Skip to main content

Troškovi poslovanja neovisne izdavačke kuće

Proučavanje troškova vezanih za poslovanje uključuje izračun potpuno svih troškova, od najmanjih, poput uredskog papira i pribora, režija i najma prostora, do onih većih poput snimanja albuma, marketinške kampanje i tiskanja medija.


Osnivač mora biti posebice pažljiv jer će oni koji misle financijski sudjelovati u pokretanju poduzeća to sigurno biti prilikom proučavanja izloženog poslovnog plana.

•    Administrativni troškovi; poput najma, komunalnih usluga, poreza i licenciranja su učestali i zbrojeni mogu biti vrlo značajni. Osnivač ne smije zaboraviti troškove poput telefona/mobitela, interneta, printera, računala, poslovnih karti i uredskog materijala. Također će mu biti potrebna i vlastita internetska stranica i netko tko će je izraditi te upravljati njome. Neki od ovih troškova biti će na tjednoj bazi, neki na mjesečnoj, a neke će podmirivati na godišnjoj razini. Kad se svi navedeni troškovi zbroje, mogu predstavljati veliku stavku, ali ako radimo primjerice, petogodišnji plan, trebali bi biti u mogućnosti ustanoviti kako oni s vremenom pretstavljaju sve manji postotak u ukupnoj financijskoj slici poslovanja.

•    Troškovi studijskog snimanja glazbe; veći dio izdavačkih kuća je uključen i u produciranje glazbe svojih izvođača, a to samo po sebi iziskuje određene troškove- najam glazbenog studija, potrebito vrijeme za snimanje, naknade za zvučnog inženjera, glazbenog producenta i studijske muzičare (ukoliko su potrebni).

•    Marketinški proračun: odličan snimak vrhunske glazbe nema komercijalnu vrijednost dok ne dospije na tržište. Labela treba promovirati glazbu kroz viralne reklame, reklame u magazinima, na radio postajama, na vlastitoj web-stranici, na sve brojnijim internet servisima te na društvenim mrežama koje danas pretstavljaju najveći izazov za male neovisne labele. Spomenuti alati jako su bitni budući da su cijenom pristupačni, a efikasni ukoliko se kreativno koriste. Labela je također dužna i raditi sa izvođačima na službenom logotipu, dizajnu pakiranja i ukupnom brendiranju “proizvoda”.

•    Usluge profesionalaca iz branše; dok je glazbenik zauzet svojim kreativnim procesom potrebna mu je osoba koja će voditi brigu o pravnoj strani glazbe- autorska prava, ugovori, licenciranje u različitim zemljama te brojne zakonske obveze (ZAMP) aktivnosti su koje neiskusnom vođi labele mogu znatno otežati poslovanje. Zato mu je često potreban savjet odvjetnika s praktičnim iskustvom u zabavnoj industriji. Ukoliko osnivač nema određena ekonomska znanja, biti će mu potreban i knjigovodstveni ured koji će voditi evidenciju o aktivi, pasivi i poreznim obvezama poduzeća.

Nastavak kolumne Marijana Babicza "Glazbena industrija danas"…

hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života
hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života