Skip to main content
  • 23.06.2017.

Seksistički komentari suosnivača Gieglinga – (stvarno) loša šala ili ne?

Kako je sve započelo? Jednim neumjesnim komentarom – "Žene su obično lošiji DJ-i od muškaraca!" – mediji su naoštrili kanđe i kaskada je krenula.


Muško i žensko kao dva polariteta samo su iluzije. Do sada je već svakome jasno da priroda voli suprotnosti, da svaka materija ima antimateriju, da svaka akcija ima protureakciju i bez definicije koje je koje onome drugome sasvim joj je bilo jasno da će svijet biti puno zanimljivije mjesto podijeli li nas na one s Marsa i One s Venere. Kako god, još uvijek smo u istom solarnom sustavu i slijedimo iste zakone fizike, bez obzira na svoje planetarno uvjerenje. Biti feministicom ne znači da tražiš nešto samo zato što ti se traži, već da razumiješ da uopće ne bi trebala postojati potreba da to trebaš tražiti, da su pozicije maskuliniteta i feminiteta bespredmetne rasprave kultivirane višestoljetnom inercijom čiste snage i iluzijama toga da je muškarcu nekako prirodnije, unutar narativa toga što muškarac biti uopće znači, da koristi silu, pa se onda naivna bajka preslikava na realno. Mudri ljudi su odavno rekli da je život samo loša kopija umjetnosti.

No dok umjetnost samim svojim umjetničkim karakterom uživa u provokaciji, disonanci i probijanju zidova, realnost je malo sporija inertnim društvenim prihvatiti ove aspekte koji su DJ-a, producenta i suosnivača Gieglinga, Konstantina, postavili u prilično neugodnu situaciju komentarima za njemački magazin Groove. Konstantin je naveo kako vjeruje da su žene "disproporcionalno promovirane" u glazbenoj industriji i kako su "uglavnom lošiji Dj-i od muškaraca" i da ako žele steći potovanja u industriji kojom dominiraju muškarci da bi trebale  promijeniti takt – "izgubiti svoje "ženstvene kvalitete" i postati "muževnije"".

Reperkusije su stigle onako kako obično i stignu – sa zvonima, ljutitom ergelom uvrijeđenih i onih koji instantno saniraju načinjenu štetu pokušavajući ne uvrijediti nikoga više prihvaćanjem uvriježenog stajališta ljutnje, pa je tako Sunfall festival ekspeditivno odbacio Giegling otkazujući afterparty u londonskom Bloc klubu 12. kolovoza. Roditeljska tvrtka Sunfalla, The Columbo Group. napomenula je: " Iz poštovanja prema nevjerojatnim ženskim talentima koje imamo na Sunfallu ove godine, žao nam je što moramo najaviti kako se Giegling noćni session neće dogoditi. Šokirani smo Konstantinovim nedavnim komentarima i u potpunosti se s njima ne slažemo."

Izuzmemo li činjenicu da je izjava sadržavala frazu "ženski talenti" umjesto jednostavne inkluzivne "talenti", kojom automatski perpetuira polarizaciji nad kojom se navodno zgraža, i nakon reakcija njemačkog kolektiva Discwoman i The Black Madonne, Konstantin je pokušao objasniti kako su stvari izvučene iz konteksta i kako je jedina stvar za koju je možda kriv loš smisao za humor.

"Duboko mi je žao zbog riječi koje su tiskane. Te riječi nisu direktni citat i po mom mišljenju ostavljaju krivi dojam. Zapravo sam DJ-ing i naučio od svoje prijateljice Sarah i nikako ne mislim da su žene lošiji DJ-i od muškaraca. U potpunosti žalim rečeno u privatnom razgovoru s novinarkom koja nije cijenila moj loš smisao za humor i moju naviku da zauzmem suprotna stajališta smo kako bih izazvao ljude čak i ako se nužno sa stajalištem ne slažem. Rečeno ne reflektira moje mišljenje niti je išta s čime bi se ljudi s labela složili ili što osjećaju. Prihvaćam novinarkino stajalište o muškom klubu, ali želimo da žene budu uključene i uvijek ih pokušavamo inkorporirati u naše akcije."

Pa eto do doba meritokracije u kojoj je ono što nosiš u gaćama nevažan faktor vještine i u kojem se neukusne šale ne gledaju kataklizmičkim okom beskrajne uvredljivosti malo dodatnog štiva. Je li primjereno da javna ličnost izgovara ovakve neukusne komentare, je li scena preosjetljiva sluteći sama svoje nedostatnosti i izvan šale ili je samo u ovom procesu buha odgojena u nepotrebnog slona polemike?
 


 

brejcha 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk