Generacije prepričavaju svoje memoare s plesnog podija Haciende. Počevši od 80-ih do ratnih 90-ih, pa potom i ono još zlatnije doba 2000-ih koje je ostavilo utjecaj na elektroničkoj sceni. Kako je sve krenulo ispričao je nedavno i njen tvorac Silvijo Mićin.
Sve do pojave prvih ljetnih festivala, Hacienda je bila jedan od najboljih i najposjećenijih klubova na Jadranu u kojem se uvijek tražila karta više.
2006. je posljednja godina u koju je tadašnji rezident i booker D and G odradio u Haciendi, te se nakon toga preselio u Byblos (Poreč). U Vodice su te sezone stigli svjetski hitmakeri David Guetta, Martin Solveig, Erick Morillo, Axwell, David Morales, a kako je bilo 18. kolovoza 2006. kada su nastupali Steve Angello & Sebastian Ingrosso prenosimo iz naše fotoarhive.
Nakon što je privukao nekoliko tisuća posjetitelja u Cave Romane, Paul Kalkbrenner je samo 20 dana poslije stigao i na Zrće gdje je nastupio na zatvaranju festivala u klubu Papaya.
Na Barrakudu očito nisu čuli da je u Hrvatskoj elektronička scena živahna i da bi za sam razvoj iste bilo u duhu PLUR-a podržati lokalne DJe pa su na line up stavili samo jednog domaćeg artista i to, Kostu Radmana.
Još su nastupali Fatima Hajji, Charlie Sparks, Korolova, Marco Faraone, Stella Bossi, Meduza, Kurd Maverick…
Otvorio je Venerandu u Hvaru 1996., nastupao diljem Hrvatske i regije na mjestima kao što su Up&Down, Ambasada Gavioli, Kulušić, Metropolis, ali i 9 godina kasnije iznad grada. Ovaj party održan je u kolovozu 2003. u klubu Kopito koji se smjestio na samom ulazu u grad Hvar odakle donosimo i uspomene iz fotogalerije.
Dok je Hvar u tišini i ne zna se daljnji epilog zbog slučaja Carpe Diem, prisjetimo se kako je to nekad bilo dok je Grad još koliko-toliko imao i dušu i tradiciju i kulturu.
Burning Man je nastao 1986. na lokaciji Baker Beach u San Franciscu kada su Larry Harvey i Stuart Mangrum konstruirali prvu drvenu skulpturu čovjeka i proslavili paljenjem sa nekoliko osoba.
Foto Kate Beale
Kroz godine održavanja interes za festivalom je rastao, te je preseljen na puno zanimljivije mjesto u pustinju Black Rock u Nevadi, te zadnjih godina bilježi više desetaka tisuća posjetitelja koji slave ljubav, prijateljstvo, glazbu, umjetnost, performans i grade zanimljive konstrukcije.
Suosnivač Larry Harvey je preminuo 2018., ali principi koje je postavio prije dva desetljeća i danas su dio Burning Mana. Osmišljeni su ne kao diktat o tome kako bi ljudi trebali biti i ponašati se, već kao odraz etosa i kulture zajednice koji su se organski razvili od početka događaja. Bio je protivnik komercijalizacije kulture.
Burning Man se održava od 25. kolovoza do 2. rujna, a ovogodišnja tema je Curiouser & Curiouser. Pogledajte kako izgleda i ovogodišnji hram “Temple of Together” gdje će spaliti skulptura Čovjeka.
Foto Juan P. Zapata
10 PRINCIPA BURNING MANA:
Radikalna inkluzija
Svatko može biti dio Burning Mana. Želimo dobrodošlicu strancu i poštujemo ga. Ne postoje nikakvi unaprijed postavljeni zahtjevi za sudjelovanje u našoj zajednici
Darovanje
Burning Man je posvećen činu darovanja. Vrijednost dara je bezuvjetna. Darovanje ne uključuje očekivanje povrata ili razmjenu za nešto jednake vrijednosti.
Dekomodifikacija
Kako bi se održao duh darovanja, naša zajednica traži stvaranje socijalne okoline koje su neposredovane komercijalnim sponzorstvima, transakcijama ili reklamama. Stojimo ovdje, spremni zaštititi svoju kulturu od ovakvog iskorištavanja. Odupiremo se supstituciji stvarnog iskustva potrošnjom.
Radikalna samodostatnost
Burning Man potiče pojedinca da otkriva i da se oslanja na svoje unutarnje resurse.
Radikalna samoekspresija
Radikalna samoekspresija nadolazi iz unikatnih talenata pojedinca. Nitko drugi osim pojedinca ili grupe koja surađuje ne može odrediti sadržaj. Nudi se kao dar ostalima. U ovom duhu darovatelj poštuje prava i slobode primatelja.
Zajednički trud
Naša zajednica cijeni kreativne kooperacije i kolaboracije. Težimo proizvoditi, promovirati i štititi društvenu mrežu, javne prostore, umjetnička djela, i sve metode komunikacije koje podupiru ovakvu interakciju.
Građanska odgovornost
Cijenimo civilno društvo. Članovi zajednice koji organiziraju događaje trebali bi preuzeti odgovornost za javno dobro i nastojati prenijeti građanske odgovornosti sudionicima. Također moraju preuzeti odgovornost za provođenje događaja u skladu s lokalnim, državnim i saveznim zakonima.
Neostavljanje traga
Naša zajednica poštuje okoliš. Posvećeni smo tome da ne ostavljamo fizički trag svoje prisutnosti gdje god se okupili. Počistimo iza sebe i potrudimo se, gdje god je to moguće, da ostavimo mjesta u boljem stanju no što smo ih zatekli.
Participacija
Naša zajednica posvećena je radikalnoj etici sudjelovanja. Vjerujemo da je transformativna promjena, bilo da se radi na razini pojedinca ili društva, moguća jedino kroz medij duboko osobnog sudjelovanja. Svatko je pozvan da radi. Svatko je pozvan da se igra. Činimo svijet stvarnim kroz akcije koje otvaraju srce.
Neposrednost
Trenutno iskustvo je, na mnogo načina, najznačajnija okosnica naše kulture. Trudimo se nadići barijere koje stoje između nas i spoznavanja unutarnjih sebe, realnosti onih oko nas, sudjelovanja u društvu i kontakta s prirodnim svijetom koji nadilazi ljudske moći. Ni jedna ideja ne može nadomjestiti ovo iskustvo.
Nagrađivani novinar i suradnik na elitnom američkom sveučilištu DePaul, Evan F. Moore zajedno s legendom čikaške house scene Lil Louisom nešto ranije ovog ljeta je pripremio veliku tribinu “The Real History of House” koja zaranja u bogatu povijest ovog omiljenog elektroničkog žanra.
foto: Frankie Knuckles Foundation
Tribina je otvorena s istraživanjem prihvaćene, ali osporavane teze da je house glazba nastala početkom 1980-ih iz underground scene u Chicagu. Umjesto da se zasluge pripisuje samo jednoj osobi, Evan F. Moore i Lil Louis ističu da je house rezultat zajedničkog truda mnogih DJ-eva, producenata i zajednica.
Frankie Knuckles, često nazivan “kumom house glazbe,” ključna je figura u povijesti ovog žanra. Njegov angažman u klubu The Warehouse, legendarnom čikaškom klubu, često se navodi kao mjesto gdje je house glazba nastala. Knuckles je miješanjem disco, soul i elektronskih ritmova oblikovao novi, prepoznatljiv zvuk. Međutim, neki tvrde da, iako je Knuckles imao značajnu ulogu, korijeni house glazbe ne mogu se pripisati samo jednoj osobi ili klubu.
Uloga The Warehousea je važna, ali nije presudna. Iako je utjecaj kluba na ime i zvuk žanra široko priznat, članak ističe i tvrdnje da house glazba nije nastala isključivo tamo. Drugi čikaški klubovi, poput The Music Boxa, gdje je DJ Ron Hardy nastupao, također su bili ključni u razvoju eksperimentalnog i energičnog stila house glazbe. Hardyjevi agresivniji i smioniji setovi pružili su kontrast Knucklesovom nježnijem i melodičnijem pristupu, proširujući granice onoga što house glazba može biti.
foto: Frankie Knuckles Foundation / Colin Boyle
Na tribini se također raspravljalo o podrijetlu termina “house”. Neki tvrde da naziv potječe od The Warehousea, dok drugi vjeruju da su lokalne prodavaonice ploča počele koristiti taj izraz kako bi kategorizirale novi stil glazbe koji je izrastao iz čikaške klupske scene. Ova rasprava dodatno ilustrira višeslojno podrijetlo house glazbe, koje je nastajalo paralelno s noćnim životom Chicaga, DJ kulturom i društvenim dinamikama.
Tehnološke inovacije bile su još jedan ključni faktor u usponu house glazbe. Instrumenti poput Roland TR-808 i TR-909 drum mašina, zajedno sa sintisajzerima, omogućila je producentima stvaranje novih ritmova koji su definirali žanr. Korištenje tih instrumenata pomoglo je house glazbi da postigne svoj prepoznatljivi zvuk: ponavljajuće, plesne bas linije i ritmični, elektronski puls.
foto: House Music Festival / Patrick L. Pyszka
Kulturalno gledano, house glazba ima duboko značenje, posebno za afro-američku i LGBTQ+ zajednicu u Chicagu. U vremenu društvenih i političkih napetosti, house klubovi postali su sigurna mjesta gdje su marginalizirane skupine mogle slobodno izraziti sebe. Uključivost žanra i njegovo podrijetlo u underground sceni dali su glas zajednicama koje su često bile isključene iz drugih prostora.
Zaključno, tribina naglašava da je house glazba rezultat zajedničkog utjecaja, oblikovanog od strane brojnih DJ-eva, klubova, tehnologija i kulturnih pokreta. Čikaška underground scena 1970-ih i 1980-ih bila je lonac u kojem su se svi ovi elementi spojili, stvarajući globalni fenomen koji je house glazba danas. Ipak, pravo “podrijetlo” house glazbe i dalje je predmet rasprava, jer nije niti jedna osoba niti jedan događaj zaslužan za njeno rođenje, što naglašava bogatu i suradničku povijest ovog žanra.
“On and On” je prva službeno objavljena house traka
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.