Skip to main content

Outlook Origins 2025: Tisno i ove godine postalo meka soundsystem kulture

Na rasprodanom Outlook Origins festivalu koji je okupio preko 3000 posjetitelja iz različitih dijelova svijeta slavio se ovaj specifičan zvuk teških bass linija i break samplova

Piše: 

Naslovna foto

Instagram @_yushy @meganxshoots

Oulook festival, koji za 3 godine puni dva desetljeća postojanja, već regularno okuplja najbolje od sound system kulture kroz različite evente, festivale i Outlook Orchestra projekt koji predstavlja izvođenje poznatih UK bass pjesama uz pratnju orkestralnog ansambla.

Outlook Origins u Tisnom – Foto: Instagram @_yushy @meganxshoots

Outlook Origins festival, koji ove godine slavi pet godina postojanja, predstavlja odličnu kombinaciju ljetnog opuštanja prožetog Jungle, Dubstep, Grime, Dub i Drum and Bass zvukovima. 

Odlično organiziran line up omogućio je svima prisutnima da u bilo kojem trenutku na bilo kojem stageu dožive određeni spektar ove glazbene kulture predvođene crème de la crème izvođačima poput LTJ Bukema, Pearson Sounda, Mungos Hi Fia, Tim Reapera, Skee Maska, Doc Scotta, Samurai Breaksa, DBridgea i SP:MC-a uz mnoge druge.

Cijeli je festival koncipiran kroz različite izdavačke kuće koje svojim jedinstvenim zvukom orkestriraju stagevima, što je ujedno doprinijelo dinamičnosti i raznovrsnosti glazbenog putovanja na festivalu. Četiri pozornice, tri afterpartya u Barbarelli i sveukupno 21 boat party osigurali su nezaboravnih pet dana u Tisnom.

High n Irie, belgijski soundsystem s desetogodišnjom pozadinom, dobio je čast probiti led i zatresti zvučne membrane na ‘The Cove’ stageu prvog dana ovogodišnjeg Outlook Originsa. Ujedno su kroz cijeli festival ozvučili ovaj stage i time doprinijeli cjelokupnom audio iskustvu Outlooka.

Prvi je dan bio obilježen slijevanjem ljudi u Garden kako bi se uhvatile popodnevne zrake sunca, okupalo se i rasplesalo, pa su tako nakon ove belgijske uvertire zvučnicima gospodarili Tia Payne; prvi čovjek iza Outlooka i Dimensions festivala, Noah Ball; Krotone  OB-Server i J beatz iz Londona. Večernje su sate na ‘The Cove’ stageu rasplesali D:O:K, Nala Brown, Marla Kether i Gus nakon kojega je naše boje predstavljala Babilonska, dugogodišnja DJ-ica iz KSET-a.

Yard stage je prvoga dana okupirala ekipa iz ‘No_One’ record labela, predstavljajući Brushhrunnere (Breaka, Dubrunner i Yushh) koji su svojim bass i dubstep ritmovima rasplesali prve posjetitelje. Na njih su se savršeno nastavili Surusinghe & Bitter Babe, CCL nakon kojega je uslijedila nezaboravna kombinacija Skee Maska, Neffa – T, Obliga i MJK-a koji su savršenim blendom breaka i bassa svim prisutnima omogućili, kako su No_One records objavili na instagramu, transcendentalno iskustvo. Na već užarenu atmosferu odlično se nastavio provjeren i uigran britansko-francuski duo Aloka i Roni koji su zatvorili Yard stage za prvu noć.

Na ‘Beach stageu’ glazba je krenula u ranim poslijepodnevnim satima gdje je ‘160 to Infinity’ pružio kupačima i plesačima petnaest sati razuzdanog programa. Prva je na redu bila Amaia s eksperimentalnim prizvukom bass, dubsep i UK techna, poznata po svojim nastupima na Noods radiju. Nju su odličnim ljetnim bass prizvukom pratili Red, Sexy Lady Massive kolektiv predstavljajući Selecta Gee, Jolie P i VXRGO. Nakon njih je uslijedio Singularity kolektiv s nastupima Janawaya, Guido YZ-a i The Bass Injectora.

Rasplesana publika imala je nešto sitno vremena između svakog izvođača za okrijepu jer su setovi nadmašivali jedan drugog. Uslijedila je vokalistica iz sjevernog Londona, Tiffani Juno, inače poznata kao Catching Cairo koja je doprinijela ljetnom ugođaju pomiješanim s garage, trip hop reggae ritmovima. Na Catching Cairo su se nastavili Rea & Shirley Temper sve do 22 sata kada su deckovima zagospodarili predstavnici nu-jungle zvuka, Samurai Breaks i Cheetah sa svojim energičnim i brzim breakovima. Također valja istaknuti odličan set Dwarda nešto kasnije, koji tvrdim jungle brekovima nije ostavio nikoga ravnodušnim.

Olive Grove kao četvrti stage na festivalu zvukom je ukrasio kolektiv ‘HVYWGHT’ kao kuratori cjelodnevnog programa. Ovaj kolektiv iz Londona promovira i širi bass kulturu zadnjih pet godina, a pod njihovim okriljem su nastupili britanski duo Fearless Dread (Sam ‘Arkwright i Charlie ‘Chuckman’) miješajući 140 dubstep ritmove s modernim zvukom uz pratnju bristolskog dubstep DJ-a i producenta aktivnog od kasnih 2000. godina, Sepia.

Na njih se nadovezao Carre, Nancy June, Dangermami i MSJY, a naistaknutiji set su svakako imali već renomirana imena dubstep scene, aktivi zadnjih 15 i više godina, J:Kenzo, Youngsta i Crazy D. Na masnu i uzavrelu dubstep atmosferu odlično se nadovezao V.I.V.E.K. nakon kojega su se nastavili malo brži i poletniji drum and bass ritmovi Darwina i DBridgea uz vokalnu pratnju jedinstvenog SP:MC-a.

Time je završio prvi dan Outlook Origins festivala, koji je već ovim početnim line-upom osvijestio sve prisutne kako ih čeka pet dana nezaustavljivog skankanja

Petak je obilježilo sunčano vrijeme s entuzijazmom u zraku jer su prvi boat partyi krenuli već u ranim poslijepodnevnim satima, a navečer je također bio planiran afterparty u Barbarelli.

Prvi je brod isplovio u 12 sati i 30 minuta, a na niskofrekventnim valovima kormilario je Subdub kolektiv osnovan krajem prošlog stoljeća u Leedsu. Nakon njih su priliku za plovidbu i ples imali Anti Club – Music Club i 160 – Infinity koji su publici bili poznati sa sinoćnjeg ludovanja na Beach Stageu.

Dok su brodovi isplovljavali i uplovljavali svaki donoseći jedinstvenu atmosferu, na plaži su ostali posjetitelji uživali uz zvukove Winone, Niknaka, IIIIIIIIIIIIIIIIIII i Om Unita predstavljajući live izvedbu Acid Dub Studiesa. Nakon ove lagane uvertire Beach stage je preuzeo ‘Illian Tape’ record label,  braća Zenker osnovali su ovaj label još 2007. godine i od tada broje izvođače iz cijelog svijeta sa specifičnim break ritmovima umiješanim u elektro glazbu. Nala Brown, Alia, Skee Mask, Zenker Brothers kao osnivači, Ehua & Stenny i finalno Neffa – T & Teki Latex svojim su dinamičnim ritmovima održavali plesnu atmosferu na vrhuncu sve do završetka programa.

Yard je u petak preuzela ekipa iz ‘Hit and Runa’, donoseći svjež zvuk drum and bassa od ranih večernjih sati. Tako su pod njima nastupili Rich Reason & Yami, Spectral, Ivy Lab duo, Thys, Fixate kao nosioc zvuka Exit Recordsa, nakon njega je nastupio legendarni Sceptical uz pratnju SP:MC-a neumorno držeći publiku u svojem glazbenom stisku, da bi na kraju večer zaključio Gyrofield.

Olive Grove je vodio event brand i record label 23 Degrees, osnovan prije više od deset godina svojim su zvukom UK Garagea, Junglea Bassa i Grimea rasplesali sve prisutne. Neki od vodećih garage artista je nastupilo na ovome stageu poput Oldboya, Capo Leeja, Skeptica b2b s Prozaikom. Večer je zaključio jedan od glavnih UK Garage imena, Soul Mass Transit System u suradnji s Frazer Rayem stvarajući specifičnu energičnu atmosferu na flooru na kojem nitko nije mirovao.

The Cove je ponovno otvorila Amaia, nakon nje su uslijedili prvi od niza edukativnih razgovora koje je Outlook Origins predvidio kao savršenu komunikacijsku platformu za širenje perspektiva i znanja o bass kulturi, tako je prvi od tih razgovora vodio Thempress, a sudjelovali su Steph C. Rishi, Rich Reason, Shirley Temper i Danger Ami. Nakon edukativnih i inspirirajućih razgovora High n Irie Soundsystem su preuzeli Formella, Sister ZO, Proove, Steel Dancing kolektiv predstavljajući Rubes & Snapes, Kit, Os:Man, Sun People i Iarna.

Afterparty u Barbarelli označio je katarzu cjelodnevnog plesanja uz glazbeno orkestriranje već spomenutim Subdub kolektivom kojega su predstavljali Breakfake, Mad Professor u live izvedbi. Legendarni Iration Steppas i OBF rame uz rame s Charlie P-jem, Sr Wilsonom i Macky Bantonom nažalost su doživjeli određene tehničke poteškoće zbog čega se nastup nekoliko puta zaustavljao. Finale večeri svakako je obilježio nastup Mungos Hi Fija u neobičnoj, ali nadahnjujućoj kombinaciji s Chimpom uz obiteljsku atmosferu koju su osiguravali Charlie P i Eva Lazarus.

Subota je započela kišno i oblačno, dajući cijelonoćnim plesačima vremena za rekuperaciju. Kroz oblake i nadasve promjenjivo vrijeme probilo se šest boat partya, predvođeni zvukovima Alternatea, Nloca, Airspace: HMS Speedy G, Femme Boat Mafije, Croydubija i Wavesa.

Na otvorenom Beach stageu su, uz povremene prekide glazbe zbog kiše, puštali Kesh, Mayu i Sojebe, Coco EM, Brown Excellence MC Yallah Yemz Roska i Capo Lee.

Yard stage je preuzeo record label ‘DaMetalMessiah’ koji je zvukom mamio pokrete svih prisutnih unatoč lošem vremenu. Nakon nastupa jednog od predstavnika mlade škole bass garage zvuka, Bakeya uz IZCO-a s Reekom i Capo Leejem, atmosferu je zarazio renominirani dubstep i grime MC, Killa P koji je dijelio pozornicu s Just Jane i Sharnie. Kiša je također i na ovome stageu zaustavila izvedbe u jednom trenutku, ali je finalno publiku oduševio i rasplesao Flowdan uz pratnju DJ Karnagea.

Olive Grove je svakakako ispao epicentar zbivanja u subotu navečer upravo zbog sretne okolnosti što je natkriven i štiti cijelu publiku od kiše. Iako se i on u jednom trenutku morao ugasiti zbog proloma oblaka, napetost se mogla rezati nožem, a ekstaza koja je nastala kada su Bakey i Chimpo otvorili stage nakon kiše bila je neopisiva. Cijeli floor se podigao na novu razinu nakon ovog savršenog dua nastupom 4AM KRU koji su trebali nastupiti na afteru u Barbarelli, ali su zbog vremenskih prilika prebačeni na Olive Grove.

The Cove je u subotu otvorio domaći DJ, Dubolik. Nakon njega je uslijedila još jedna seansa edukativnih razgovora koji su tematizirali alternativne puteve do uspjeha, izbjegavajući zadovoljavanje algoritma kao jednostavnog puta do popularnosti.

After party u Barbarelli je bio iznad svih dosadašnjih vizualnih i auditivnih iskustva festivala. Subota navečer je bila rezervirana za masivni jungle sound koji su od ponoći pa sve do 4 ujutro osiguravali jedni od najvećih zaštitnika ovog zvuka. DJ Storm, DJ Flight, Mantra i Tasha uz vokalnu podršku MC Chickbooa. Također se u sklopu ovog aftera održala minuta šutnje za pokojnog DJ Randalla, jednog od pionira zvuka, a ista je tišina prezentirana kao znak podrške za Lenzmana koji je nedavno podijelio na svojim društvenim mrežama kako se bori s teškom bolesti.

Tišina je nažalost bila prekinuta zbog određenih lokalnih posjetitelja koji nisu očito razumjeli simboličnu značajnost ovog čina. Nakon četiri sata plesanja deckove su preuzeli trenutni velikani jungle zvuka, Tim Reaper, Sully, Fixate i Dwarde koji je ujedno slavio rođendan. Cijelu je breakastu atmosferu blagoslovio Blackeye MC sa svojom vještom kontrolom publike dok su se u pozadini stagea nizali oblaci ispresijecani munjama dozivajući novo nevrijeme. Nažalost slavljeniku nije bila omogućena privilegija odabira zadnje pjesme zbog upornosti organizacije da se muzika ugasi, a set je savršeno završio laganom kišom u 6 ujutro, nakon koje se pojavilo Sunce, nagoviještajući nedjelju  kao jednu od najljepših dana festivala.

Nedjelja je nakon subotnje kiše svim posjetiteljima došla kao sunčano iznenađenje koje treba iskoristiti na dance flooru, stoga su taj dan isplovila ponovno šest party broda. Niskofrekventnim valovima kormilarili su The Warped Pineapple, Metalheadz: Tribute to Randall, The Mine, DaMetalMessiah publici poznat od dana ranije, Deep Medi i Tasha X Mantra.

Privilegiju preuzimanja Yard Stagea zaslužili su Percy Mingle X Kyso Sound kolektiv iz Londona koji su ujedno bili i prvi izvođači na tom stageu. Kroz čitavu noć su se širili plesni jungle ritmovi, a dominirali su svakako moćni Pearson Sound, suosnivač Hessle Audija i finalna završnica popraćena Tim Reaperom i Chunkyem.

Beach Stage je u nedjelju bio na meti većini posjetitelja na festivalu. Glazba započeta s White Peach Recordsom i selekcijom našeg domaćeg selektora 207, Sorrowa, Glume & Phosse, Yoofee, IZCO-a i Reekoa bila je samo uvertira u glavni dio večeri.

Beach Stage je selekcijom odao hommage virtuozu drum and bassa, nažalost pokojnom Marcusu Intalexu

U njegovu čast glazbom su gospodarili Nik Sinna i St. Files, Dub Phizix, Chimpo i Chunky, DJ Flight i MC Chickaboo. Večer je osvojio LTJ Bukem, na gramofonima i odličnom selekcijom držao je publiku napetom i spremnom na ples kroz cijeli set. Na njega se nastavila još jedna legenda, pionir drum and bass zvuka, Doc Scott uz pratnju Ant Tc1.

Olive Grove je u nedjelju preuzela londonska Materials izdavačka kuća i sound collective koji promovira malo tvrđi zvuk garagea i dubstepa. Pod njihovom dirigentskom palicom svakako se istaknuo sada već poznati Djrum. Iako mu ovo nije prvi nastup u Hrvatskoj, svakako je iznenadio svojom selekcijom i vanrednim vještinama na gramofonima. Podrijetlom iz Londona, aktivan je od 2010. godine i njegova žanrovska fluidnost jest ono što mu daje jedinstven pečat na ovom festivalu i općenito.

The Cove je treći dan za redom ugostio zanimljive sugovornike i pokrenuo određene teme vezane uz daljnji razvoj UK Bass scene, pa je tako publika imala priliku učiti i čuti jedne od najboljih u poslu DJ-inga. Tehnički dio DJ scene pokrili su u prvom razgovoru Neffa -T s poznatim Mode Radijom. Nakon toga je uslijedila vinylna radionica s Mantrom, da bi potom finalno Coco EM, Sam Binga i Sister ZO otvorili temu o masivnom širenju UK Bass zvuka po cijelom svijetu i utjecaju na društvo i kulturu.

Posljednji je dan Outlook Originsa 2025. prošao pod kišnim pokrivačem sve do jutarnjih sati i posljednjeg seta

Posljednji after party u Barbarelli održan je u više bass, garage prizvuku uz nastupe Buckleya, Silva Bumpa, Miley Seriousa, velikog DJ iz Machestera, Interplanatery Criminala b2b s Main Phaseom, da bi posljednji set na afteru ove godine završila Saint Ludo, londonska DJ-ica poznata po energičnim setovima koji spajaju rap inspirirani UK Bassom s klupskom glazbom.

Posljednji je dan Outlook Originsa 2025. prošao pod kišnim pokrivačem sve do jutarnjih sati i posljednjeg seta. Šest brodova koji su isplovili u susret oblacima na svojim su zvučnicima nosili tvrdoglavi otpor tmurnom vremenu rasplesujući publiku i tjerajući dnevno sivilo. Šest prvoboraca lošeg vremena u ponedjeljak su bili 1985 Music, legendarni roots reggae zaštitnik Channel One, ATW Records, Buntai Boat, Boat Mode prezentiran Mode Radijom i Baker Brothers & Friends.

Beach Stage je bio povremeno ugašen ovisno o jačini kiše koja je čitavi dan padala, a prvi je dio poslijepodneva bio ukrašen uglavnom reggae roots zvukovima. Kulminacija je počela u 18 sati kada je pod jakom kišom puštao Channel One, odmah nakon boat partya na kojemu je bio, uz pratnju Macky Bantona. Kasnije su se nastavili eksperimentalniji zvukovi i live nastupi popraćeni također kišom, pa su tako svojim nastupima vodootpornu publiku oduševili Azu Tiwaline i Forest Drive West. Halfstep zvukom, minimalnim i eksperimentalnim dionicama potvrdili su svim prisutnima kako vremenske okolnosti nisu faktor ako se radi o kvalitetnoj glazbi. Polygonia je nakon njih nastavila live nastupom eksperimentalnog bass zvuka.

Hrvatska je blagoslovljena što jednom godišnje postaje epicentrom soundsystem kulture, tako specifičnog zvuka i kalibra ljudi

Deep Medi, dubstep label iz Londona kojeg je osnovala dubstep ikona Mala davne 2006. godine preuzeo je Yard Stage i cijeli zadnji dan festivala donosio duboke i tvrde frekvencije. Večer su pod kišom izdržali svi prisutni, a prostor se pogotovo napunio na nastupima Male i Sicaria, isto kao i finalnog selektora Yard Stagea, Sir Spyra uz savršen flow i praćen Loganom.

Olive Grove je nanovo zauzeo centralnu poziciju zbog infrastrukturne pripremljenosti na loše vremenske uvijete. Puni prostor i dobra atmosfera hranila je selektore koji su uzvraćali publici istim vibeom. Nastup Fixatea i Naine uz pratnju sada već Outlookovog starosjedioca Blackeye MC-a osigurao je lijek protiv umora nakon četverodnevnog skakanja, a nastavak kakav je pripremio Sully oduševio je sve prisutne.

Finalni set, više eksperimentalnog tipa pod kišom je odradio Rishi, savršeno uvodeći publiku u mirnu luku i ostavljajući ih u afterglowu još jednog uspješnog izdanja Outlook Originsa. Pet godina postojanja ovog festivala dovelo ga je na mapu svjetskih bass festivala. Ozbiljan pristup s svjetski poznatim izvođačima omogućuje iz godine u godinu nezaboravna iskustva za sve prisutne, a Hrvatska je blagoslovljena što jednom godišnje postaje epicentrom soundsystem kulture, tako specifičnog zvuka i kalibra ljudi.

sonus desktop
sonus 600
Nekadašnji profesionalni hokejaš zamijenio je led elektroničkim ritmom i pokrenuo projekt koji kroz DJ setove spaja glazbu s hrvatskim ljepotama
sonus 600
Nekadašnji profesionalni hokejaš zamijenio je led elektroničkim ritmom i pokrenuo projekt koji kroz DJ setove spaja glazbu s hrvatskim ljepotama