da iz vas iscijedi do kraja u jednoj večeri. Kao što uvijek kažemo ''samo za one koji mogu''. A za 4. godine rada kad službeno ćemo proslaviti svoj rođendan u prosincu očekujte Drum'n'Bass spektakl. Drum'n'Bass znalci će se ugodno iznenaditi kada doznaju o kome je riječ, ali o tom po tom! 😉

 

sonus 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2