Skip to main content
  • alt
  • 18.12.2014.

Underground Resistance u njujorškoj MoMA PS1

Muzej moderne umjetnosti u New Yorku (MoMA) u Queensu ima ponešto alternativniji ogranak u kojem je prije nekoliko dana organiziran event Underground: an Indefinite Community?.

 
Long Island City PS1 kompleks ima tradiciju održavanja neobično zanimljivih događanja pomaknutog formata koji dislocira granice uobičajenog. Na posljednjem panelu/predavanju/raveu koncentrirali su se na istraživanje alternative u filmu i narativima no posebnu pažnju su svrnuli na koncentrične krugove koje je kulturom poslala elektronička glazba.

alt

 
Event je izgrađen oko pojave kultnog kolektiva Underground Resistance, koji su krajem 1980-ih osnovali Jeff Mills i Mad MIke Banks i koji je i danas epicentar detroitskog techno zvuka. Set je otvorio DJ Nomadico vodeći posjetitelje kroz funk, preko afrobeata u electro-pop, da bi ga završio u tvrdom spastičkom technu s opasnim beatom.

alt

 
Iako se ova neobična fuzija edukacije i plesa odvijala na opušeno popodne jastuci porazbacani prostorom su razmaknuti i MoMA PS1 se rasplesala. Atmosfera je polako smirena i jastuci su vraćeni. U pozadini se vrtio domkumentarac dok se sve priredi za otvorenu diskusiju s Banksom, Nomadicom i Corneliusom Harrisom, menađerom UR labela.
 
Mad MIke se pokazao kao izniman govornik s nevjerojatnom prezencijom, oštrim jezikom poduprtim sjajnim argumantima i dozom pomaknutog humora. Teme su obuhvatile sve od politike do pada kapitalizma. UR želi da se njihova glazba širi spontano, organski i viralno. Podijeliio je mišljenje kako je Detroit korak ispred i kako je predvidio inherentne probleme unutar kapitalističkog sistema koji se pokazao neodrživ.

alt

 
Osvrnuo se također na sve češće viđene ulične demonstracije i stavio u pitanje njihovu učinkovitost jer čini se da kao posljedicu imaju kontra efekt, prešutni konsenzus vlasti da samo stegne jače kako bi kontrolirala mase. Naposlijetku je izrazio svoju vjeru u techno kao glazbu za vrijeme koje tek dolazi s nekim novim i drugačijim socijalnim strukturama na horizontu. Voljeli bismo da smo mogli prisustvovati ovoj raspravi iz prve ruke. Čini se da je bilo vruće i rezalo debeo blizu kosti i esencije glazbe a to je revolucija, rast i napredovanje.
 
 
defected zagreb mobile
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk