Skip to main content

Jeff Mills o technu 90-ih i danas

Ako ćeš već nekoga priupitati za konkretne razlike zametka i odrasle zvijeri, sumnjamo da na prste jedne ruke možeš nabrojiti toliko prikladne esencijalne priupitane do Jeffa.

Piše: 


Na ishodištu techna, dio Underground Resistancea u njegovoj srži, jedan ekshibicionist, majstor svega što stvara zvuk, zvonar, zaljubljenik u spajanje analognog i digitalnog, eksperimentator i istraživač svih oblika umjetnosti uključujući i vizualne i filmske, ipak kao središte sebe u nepresušnosti ideja, muzom danih mozaika kreativnosti, nosi techno. Electronic Beats tako je zagazio u preispitivanja toga kako se techno glazba mijenjala od 90-ih do danas, na pozadini razgovora o Jeffovoj novoj jazz kvartet fuziji Spiral Deluxe. Kao esencijalnu razliku techna na suprotnim stranama vremenskih linija Jeff Mills navodi:



"Techno glazba bila je up-tempo, brza, ponekad vrlo mračna, agresivna dance glazba koja je proizašla iz elektroničkog rocka, house glazbe ili Detroit techna. Ovo je ono što je techno više manje bio u 90.-ima." , objasnio je Jeff koji upravo očekuje reizdanje albuma iz '94. 'Waveform Transmission Vol.3' na Tresor Recordsu, te napominje kao 2018. donosi više neobičnu notu: "sada se radi o prostornosti, o temi kozmosa, zvijezda i planeta… osjećaju da glazba zaista transportira publiku na neko drugo mjesto, u neki drugo mjesto u vremenu. Ovo je sada blizu normi."



Originalni iscrpni intervju dotaknuti će se još nekoliko tema i projekata u kontekstu techno mutacija i osobnih karijernih projekata koje sve sa svojega kuta pristupaju istoj centralnoj misiji techna. Original možeš pročitati ovdje, a kako zvuči mokri poljubac techna i jazza u cosmos verziji "E=MC"" Spiral Deluxea posudi uho niže.
{youtube}wCW3_KNRitw{/youtube}


Je li definicija ove tendencije ispravna ili samo točka gledišta? Je li uopće moguće definirati jedan zajednički pravac u bujanju i grananju elektronike? Je li bespredmetno raspravljati o glazbi na ovaj način kada više ne postoji centar već svako križište postaje vlastit centar i mreža značenja ovisna o osobnoj estetici? Što mislite?

hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života
hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života