Skip to main content
  • 7.11.2018.

Jeff Mills o technu 90-ih i danas

Ako ćeš već nekoga priupitati za konkretne razlike zametka i odrasle zvijeri, sumnjamo da na prste jedne ruke možeš nabrojiti toliko prikladne esencijalne priupitane do Jeffa.

Piše: 


Na ishodištu techna, dio Underground Resistancea u njegovoj srži, jedan ekshibicionist, majstor svega što stvara zvuk, zvonar, zaljubljenik u spajanje analognog i digitalnog, eksperimentator i istraživač svih oblika umjetnosti uključujući i vizualne i filmske, ipak kao središte sebe u nepresušnosti ideja, muzom danih mozaika kreativnosti, nosi techno. Electronic Beats tako je zagazio u preispitivanja toga kako se techno glazba mijenjala od 90-ih do danas, na pozadini razgovora o Jeffovoj novoj jazz kvartet fuziji Spiral Deluxe. Kao esencijalnu razliku techna na suprotnim stranama vremenskih linija Jeff Mills navodi:

"Techno glazba bila je up-tempo, brza, ponekad vrlo mračna, agresivna dance glazba koja je proizašla iz elektroničkog rocka, house glazbe ili Detroit techna. Ovo je ono što je techno više manje bio u 90.-ima." , objasnio je Jeff koji upravo očekuje reizdanje albuma iz '94. 'Waveform Transmission Vol.3' na Tresor Recordsu, te napominje kao 2018. donosi više neobičnu notu: "sada se radi o prostornosti, o temi kozmosa, zvijezda i planeta… osjećaju da glazba zaista transportira publiku na neko drugo mjesto, u neki drugo mjesto u vremenu. Ovo je sada blizu normi."

Originalni iscrpni intervju dotaknuti će se još nekoliko tema i projekata u kontekstu techno mutacija i osobnih karijernih projekata koje sve sa svojega kuta pristupaju istoj centralnoj misiji techna. Original možeš pročitati ovdje, a kako zvuči mokri poljubac techna i jazza u cosmos verziji "E=MC"" Spiral Deluxea posudi uho niže.
{youtube}wCW3_KNRitw{/youtube}

Je li definicija ove tendencije ispravna ili samo točka gledišta? Je li uopće moguće definirati jedan zajednički pravac u bujanju i grananju elektronike? Je li bespredmetno raspravljati o glazbi na ovaj način kada više ne postoji centar već svako križište postaje vlastit centar i mreža značenja ovisna o osobnoj estetici? Što mislite?

sonus 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 2