Skip to main content
  • 3.11.2020.

Put po sceni: Amelie Lens

Amelie osim kao predvodnica svoje Lenske familije fanova uspostavila je svoj imidž tvrdim basom i neočekivanim promjenama tempa u svojoj glazbi odnosno mnogim setovima.

Piše: 


Svojim jedinstvenim i neupitno prepoznatljivim zvukom vrlo lako transportira svoje slušatelje, online ili uživo, u jedan individualan svijet plesa te eskapizma od svakodnevnih problema modernog života koji su obuhvatili svijet današnjice.

Njena selekcija uspostavlja se još od njenog upoznavanja sa techno glazbom već kada je imala 16 godina, te je na nju utjecalo mnoštvo jednako popularnih i aktualnih DJ-eva i muzičara poput Ellen Allien. Svoj početak provela je kao resident DJ u belgijskom „Labyrinth Club“ u Hasseltu, tamo su mnogi prepoznali njen potencijal i pružali joj priliku da postane DJ svjetskih razmjera kakav je sada.

Od prisustvovanja na svom prvom festivalu na kojemu je otkrila potpuno novi svijet techna počela je stvarati svoje playliste u obliku podcasta bez miksanih prijelaza, do svog svjetskog proslavljenja i sviranja na takvim festivalima na kojima je do tada bila samo kao plesač dospjela je u relativno brzom roku što dokazuje koliko je njena selekcija i vještina izvedbe setova nadprosječna i posebna.

Takva odličja pokazuju da je Amelie , iskoristila svoje mogućnosti za unaprjeđenje i individualiziranje svog stila te s tim specijaliziranje za određenu pod vrstu elektroničke glazbe: acid-tech-housea.

ACH je brz, dinamičan oblik techno muzike koji potječe iz stapanja europskih stilova muzike sa američkim podstilom elektroničke glazbe „house“ nastalih tijekom 80-ih na koji se jako teško ne kretati, posebno tijekom setova DJ-eva koji su uvježbani u svom umijeću i znaju rasplesati svoju publiku, u ovom slučaju na primjeru Amelie koja i sama prepoznaje i pokušava što više pročitati kako se publika osjeća i po tom osjećaju oblikovati svoj set da što više ugodi svojim slušateljima.

Taj stil imao je najveći uspon tijekom kraja 80-ih i početkom 90-ih godina kada su se na scenu pojavili noviji producenti koji su bili privrženi brzim i emotivnim kretnjama na koje ih je taj zvuk poticao kada su ga prepoznali u svojim zvučnicima. Ljubitelji tog stila posebno na zagrebačkoj sceni nisu osjetili oskudicu prilike plesanja uz ACH jer se u to vrijeme tek rađala scena i bili su dostupni mnogi party-i sa izvrsnim DJ-ima koji su znali provesti masu kroz priču zvukova koja je pokazatelj dobrog seta.

Iako su tadašnji eventi i raspon mogućnosti koje su bile dostupne nemjerive sa današnjim uređajima koji ubrzanim razvitkom svake godine doživljavaju nevjerojatna unaprjeđenja zbog vrlo snažnog razvitka elektroničke industrije i velikih svota koje se ulažu u njeno razviće, današnje miksete ne bi bile moguće bez znanja koje su DJ-evi donijeli u tu industriju i pokazali koje je stvari nužno unaprijediti, a koje treba ostaviti kakve jesu kao na primjer svima poznat Roland 303 i 808.

*Članak je stav autora, studenta sociologije, ujedno i obožavatelja Amelie Lens koji proučava njen utjecaj na party scenu
**Stavovi autora izneseni u kolumnama ne moraju se nužno poklapati sa mišljenjem uredništva portala

defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2