Skip to main content
  • 23.06.2024.

Pad broja pivopija u Hrvatskoj: Craft pivo gubi na popularnosti u usporedbi s 2021. g.

Istraživanje o broju pivopija su tijekom travnja 2024. godine proveli Ja Trgovac magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina

Piše: 

Naslovna foto

theoriginalsmallbeer.com

Uoči ljetne sezone, a naročito ako je riječ o godini kada se održava neko veliko nogometno natjecanje, vrlo je oportuno vrijeme kada se može doći do pravih i iskrenih stavova ‘pivopija‘ o tome kako i koliko konzumiraju ovo popularno piće te koje su im omiljene varijacije kojih iz godine u godinu ima sve više.

theoriginalsmallbeer.com

Zanimljivo je pritom da je općenito pitanje o konzumaciji pokazalo značajan pad. Naime, dok je u istraživanju iz 2021. godine bilo 79 posto konzumenata piva, taj je broj u ovoj godini pao na 71 posto.

Smanjen je i broj svakodnevnih konzumenata, s 10 posto na 6 posto, dok je broj onih koji pivo piju nekoliko puta tjedno ostao na 26 posto, a nešto manjih 20 posto ovo piće konzumira jednom tjedno u obje promatrane godine. Četvrtina konzumenata, njih 25 posto, pivo pije nekoliko puta mjesečno te ih je 2 posto više nego 2021., a za 3 posto je rastao i broj onih koji pivo piju jednom mjesečno pa ih je sada 12 posto. Svaki deseti konzument popije pivo nekoliko puta godišnje (10 posto u obje godine).

Jedno od osobito zanimljivih pitanja je konzumacija piva velikih proizvođača tzv. industrijskog piva u odnosu na konzumaciju piva craft pivovara

Konzumacija kod kuće (svoje ili kod prijatelja, rođaka) najčešće je mjesto gdje se pije pivo, što kao svoj odgovor ističe 65 posto ispitanih konzumenata piva (2 posto više nego u prethodnom istraživanju), a isto toliko je rasla i konzumacija izvan kuće (kafić, pivnica, restoran i sl.) gdje pivo pije 22 posto njih. Da podjednako konzumiraju i kod kuće i izvan kuće ističe pak 13 posto konzumenata te ih je 5 posto manje nego 2021. godine.

Najpopularniji lager

Jedno od osobito zanimljivih pitanja je konzumacija piva velikih proizvođača tzv. industrijskog piva u odnosu na konzumaciju piva craft pivovara. Ovogodišnje istraživanje donijelo je napredak za industrijsko pivo koje preferira 76 posto konzumenata piva, što je za 4 posto više nego prije tri godine, dok je craft pivo prvi izbor za 9 posto potrošača te ih imamo 2 posto manje nego u ranijem istraživanju. Da piju podjednako i industrijsko i craft pivo kaže 15 posto potrošača piva, što je 2 posto manje nego u 2021.

Lager ili pilsner povećao je svoju prednost te je najpopularnija vrsta piva koju preferira 73 posto konzumenata ili 5 posto više nego u prethodnom istraživanju. Daleko na drugom mjestu je pivo s voćnim okusom (radler) koje preferira 12 posto potrošača u obje promatrane godine, a jednako tako nije bilo promjena ni kod konzumacije ale piva koje preferira 6 posto potrošača. Pivo se često dijeli i po boji pa smo upitali i za konzumaciju tamnog piva čija je popularnost u zadnje tri godine pala s 9 posto na 4 posto, dok je pšenično pivo ostalo na 4 posto udjela. Bezalkoholno pivo preferira svega 1 posto konzumenata piva, prenosi Lider.

sonus 2
sonus 1
Snimljen na Burning Manu 2012., ovaj dokumentarac prkosi stereotipima o poznatom festivalu prateći nevjerojatnu avanturu dvoje 60-godišnjih roditelja.
sonic mobile
Snimljen na Burning Manu 2012., ovaj dokumentarac prkosi stereotipima o poznatom festivalu prateći nevjerojatnu avanturu dvoje 60-godišnjih roditelja.