Skip to main content
  • 3.09.2016.

Duh u Berlinu – prva pomična (isključivo underground) trgovina ploča

Zamisli samo, jedan Mercedes kombi iz 70-ih nikada nije znao da će 40-ak godina kasnije biti prenamijenjen u raspačivaća undergrounda, lutajući Berlinom s imenom super-heroja na sebi, The Ghost.

 
Ova prikaza s imenom obestjelešenog entiteta koja luta ulicama najglazbenijeg svjetskog grada nije tvoja tipična trgovina ploča usidrena na jednu adresu već je mobilna i opremljena nepreglednim sanducima i aparaturom za preslušavanje kako biste udomili neku ploču. Projekt su pokrenula dva, u Berlinu bazirana, Britanca, Josh Tweek i James Creed, dugogodišnji DJ-i. U kombiju se zatekla povelika kolekcija techna i housea uglavnom preuzeta od umirovljenih DJ-a diljem Europe.
 
Zateknete li se u Berlinu imate nekoliko opcija kako ćete uhvatiti duha- Postoji jedno već semi-regularno mjesto ispred Club der Visionaere, možete jednostavno lutati gradom ili dogovoriti privatni susret (metoda koja čini većinu tjednog rasporeda), a osjetite se slobodni i stalkati FB stranicu The Ghosta kako bi mogli pratiti kretanje.

 
Resident Advisor je uhvatio Josha i Jamesa ne bi li pitao nekoliko pitanja kojima će bolje razumjeti projekt i pobude iza njega:
 
RA: Recite nam ponešto o svojim pozadinama.
 
Josh: Poznajemo se već godinama još iz Engleske, još od prije no što je bilo koji od nas zakoračio u elektroniku. Oboje smo se preselili ovdje u različitim točkama u vremenu u posljednjih 7 godina i sada vodimo trgovinu zajedno.
 
Ja sam bio suosnivač i rezident za Louche u Leedsu i Londonu od 2007. Preselio sam u Berlin kasne 2012. baš kada je promocija u VB krenula gubiti svoj sjaj. Neko vrijeme sam radio na daljinu bookirajući partyje po Berlinu i svirajući po gradu pomalo. James i ja smo se dosjetili ideje za The Ghost prethodnog ljeta, i od tada je to postao posao s punim radnim vremenom za obojicu.
 
James: ja sam u Berlinu duže i uključen u trgovinu ploča vrijeme. Radio sam za nekoliko labela nekoliko godina prije no što sam započeo vlastiti s dobrim prijateljem koji se od tada preselio u Španjolsku. Zbog promjene u ukusu posljednjih nekoliko godina i života u drugim zemljama odlučili smo malo usporiti i fokusirati se na druge projekte.
 
RA: Od kuda dolaze sve ploče?
 
James: Uglavnom je rezultat kopanja i veza koje smo stvorili kroz godine, stvarajući mrežu koja se proteže diljem Europe na tržištu rabljenog vinila i to je otvorilo mnoga vrata. To je ujedno dovelo i do prvih devet kolekcije s kojima je započeo The Ghost. Josh i ja imamo prilično sličan ukus u glazbi pa je bilo prilično jednostavno odlučiti što kupujemo, koliko vrijede i slično.

 
RA: Svakako, neće sve što posjedujete stati u kombi. Kako ćete pristupati rotaciji ploča koje nudite za prodaju?
 
Josh: Iz iskustva znamo da može biti prilično frustrirajuće posjećivati trgovinu ploča i svaki puta nailaziti na iste trake. Ograničenja koja postavlja veličina naše trgovine zapravo fino služe da bi se borili protiv ovoga. Imamo mjesta za oko 1200 ploča u The Ghostu odjednom, a imamo skladište koje drži puno puno više. Ispraznimo kombi svaku večer i napunimo ga novim pločama svako jutro pa je prilično lako zamijeniti sanduke. Metoda je prilično nasumična, ali to je i više manje poanta.
 
RA: koje su bile glavne teškoće s kojima ste se suočavali kada ste postavljali trgovinu?
 
James: Da budem iskren bilo ih je mnogo. Sama priroda mobilne trgovine je značila da će postojati problemi na koje smo mislili koji nam u drugim okolnostima ne bi ni pali na pamet. Odabir pravog kombija je bio prvi korak: mehaničko stanje, ograničenje težine kada imaš bus pun traka, udobnost mušterija koji unutra istražuju. Također je trebao izgledati cool, izvana i iznutra. kada samo našli savršeni model slijedeći korak je bio prenamjena 40 godina starog kampera u trgovinu ploča. Nećemo vam dosađivati detaljima ali uključivalo je konstantno rješavanje problema.

 
RA: Kakvu glazbu možemo očekivati da ćemo naći?
 
Josh: Procjenjujemo da samo kupili oko 20 000 ploča i zadržali recimo 6000 za trgovinu. S ovom kremom s vrha postoje četiri grubo određene žanrovske sekcije – house, techno, electro i "drugo". nismo išli preduboko u podžanrove, što bi značilo da tragačima možemo dati labavo strukturirano iskustvo traženja. Imamo ipak svakojake ploče, od hip-hopa, preko drum & bassa i svega ostaloga. Imamo također i neke nove stvari. Ako čujemo nešto novo što nam se sviđa, pokupit ćemo to za trgovinu.
 
RA: Sada radite već nekoliko mjeseci. Ima li nešto što bi voljeli da ste znali prije otvaranje trgovine?
 
James: Iskreno, imali smo gotovo godinu dana da se pripremimo na otvaranje. Pokrili smo sve baze i za sada je sve dobro!
 
RA: Vidjeli smo mnoge trgovine ploče koje su se morale zatvoriti u posljednje vrijeme. Što po vama trgovina koja prodaje vinilke dance glazbe danas treba imati da bi bila uspješna?
 
Josh: Biti locirani u gradu kao što je Berlin, s bogatim glazbenim nasljeđem, svakako pomaže. No najvažnija stvar bi trebala biti ludo dobar odabir traka. Ako imaš dobre stvari ljudi će te uvijek naći.
 
sonus 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2