Skip to main content
  • 4.04.2017.

Dax J pod smrtnim prijetnjama nakon nastupa u Tunisu

Godina je 2017., svijet cvjeta znanstvenim i tehničkim dostignućima, čovječanstvo se ponosno smatra suvremenim.

Piše: 


No, vrlo je lako živjeti u snovima, ali kada se iz toga sna probudiš, shvatiš da je svijet daleko siroviji nego što misliš...jer u tom svijetu jedna pjesma te može stajati života.

Upravo takvu morbidnu situaciju trenutno proživljava svjetski poznati britanski techno DJ i producent Dax J. Tijekom nastupa na Orbit festivalu u Tunisu 1.4., pustio je traku koja je sadržavala vokalni sample muslimanskog poziva na molitvu. Kako to danas i biva, ubrzo su se po internetu pojavile video snimke toga dijela njegovog seta, nakon čega su se lokalne vlasti i ektremisti obrušili na Daxa, kao i na El Guitone klub u kojem se navedeni događaj odvio. Klub je od tada zatvoren i pod istragom, a manager kluba uhićen pod optužbama "kršenja vjerskih morala i svetih vrijednosti". Vjerujem, jasno je da se radi o sredini u kojoj uvelike dominira stanovništvo islamske vjeroispovjesti. Iako su se Dax, festival i klub javno ispričali za "incident", problem je nastavio rasti.

Dax J od tada prima razne izraze mržnje i prijetnje, od kojih su neke i smrtne, nakon čega je ugasio svoj Facebook page. Mislim da je jasno koliku to težinu nosi, jer današnjim glazbenicima upravo društvene mreže nose najveći dio promocije te ujedinjuju fanove na jednom mjestu. Kao i mnogi drugi DJ-i, sa najboljom namjerom da lokalnoj publici pusti nešto "njihovo" i kroz to im se zahvali za gostoprimstvo, umjesto sa još jednim lijepim iskustvom, Dax J se kući vratio u strahu, strahu za karijeru, ali i strahu za život. Reakcije poklonika elektroničke scene su podijeljene. Veći dio ne vidi ništa sporno i maksimalno ga podržavaju i bodre, drugi dio smatra da se trebao "informirati o kulturi zemlje u koju je pozvan te znati što taj vokal poručuje", a treći dio su oni koji bijesni i uvrijeđeni. Sve to zbog jedne pjesme koja poziva na molitvu u okvirima religije kojoj pripada većina Tunižana. U trenutku puštanja te trake, nazočna publika je i dalje plesala i atmosfera se nije mjenjala. Vlasti i mediji su upravo ti koji su od toga napravili ovakav problem.
{youtube}s3FTffyXIGY{/youtube}

Ovakve situacije priliče vremenima inkvizicije i srednjeg vijeka, dok se mi ponosimo životom u "naprednom" vremenu, 2017. godini, no živimo li zapravo u naprednom vremenu? Svakim se danom gube životi u ime bogova i religija, „peru“ se mozgovi masama ljudi tobožnim svetim zakonima, no trebamo biti pošteni i ne izdvajati, jer svaka religija na ovaj ili onaj način manipulira i kontrolira mase. Nekada se sve to zaboravljalo kada se ljudi okupe na flooru da bi uživali u cjelonoćnoj glazbi i plesu, stjecali nova poznanstva i dijelili lijepe trenutke. No, kako se čini, vjerovanja i politika su toliko duboko zabili kandže u sve oko nas, da ni klupska scena i kultura više nisu sigurni od njihovih utjecaja.

U nadi da će se prašina oko ovog "problema" brzo sleći, podržimo Dax J-a, umjetnika kojeg opisuju kao dobrog duha techna, pristupačnog i dragog, koji je prije svega čovjek. Svaki čovjek griješi, to nam je u prirodi, jer na greškama se uči, no s druge strane, može li se ovo uopće karakterizirati kao greška? Bez obzira na to, ipak se javno ispričao i napomenuo da nije imao loše namjere, upravo naprotiv.
{youtube}N2j7U9VQ9AI{/youtube}

Probudimo se, ljudi, jer svatko od nas je samo čovjek, bez obzira odakle smo, bez obzira na boju kože, koliko god imamo ili nemamo, ipak smo svi od krvi i mesa. Glazba ljude treba spajati, rušiti sve prepreke i razlike, jer kad se okupimo na flooru, svi smo tu iz istih razloga – mjuz, ples i nezaboravni trenutci.

defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2