Skip to main content
  • 24.01.2020.

Kraundler: Uz kvalitetan DJing i produkciju potreban je i kvalitetan marketing

Kraundler je koprivnički DJ i producent kojem bi na visoko glazbenom  obrazovanju i produkcijskim vještinama zavidjeli i mnogi velikani.

Piše: 


Redoviti je kolumnist Klubske scene gdje kontinuirano u rubrici TECH prati novu tehnologiju za produkciju elektroničke glazbe i piše recenzije. Na odjelu Medijskog dizajna nedavno je obranio diplomski rad na kolegiju Audio produkcija.

1.    2019. je za tebe bila puna kvalitetnih nastupa. Možeš li izdvojiti 5 najboljih?
 
Da, bila mi je to najuspješnija godina do sada. Napokon su mi se počele ostvarivati želje oko kojih se trudim dugi niz godina. Imam još puno želja i ciljeva koje želim postići, ali u 2019.-toj su zasigurno postavljeni kvalitetni temelji za daljnji uspjeh. Od najznačajnijih nastupa najviše bih istaknuo nastup na No Sleep stageu Sea Dance festivala pored Budve. Prekrasna pozornica na plaži uz puno rasplesanih plesača, stvarno je bilo nešto što ću zauvijek pamtiti.


Autor fotografije: Ervin Kovač

Gostovanje na Top DJ Room emisiji će mi također ostati u lijepom sjećanju. Dobio sam veliki i pozitivan feedback od publike tokom emitiranja emisije, što me jako razveselilo.

Top DJ Room x KRAUNDLER – EP#74
{youtube}s9-4uXDXcmA{/youtube}

Moj Underground Fusion projekt također je jako uspješno prošao u 2019. Organizirali smo šest partya na području sjeverne Hrvatske, a najviše bih istaknuo party u Čakovečkom klubu Metalac, koji je bio najposjećeniji Underground Fusion do sada.
 
Uživao sam i na Forestland festivalu, koji ide sve boljim smjerom. Evo prošle godine je bio najposjećeniji Forestroom stage (stage techno, house i tech-house glazbe) do sada, a tim smjerom se planira nastaviti i ove godine. Mali podsjetnik za sve partijanere da zabilježe Forestland festival, jer se stvarno isplati posjetiti.


  Autor Fotografije: Shooting Like Pablo

Istaknuo bih i nastupe u Depou i Boogaloou. Do nastupa u Zagrebu mi je uvijek teško doći, štoviše lakše mi je dogovoriti inozemni nastup, tako da mi jako puno znači svaki nastup koji odradim u Zagrebu.

2.   Tvoj projekt Underground Fusion djeluje na području sjeverne Hrvatske. Koja je definicija Underground Fusiona? Kakav zvuk tražiš?

Prvi event organizirali smo sada već davne 2008. kada je bila raznolika paleta nekomercijalne elektroničke glazbe od: house, minimala, techna i trancea. Danas smo više orijentirani oko techno zvuka, ali različitog karaktera: od dub techna, main room techna, pa prema industrial technu. Nismo pretjerano ograničeni samo na jednom istom zvuku, ali smo dosljedni tome da se radi o nekomercijalnoj elektroničkoj glazbi.


Autor fotografije: Mario Golenko

Posljednjih godina je sve bolja scena na području sjeverne Hrvatske, a Underground Fusion zasigurno doprinosi tome. To se može vidjeti na svakom eventu koji organiziramo, kojeg posjećuje brojna publika iz raznih gradova. Uskoro planiramo objaviti nove datume, za sada mogu samo reći da smo proširili djelovanje projekta i da će idući eventi biti u četiri različita grada.

3.    Imao si nekoliko glazbenih izdanja u 2019. Možemo li uskoro očekivati još poneko glazbeno izdanje?

Evo baš završavam novi EP od tri trake, dosta dugo radim na njima jer sam usavršavao neke detalje i primjenjivao nove ideje i elemente. Neka izdanja su mi u okviru već savladanog znanja i definiranog zvuka, a druga su u duhu nekog novog istraživanja, tako da to zna potrajati dok se ne usavrši. Testirao sam trake na raznim nastupima, pa su mnogi posjetitelji već imali prilike čuti ranije verzije nadolazećih traka koje planiram objaviti kroz koji mjesec.

Kraundler – Prophecy traka
{youtube}NM40xZMsnu4{/youtube}

4.     U današnje vrijeme se od DJeva traži sve više. Što misliš koliko je bitna produkcija vlastite glazbe?

Nekada je bilo poželjno da je DJ ujedno i producent, a danas se podrazumijeva da DJ mora imati i vlastitu glazbenu produkciju želi li biti uspješan. Toga su svjesni svi u industriji, zato i ima puno lažnih producenata koji kupuju gotove trake od Ghost producenta (producenti koji rade trake za druge i odriču se prava na svoj rad). To je najbrži i najlakši put do uspjeha, ali po meni krivi. Ja sam više za to da se samostalno trudim, konstantno učim i nadograđujem svoje znanje, a uspjeh će kad-tad doći dokle god ne odustajem.


Autor fotografije: Ervin Kovač

Uz kvalitetan DJing i produkciju potreban je i kvalitetan marketing, odnosno prisutnost na društvenim mrežama, što je danas neizbježno za uspjeh. Da bi stvar bila još zahtjevnija, čak ni kada se to troje postigne nije dovoljno, jer ima jako puno artista koji imaju kvalitetne rezultate u sva ta tri područja. Na neki način se podrazumjeva da jedan današnji DJ bude kvalitetan producent i ima kvalitetan marketing, stoga je potrebno i nešto četvrto po čemu bi se taj artist istaknuo. Moja četvrta stvar je konstantno proučavanje najnovije tehnologije i dijeljenje stečenog znanja na raznim predavanjima, radionicama i recenzijama. Za mene je to veliko zadovoljstvo, a drugima itekako korisno.  

5.    Posvećuješ dosta vremena istraživanju modernije studijske i DJ tehnologije. Imali smo priliku vidjeti tvoj studio i pročitati tvoje recenzije. Kako napreduješ u ulozi kolumnista Klubske Scene?  

Da, svakih par mjeseci napišem recenziju. Većinom pišem iz vlastitog gušta, kada sam oduševljen nekim proizvodom koji sam kupio, a ponekad pišem zato jer to određeni brendovi traže od mene. Do sada sam ostvario suradnju s mnogim vodećim tehnološkim brendovima i njihovim distributerima. Volio bih da imam priliku recenzirati nešto više proizvoda, ali jednostavno neki brendovi ne vide potencijalnu korist od toga da se njihovi proizvodi recenziraju u našoj zemlji, jer smo premalo tržište za njih. Bez obzira na to, nađe se poneki uređaj ili software koji imam prilike recenzirati i svoje doživljaje podijeliti s čitateljima.


  Autor Fotografije: Shooting Like Pablo

6.     Konstantno nadograđuješ svoje znanje, nedavno si stegao i magistarsko zvanje iz područja umjetnosti. Ispričaj nam malo o tome.

Naviknuo sam već da za ono što me zanima moram samostalno istraživati i učiti, ali mi je jako drago da sam ipak završio klasičan oblik obrazovanja i diplomirao na Sveučilištu. Na odjelu Medijskog dizajna koji je jako širokog područja, pronašao sam se na kolegiju Audio produkcija iz kojeg sam radio i svoj diplomski rad. To mi je bio izazov, ali i velika motivacija za učenje glazbene produkcije. Stečeno znanje će mi također koristiti i u budućim, samostalnim radovima.


  Autor Fotografije: Shooting Like Pablo

7.    Možeš li nam otkriti planove i ciljeve u 2020.?

Uz Underground Fusion partye, planiram nastaviti i cijelonoćne nastupe za koje ću također uskoro objaviti datume, ali primaran fokus u ovoj godinu su mi ljetni festivali. Nastupi u klubovima su mi super, ali vrlo često se to svodi na ponavljanje već nekog proživljenog iskustva. Nastupi na festivalima, pogotovo oni festivali na kojima prvi puta nastupam, uvijek me dodatno motiviraju. To je vrlo često neko novo, neproživljeno iskustvo. Nova energija koja me tjera naprijed, a kada je čovjek dugi niz godina predan svome cilju, ta pozitivna energija je itekako potrebna.

Kraundler facebook page

sonus 1
Na YouTubeu se pojavio rijedak dokumentarac o techno sceni iz 1995. godine koji donosi uzbudljive uvide.
sea star mobile
Na YouTubeu se pojavio rijedak dokumentarac o techno sceni iz 1995. godine koji donosi uzbudljive uvide.
sonus 2