Skip to main content
  • 30.12.2016.

Facebook se hvata i glazbenog copyrighta

Dan proveden bez plavog palca postao je gotovo nezamisliv, gotovo da se ne možeš sjetiti ere u kojoj Facebook nije postojao.

 
Možda je to jedan od kriterija koji označavaju što je zaista životnomijenjauća prekretnica u osobnom i kolektivnom društvenom. Svaki medij uvodi nove oblike ponašanja, nove socijalne patologije i radosti i nove mogućnosti, mijenja način na koji posluješ, na koji se družiš i na koji razmišljaš. Možda nikada ništa, izuzev samog početka digitalne revolucije i izranjanja World Wide Weba, nije uzrokovalo ovako veliku promjenu uzoraka. Mozaična struktura Facebooka ti donosi sve od vijesti, preko fotki ručkova tvojih prijatelja, važnih eventa u njihovu životu, praznih naklapanja, iluzija zajedništva, ekstaze u dijeljenju zanimljivog, slika mačaka i klinaca… I? I glazbe!

 
No kako je Facebook ove godine krenuo u borbu protiv vjetrenjače lažnih vijesti koje su krenule kolati njegovim umreženim panoptikumom, bilo je samo pitanje vremena kada će se uhvatiti i uz glazbu vezanog copyrighta. Editorijal NPMA predsjednika, Davida Izrealitea, u listopadu je prozvao Facebook za dozvoljavanje videa koji uključuju copyrightanu glazbu, bez da su pribavili licence ili platili autorima. Facebbok je prozivku shvatio ozbiljno i uhvatio se stvaranja sustava koji bi funkcionirao slično kao Youtube-ov ID sustav koji traži, identificira i uklanja copyrightani sadržaj.
 
Isrealite je napomenuo kao je pronađeno 887 videa koji koriste 33 pjesme s top liste i kumulativno čine 619 milijuna pogleda, no da je taj broj vjerojatno mnogo veći, samo nije zbog sigurnosnih postavki Facebooka mogao biti točno određen. Facebook je ujedno i preuzeo na sebe odgovornost pregovora s velikim izdavačkim kućama, no pregovori će biti dovršeni tek oko proljeća.
 
Ispravno je napomenuti da, kako Facebook sve manje nalikuje društvenoj mreži, a sve više medijskoj tvrtci, da je svakako vrijeme da se tako počne i ponašati i ukaže autorima i njihovom radu poštovanje, kako bi jedan ozbiljan medij i trebao činiti.
 
sonus 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 2