Nema više trčanja na zadnji vlak! Zagreb uvodi noćne linije za vikend izlaske
Na inicijativu studenata, od ovog vikenda kreće pilot-projekt noćnih vlakova koji vikendom povezuju Zagreb s okolnim gradovima
Od ovog vikenda zagrebačka noć dobiva novo poglavlje. U promet kreću noćni vlakovi koji će omogućiti siguran povratak kući nakon kasnih izlazaka, koncerata, kulturnih i društvenih događaja te sportskih manifestacija.
Riječ je o pilot-projektu koji će tijekom vikenda, subotom i nedjeljom, povezivati Zagreb s gradovima u široj okolici počevši od Dugog Sela, Zaprešića, Zaboka i Krapine, pa sve do Jastrebarskog, Karlovca, Velike Gorice, Siska, Ivanić-Grada i Križevaca.
Projekt je pokrenut na inicijativu Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu, uz potporu HŽ Putničkog prijevoza i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Ideja je nastala iz potrebe da se mladima i studentima koji vikendom dolaze u Zagreb omogući povratak bez stresa i bez automobila, posebno nakon noćnih događanja.
“Bit ove inicijative je pružiti studentima i ostalim građanima dostupan i, što je najvažnije, siguran noćni prijevoz”, izjavio je za Hrvatsku radioteleviziju Gordan Kragić, predsjednik Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu.
Na svako odredište vozit će dvije linije – jedna iza ponoći, a druga oko dva sata ujutro, uz povratne vožnje i zaustavljanja na svim stajalištima unutar šireg zagrebačkog područja.
Prema riječima predsjednika Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željka Ukića, vlakovi će voziti nove kompozicije, a projekt će trajati do lipnja 2026. godine. O njegovom nastavku odlučit će se prema interesu i broju putnika.
Osim što otvara mogućnost ekološki prihvatljivog prijevoza i potiče korištenje javnog transporta, ovaj potez ima i simboličku vrijednost jer Zagreb dobiva dodatnu infrastrukturu prilagođenu noćnom životu i potrebama svojih građana.
Dodatni bonus je što djeca, učenici, studenti i umirovljenici do kraja godine imaju pravo na besplatan prijevoz vlakom, što znači da će mnogima noćni povratak kući biti potpuno besplatan. Hoće li se ta pogodnost produžiti i sljedeće godine, još nije poznato jer Vlada mora donijeti odluku.
Hoće li se pilot-projekt proširiti i na druge hrvatske gradove, ovisit će o uspjehu zagrebačkog modela ističu iz Hrvatskih željeznica.