Baner

Troškovi poslovanja neovisne izdavačke kuće

Nedjelja, 18 Lipanj 2017

Proučavanje troškova vezanih za poslovanje uključuje izračun potpuno svih troškova, od najmanjih, poput uredskog papira i pribora, režija i najma prostora, do onih većih poput snimanja albuma, marketinške kampanje i tiskanja medija.


Osnivač mora biti posebice pažljiv jer će oni koji misle financijski sudjelovati u pokretanju poduzeća to sigurno biti prilikom proučavanja izloženog poslovnog plana.

•    Administrativni troškovi; poput najma, komunalnih usluga, poreza i licenciranja su učestali i zbrojeni mogu biti vrlo značajni. Osnivač ne smije zaboraviti troškove poput telefona/mobitela, interneta, printera, računala, poslovnih karti i uredskog materijala. Također će mu biti potrebna i vlastita internetska stranica i netko tko će je izraditi te upravljati njome. Neki od ovih troškova biti će na tjednoj bazi, neki na mjesečnoj, a neke će podmirivati na godišnjoj razini. Kad se svi navedeni troškovi zbroje, mogu predstavljati veliku stavku, ali ako radimo primjerice, petogodišnji plan, trebali bi biti u mogućnosti ustanoviti kako oni s vremenom pretstavljaju sve manji postotak u ukupnoj financijskoj slici poslovanja.

•    Troškovi studijskog snimanja glazbe; veći dio izdavačkih kuća je uključen i u produciranje glazbe svojih izvođača, a to samo po sebi iziskuje određene troškove- najam glazbenog studija, potrebito vrijeme za snimanje, naknade za zvučnog inženjera, glazbenog producenta i studijske muzičare (ukoliko su potrebni).

•    Marketinški proračun: odličan snimak vrhunske glazbe nema komercijalnu vrijednost dok ne dospije na tržište. Labela treba promovirati glazbu kroz viralne reklame, reklame u magazinima, na radio postajama, na vlastitoj web-stranici, na sve brojnijim internet servisima te na društvenim mrežama koje danas pretstavljaju najveći izazov za male neovisne labele. Spomenuti alati jako su bitni budući da su cijenom pristupačni, a efikasni ukoliko se kreativno koriste. Labela je također dužna i raditi sa izvođačima na službenom logotipu, dizajnu pakiranja i ukupnom brendiranju “proizvoda”.

•    Usluge profesionalaca iz branše; dok je glazbenik zauzet svojim kreativnim procesom potrebna mu je osoba koja će voditi brigu o pravnoj strani glazbe- autorska prava, ugovori, licenciranje u različitim zemljama te brojne zakonske obveze (ZAMP) aktivnosti su koje neiskusnom vođi labele mogu znatno otežati poslovanje. Zato mu je često potreban savjet odvjetnika s praktičnim iskustvom u zabavnoj industriji. Ukoliko osnivač nema određena ekonomska znanja, biti će mu potreban i knjigovodstveni ured koji će voditi evidenciju o aktivi, pasivi i poreznim obvezama poduzeća.

Nastavak kolumne Marijana Babicza "Glazbena industrija danas"...

Troškovi poslovanja neovisne izdavačke kuće