Makarun: “Najveći problem kod izdavačke kuće je odabrati koje će trake biti puštene u javnost”
Krajem svibnja Sea Star je otvorio festivalsku sezonu, a mi smo ondje razgovarali s istinskim glazbenim entuzijastom Makarunom
Makarun je mladi hrvatski DJ, producent, organizator događanja i suosnivač etikete “Kubik Music“.
Tijekom godina razvio je svoj glazbeni ukus istražujući micro, minimal, deep tech, deep house i funk, neprestano tragajući za vlastitim zvukom i vizijom. Njegova znatiželja i sklonost eksperimentiranju vodile su ga prema tvrđem i sirovijem zvuku. Nekada zaljubljenik u mikro zvukove, danas vrti snažnije beatove i konačno pronalazi svoje mjesto u technu i tranceu. Svoju ljubav prema glazbi koristi kao sredstvo izražavanja, zbog čega se ističe kao istinski glazbeni entuzijast koji uživa u otkrivanju novih zvukova.
Na ovogodišnjem Sea Star festivalu, Makarun je zajedno s kolegicom Rilejt zaplovio valovima Electronic Waves pozornice u b2b setu, a prije nego što su preuzeli pult, kratko su porazgovarali s nama.
OK, da čujemo sad. Tko je to Makarun. Vidio sam da stvaraš NFT glazbu. “Antagonist” je baš plesna minimalica, što te je inspiriralo za stvorit tu traku? Jako me podsjeća na Rozu Terenzi….
Uvijek sam htio napraviti nešto posebno, tako je i nastala ta NFT traka. Međutim, to je nastalo u trenutku dok sam još svirao minimal. Sada više, nažalost ne.
Suvlasnik si i izdavačke kuće Kubik. Reci mi, je li teško otvoriti izdavačku kuću i s kakvim si se problemima našao na putu…
Najveći problem kod izdavačke kuće je odabrati koje će trake biti puštene u javnost. Jedan od najvećih problema je tu što ja vidim užasno puno hiperprodukcije i ljudi šalju puno traka koje nemaju vezu s vezom… Pojedinci žele da im se izda traka na ploči, a oni su još uvijek no name artisti. Po meni, moraš zaslužiti da ti se traka izda na ploči.
Znači s Kubikom pokušavate da izdavačka kuća bude vinly only?
Krenuli smo kao vinly only, ali sad imamo i digitalu. Produkcija ploča je jako komplicirana, pogotovo nakon pandemije. To se jako zakompliciralo, tako da smo od toga odustali i evo sad idemo laganini.
Primjetio sam da voliš “gruvastu” glazbu, ima jako puno ritma i baš giba tijelo. Prava čagica. Spremaš li nam još nešto novo?
Kada sam krenuo puštati glazbu, puštao sam minimal. To me je držalo jedno pet, šest godina. Onda jednostavno to nekako prerasteš i tada sam otkrio groove. Mislim uvijek znam za groove, ali sam krenuo istraživati stare ploče – techno od 2000. do 2005. Jednostavno to je muzika koja meni odgovara, koju sam uvijek htio puštati, ali nikad nisam imao prilike. Kada sam krenuo kupovati te ploče, onda sam krenuo u tom điru.
Na Sea Staru sviraš b2b set s Rilejt. Tko je to zapravo s tobom, hajde da čujem malo više o njoj!
Zovem se Lea, a umjetničko ime mi je Rilejt. Zašto Rilejt? Zato jer se jednostavno suosjećam s puno stvari u životu po ćemu su me ljudi prozvali RIlejt. Što se glazbe tiće, zaljubila sam se u techno zbog Makaruna. On me je malo više uveo u taj žanr glazbe i otvorio mi je oči kod tog žanra po pitanju svirke i svega. Možemo se malo više igrati sa zvukom, možemo malo više raditi s tom glazbom… Tako da sam ja više taj neki hard groove. Što brže to bolje!