Skip to main content
  • 23.03.2024.

EU fondovi stavili na stol 34 milijuna eura za digitalizaciju kreativnih industrija u Hrvatskoj

Europska unija stavlja snažan fokus na digitalnu transformaciju kreativnih industrija u Hrvatskoj, dodjeljujući značajna sredstva putem natječaja “Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija”.

Piše: 

Naslovna foto

Josh Sorenson – Unsplash

Sa sumom od 34 milijuna eura na raspolaganju, ovaj natječaj predstavlja ključni korak prema unapređenju kreativnog sektora kroz inovacije i digitalizaciju. Obuhvaća širok spektar djelatnosti, od arhitekture i dizajna do audiovizualnih umjetnosti, izdavaštva i umjetničkih praksi.

Sredstva su raspoređena u dvije grupe – grupa A s većim iznosom od 21 milijun eura i grupa B s 12.2 milijuna eura, pružajući priliku različitim tipovima prijavitelja da ostvare svoje projekte. Vlasnici diskografskih kuća, fotografi, DJ-i, pjevači i ostali umjetnici mogu iskoristiti ovaj natječaj kako bi unaprijedili svoje projekte i stvorili nove digitalne inicijative, jačajući tako scenu elektroničke glazbe u Hrvatskoj.

Foto: Jakob Owens – Unsplash

Ono što je važno napomenuti jest da prijavitelj treba imati primarnu djelatnost po NKD-u iz domene glazbe i izvedbenih umjetnosti:
18.20 Umnožavanje snimljenih zapisa;
59.20 Djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa;
90.01 Izvođačka umjetnost;
90.02 Pomoćne djelatnosti u izvođačkoj umjetnosti.”

Postupak dodjele traje najviše tri mjeseca od krajnjeg roka za podnošenje projektnih prijava, a on je 31. svibnja 2024. godine. Dakle, rezultate ocjenjivanja projektnih prijava možemo očekivati u ranu jesen 2024. godine. Provjerili smo i kako će se pratiti i evaluirati napredak projekata financiranih iz ovog fonda.

Svaki projekt se evaluira i prati putem definiranih natječajnih pokazatelja. Dakle, u ovom natječaju ne postoje obvezni financijski pokazatelji kao što su rast prihoda ili izvoza te obveza otvaranja novih radnih mjesta, što je i logično, obzirom da je primarni cilj natječaja ulaganje u digitalizaciju kulturnih i kreativnih industrija.” govori dr.sc. Goran Becker iz INNOM savjetovanja.

Očekujemo širok raspon prijava, od malih poduzeća do umjetničkih organizacija, a također i fizičkih osoba iz slobodnih zanimanja. S ovom potporom, moći će se unaprijediti postojeći procesi, ali i stvoriti potpuno nove digitalne inicijative koje će osnažiti kulturnu i kreativnu scenu Hrvatske.

Važno je istaknuti da će proces evaluacije biti transparentan i integritetan, provođen pod nadzorom Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO). Ovaj natječaj predstavlja ključnu inicijativu unutar širih strategija EU-a za poticanje digitalizacije i inovacija. Njegova provedba će osigurati da kreativne industrije Hrvatske ostanu relevantne i konkurentne u suvremenom digitalnom dobu. Ukratko, za mnoge kreativce prilika koja se ne propušta.

sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk