Skip to main content
  • 11.03.2018.

Znamo tko je dobio veliki rat za američku elektroničku scenu!

Veliki rat za američku elektroničku scenu počeo je prije 10 godina, da bi se ove godine kao pobjednik između velikih igrača izdigao brend Ultra Music Festival. Donosimo kronološki slijed događaja koji je doveo do toga!

Piše: 


U ovom članku saznajte kako je Ultra dobila rat na američkom kontinentu ispred velikih konkurenata WMC Miami, The BPM Festival koji su doslovno u teškoj situaciji. WMC Miami je godinama slovio kao vodeća svjetska konferencija koja je kreirala scenu. Posljednjih godina upada u sjenu Ultra festivala i Miami Music Weeka, dok s druge strane ADE u Amsterdamu postaje centralno mjesto na kojem se kroje trendovi glazbene industrije. The BPM Festival je nekoliko godina stvarao ime i svaki put oduševljavao brojne fanove, da bi ona jubilarna i najbolja, 10 godina festivala bila kobna za njegovu budućnost!

Jesu li ovo sve slučajnosti ili je to bio opaki plan Ultre da poremeti biznis velikim igračima i zavlada američkim kontinentom?

Novac je uvijek bio okidač koji je mijenjao ljude i zbog kojega su se vodili svjetski ratovi, padale vlade, a danas je glavni krivac koji je uvelike promijenio elektroničku glazbenu scenu; po nekima na bolje, a po većini onih koji su tu zbog glazbe – na gore!

Elektronička glazba je ulaskom u mainstream počela gubiti onu umjetničku formu i kvalitetu, a sve više dobiva obrise surovog kapitalizma i kvantitete. Možda su neki od krivaca internet, tehnološka revolucija i proizvođači opreme koji su gramofone Technics MKII nakon nekoliko desetljeća počeli zamjenjivati i kao standarde na DJ pultevima postavljali CD/MP3/USB playere, pa je kvaliteta DJ-a koji su počeli svirati nakon 2005.g. postala upitna. Više se nisu cijenili sati preslušavanja vinyla, tehnička sposobnost miksanja i sluh već je iz suvremene tehnologije nastao DJ koji miksa danima u svojoj sobici, ima jaku mašineriju marketinških agencija i alata izad sebe, novac kojim kupuje fanove i followere, te preko noći postaje superzvijezda.

Na pozornici se često penje na DJ pult, baca torte, skače, dok su u nekim slučajevima i CD playeri ugašeni, a u drugima pak, kako je veliki novac u igri, kao mjera opreza stavljaju se gotovi miksevi u te reproduktore zvuka. Na EDM festivalima i velikim pozornicama sve to gubi obrise partija, jer nakon liste od 100 DJ-a u par dana, svaki od njih svira u prosjeku 30-45 minuta, od toga pola provede na DJ pultu, a vrlo malo za mikserom kojeg ne zna ni upaliti; nakon svakog nastupa ugasi se muzika, kako bi se idući showman mogao popeti i prodrmati ekipu sa zastavama na podiju!

Glazba je u tom slučaju pala u drugi plan, a u prvi su ušli neki drugi momenti koji su sve, samo ne glazbeni. Pitamo se gdje će se i kada zaustaviti takav način reprodukcije zvuka!

Danas je tržište ove kreativne industrije u velikom zamahu, posebno u zemljama koje su dugo godina bile izolirane od utjecaja elektronike, pa se veliki "boom" posljednje vrijeme događa u Aziji i južnoj Africi gdje su svjetski konglomerati osigurali primat na tim tržištima.

No, kako je došlo do toga i tko je zaslužan za takve tektonske promjene?

Kap koja je prelila čašu definitivno se događa u periodu od 2007,. pa nadalje u Americi.

2007. – 2010. godine Ultre
U to vrijeme Ultra Music Festival od 2007. do 2010. postaje sve jači kao globalni festival i poprima razmjere dvodnevnog događaja koji se održava za vikend, a  za njegov procvat jako je bitan i Winter Music Conference  u Miamiu koji im je praktički osigurao pola posla.

2008. nastaje The BPM Festival u Meksiku…
koji je nakon 6 godina izrastao u jedan od najvećih underground festivala na svijetu i poremetio planove mnogima na američkom tlu. Veliki krah za BPM događa se 2017. kada su se sukobili članovi različitih narko-kartela i izazvali pucnjavu na festivalu tijekom koje je par posjetitelja stradalo. I ovdje je glavni krivac novac, pošto su techno festivali eksplodirali posljednjih godina i sve veći broj mass publike dolazi na partije, te je potrošnja narkotika isto tako sve jača. Ne bi se čudili da je ovaj sukob iniciran od strane najvećih takmaca u utrci za tržište, a to je Ultra, jer ovaj događaj iz 2017. kojim su oboreni rekordi definitivno uklonio BPM Festival iz Meksika, da bi samo godinu poslije Ultra najavila svoje Resistance izdanje u toj zemlji.

2009. David Guetta probudio Ameriku
Bude se Sjedinjene Američke Države gdje je David Guetta ušao i osvojio američko tržište sa kombinacijom electra, housea i Rnb hitova. Od tada američka scena doživljava nagli procvat i glazba koja je do tada uglavnom bila ono što je i njena osnovna bit, ulazi u mainstream, te se počinje globalizirati. Potom svi slični izvođači EDM, electro-house stila dobivaju na važnosti i pune dvorane, arene, stadione po SAD-u.

2011. Festivali preuzimaju globalno tržište
Klubovi u većoj mjeri zatvaraju i gube posjetitelje

2012-2013. Ultra ekspanzija
Ultra se širi na južnu Ameriku, Aziju, Europu, južnu Afriku

2013. Ultra u Miamiu se širi
Ultra u Miamiu najavljuje festival koji će trajati 2 vikenda

Činjenica je da je WMC Miami nastao 1986.g. kao svjetska glazbena konferencija na kojoj su se okupljali profesionalci iz pripadajuće industrije s ciljem razmjenjivanja ideja, umrežavanja i sklapanja kontakata i suradnji. WMC je preko 2 desetljeća bio centralno mjesto na kojem se krojila budućnost globalne elektroničke scene, stvarali trendovi i odlučivalo kakva će glazba u idućih godinu dana dominirati tržištem.

Tamo su svakog ožujka gostovali najbolji svjetski DJ-i, klupski brendovi, agencije, DJ-i, producenti na plažama Miami Beach, a doslovno nema kluba, hotela, bara koji nije imao elektronički program. O tome smo u više navrata i izvještavali jer su naših brojni suradnici, kao i što smo nekoliko godina bili jedini medijski partner WMC-a s prostora ex YU regije.

Tako je WMC uvijek od 7-10 dana okupljao creme de la creme elektronike kako na konferenciji, tako i u noćnim programima, a Ultra je to znala iskoristiti i veliki dio te publike je kasnije počela privlačiti kroz svoje kanale na novi konceptualni program imena Miami Music Week koji se održava par dana prije festivala.

2017. The BPM Festival zabranjen u Meksiku nakon pucnjave

2018. Prvi put nema najave za WMC Miami
Tek prije par dana najavili su manji i kraći program koji se nadovezuje na Miami Music Week. Prije su oni kreirali program, a sada postaju dio programa kojeg kreira Ultra.

2018. Ultra najavljuje Resistance u Meksiku

2018. – 2019.  Budućnost?!?
Veliki rat za elektroničku glazbu nakon Amerike nastavlja se u Aziji i Africi.

No, kako je ova glazba i scena konstantno fluidna, dinamična i promjenjiva, nitko pa ni WMC, The BPM Festival i najbolji svjetski prognostičari nisu mogli predvidjeti da će 10 godina poslije Ultra zavladati američkim teritorijem i otvoriti usnulo azijsko i afričko tržište svojim franšizama. Nekada najveći igrači poput Tomorroworlda, WMC Miamia i The BPM festivala sada su na koljenima!

defected zagreb mobile
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 2