Skip to main content

Iz nagrađivanog serijala Sarajevo Matinee nam pričaju o godini u kojoj su pomicali granice

Priča o Sarajevo Matineeu i njihovom konceptu dnevnih partyja na atraktivnim lokacijama na otvorenom u Sarajevu je krenula tijekom pandemije koronavirusa. Usprkos okolnostima koje su pogodile svijet u tom trenutku Alain, Come i 2odd su uspjeli organizirati niz senzacionalnih događaja i unijeti dašak života u pandemijsko vrijeme.

Od samog početka i prvog Matinee partyja održanog 2020. godine kao cilj su si postavili promoviranje lokalnih umjetnika da bi podigli svijest o perspektivnoj sceni u Sarajevu. Osim što su podizali svijest o elektroničkoj glazbi kroz svoje Matinee događaje spajali su i druge umjetnosti da bi pružili priliku i platformu mladim umjetnicima Bosne i Hercegovine da predstave svoje radove.

Nakon niza događaja s lokalnim snagama u prve dvije godine rada, trojac iza ovog popularnog serijala je podignuo ljestvicu te su krenuli s bukinzima europskih i svjetskih elektroničkih imena. Jednom prilikom su nam otkrili da je na njihovim događajima “all about the house” što se moglo i vidjeti kroz imena koja su doveli jer su predstavljali cijelu raskoš tog podžanra elektroničke glazbe.

Kvalitetan dugogodišnji rad Sarajevo Matineea je krajem prošle godine bio okrunjen nagradom Ambasador u kategoriji “Regionalni event godine“, a kako je izgledala godina nakon tog trijumfa kratko smo otkrili u razgovoru s jednim od pokretačem serijala – Coemom.

Od samog početka ove godine sve je išlo toliko glatko i po planu da smo u svakom trenutku razmišljali: ovo nešto nije u redu, mora nešto krenuti po zlu! Međutim, osim nekih sitnih problema svaki party je završio baš kako treba.

Sarajevo Matinee je 2024. godinu otvorio s partyjem ispred Akademije likovnih umjetnosti uz Sebastiena Legera, a zatim su uslijedili partyji na Vilsu, Bijeloj Tabiji, Ljetnoj pozornici Ilidža, u ulici Branilaca Sarajeva te hangaru Automehanika na kojima su uz lokalne predstavnike gostovala cijenjena imena poput Adana Twinsa, Hosha i Nicka Curlyja.

Ove godine smo pomaknuli granicu s brojem i snagom bukinga tako da možemo sa zadovoljstvom reći da je svaki bio savršen u kontekstu odabira lokacije i artista. Svaka lokacija ima svoju posebnu čaroliju, ali bih od ove godine ipak izdvojio party s Hoshom na Bijeloj Tabiji jer smo na njemu oborili rekord posjećenosti naših događaja s preko 1600 posjetitelja.

Iako su na društvenim mrežama objavili da idu na kratki zimski predah i u pripreme za sljedeću sezonu, dečki iz Sarajevo Matineea su se odlučili na organizaciju još jednog partyja u zatvorenom s kojim bi trebali zaključiti godinu.

Iako smo objavili da idemo na predah, izgleda da se ne možemo puno odmarati. Odlučili smo napraviti prvi halloween event u našoj režiji s domaćim lineupom i odličnim nagradama za najbolju masku.

Metodi Hristov i The YellowHeads predvode Future Scope Halloween tanzanje u “hramu sreće”

Future Scope nastavlja s jakim gostovanjima ove sezone, a za svoje halloween izdanje u zagrebački Boogaloo u subotu 2. studenog dovode Metodija Hristova te The Yellowheadse uz koje će svirati E-Base i Lalita Kali.

Metodi Hristov je dobro znani bugarski DJ i producent kojeg su mnogi ljubitelji elektroničke glazbe prigrlili zbog njegovoj jedinstvenog zvuka koji navigira od hard techna preko techna pa sve do tech-housea. Svoju karijeru, Metodi Hristov je podigao na viši level nakon objave trake “Step Outside” koja je brzo zauzela prvo mjesto tijekom sezone na Ibizi. Brzo su ga podržali i velikani kao što su Marco Carola, Richie Hawtin, Joris Voorn, Mendo, Pan-Pot. Nedavno je gostovao i na Drumcodeovom radijskom showu, a njegovo ime može se vidjeti po lineupovima diljem svijeta.

Iza španjolskog dua The YellowHeads kriju se Jairo Juarez i Joaquin Garcia, koje je povezala zajednička strast prema glazbi. Iako svatko od njih ima svoj stil, oni su bili različitit, ali paralelni i komplimentarni. Španjolski duo često vrti raw i peak time techno te ga drži između 135 i 148 BPM-ova. Vlasnici su labela “Reload Records” i “Reload Black Label” te su 2014. zauzeli 34. mjesto na World DJs Techno listi.

Najstrašniju večer u godini osim headlinera podržat će i domaće snage E-Base, koji trenutno priprema svoj prvi studijski album te talentirana Lalita Kali.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

FB EVENT: Future Scope HALLOWEEN EDITION w. METODI HRISTOV & THE YELLOWHEADS [02.11.2024.]

Arte TV istražuje: Groznica italo disca ponovno zahvatila Berlin

Italo disco kao personifikacija talijanskog ljetnog sna, oduševio je prije svega njemačke i nizozemske klubove. Danas hitovi poput “Dolce VitaRyana Parisa ili “Vamos a la playaRigheire doživljavaju svoj povratak na plesne podije i čine se kao kontrast techno i trance glazbi. No, žanr se razvio – utjecaji cosmic zvukova susreću se s acid beatovima, a čitave izdavačke kuće specijaliziraju se za eksperimentalni razvoj italo zvuka.

Upravo zbog toga, u sklopu serijala “Tracks“, Arte TV je detaljnije istražio fenomen povratka italo disca na plesne podije, kao i njegove korijene zajedno s Mathiasom Modicom, šefom kultnog Toy Tonicsa.

Toy Tonics već nekoliko godina organizira italo disco partyje u njemačkoj prijestolnici, a sad sa svojim serijalom “Jams” gostuje i diljem Europe. U razgovoru za Arte Modica govori o počecima pokreta i objašnjava odakle dolazi iznenadna čežnja za šarenim disco ritmovima 80-ih, koji predstavljaju zaigranu alternativu techno i trance glazbi.

Osim toga, u dokumentarcu Arte TV priča o korijenima i začetku italo disca s Giulijom Gutter, Fabriziom Mammarellom i Franzom Scalom iz izdavačke kuće Slow Motion Records. Njih troje u svom rodnom gradu Chietiju otkrivaju zašto u Berlinu produciraju italo disco te odakle dolazi iznenadna čežnja za talijanskim ritmom u Njemačkoj.

Dokumentarni film “Disco, Dance and Dolce Vita” pogledajte na YouTubeu.

fabric predstavlja Laurent Garnier: Proslava 25 godina londonske klupske institucije

Laurent Garnier se pridružuje seriji miksa ‘fabric presents’, a sada su objavljeni detalji o ovom posebnom izdanju koje je, zasigurno, prekretnica.

Foto Mads Perch

DJ i producent koji je pionir ne radi samo jedan nego četiri miksa za londonsku instituciju u njezinoj 25. revolucionarnoj godini. Izdanje punog spektra i više žanrova, uz UK, house, techno i downtempo. Po njegovim riječima, “raznolikost ga čini bogatijim, čini ga boljim.” U želji da oda počast vitalnosti klupske kulture, njegova je vizija provesti nas kroz ushićeni vikend u fabricu od petka do aftera. Čineći ga još jedinstvenijim, on također izbacuje originalni EP s četiri pjesme – jednu pjesmu po žanru.

Pregledavajući stotine zapisa dnevno, nije iznenađenje čuti kako Garnier opisuje proces odabira pjesama kao “kompliciran”. Njegovo obogaćujuće putovanje kroz fabric traje više od pet sati, a svaki miks traje 1 sat i 20 minuta. Kod sva četiri, jasno je da je uronjen u sadašnjost i fokusiran na budućnost, a većina odabranih produkcija izašlja je tek u posljednje tri godine.

Laurent Garnier: “Klubovi su moj drugi dom od početka moje karijere”

Garnier: “Klubovi su moj drugi dom od početka moje karijere. Jednom kada svjedočite toj jedinstvenoj povezanosti koju možete stvoriti u klubu s publikom, kada to iskusite iza DJ pulta, jednostavno znate da ste tamo gdje vam je suđeno biti. Ovo posebno putovanje s fabricom je, naravno, posveta legendarnom londonskom klubu – mjestu koje je toliko godina bilo dom tolikog broja clubbera, DJ-a i ljubitelja glazbe – ali najviše od svega, posveta svim plesnim podijima i svim klubovima diljem svijeta.”

Miks House Odyssey započinje afro houseom preko južnoafričkog producenta Mr. Blaséa, a živost se nastavlja kroz dijelove od Cape Verdea do Chicaga dok nova lica Culoe De Song, Neinzer i Tal Fussman susreću glavne zvijezde DJ Spena, DJ Lady D i Mikea Dunna .

U technu njegov miks Rhythmic Resonance prži jakim trenucima iz Red Axesa, Johna Tejade, Electric Rescuea, Works of Intenta i njega samog kao tri vlastite epske produkcije. Usredotočenost na Veliku Britaniju podupire Garnierovo naginjanje gorljivim poklonicima basa u sklopu fabrica s Into The Low-End sesijom na kojoj su Skrillex, MC GQ, Sami Virji i Martin Badder.

On The Way Home stoji iza clubbera na nižem ritmu uz zapanjujuća istraživanja Daudija Matsikoa, Adriana Kocha, Richieja Culvera i Melody Gardot, između ostalih. Taj EP dodatno pokazuje njegovo majstorstvo žanrova. Svjetlucava house izvedba ‘Odyssée Maison’ namijenjena je energičnom osvajanju plesnog podija s Danom Diamondom na vokalu, dok je ‘Resonances From The D’ za techno glave, zalijepljene zajedno s teturajućim ritmovima, uzdignutim sintesajzerima i raspršenim hi-hatovima.

‘Playing With The Low-End’ labirint je zagušen basom koji se nazire prije nego što ‘On The Way Home’ donese kišu kružećih sintesajzera. Jedan za kolekcionare, pogotovo jer su jedinstveno upakirani deluxe vinil i CD ograničena izdanja, izlazi kao fizički – samo 29. studenog. Deluxe LP uključuje kutiju po narudžbi, vinil u boji s miksevima i 12” EP i knjižicu sa slikama Garniera. CD dolazi s reljefnim aluminijskim kućištima ’25 godina fabrica’ i knjižicom. Prednarudžbe se mogu izvršiti ovdje.

Mixes
CD 01: House Odyssey 
CD 02: Rhythmic Resonance
CD 03: Into the Low-End
CD 04: On The Way Home
 
EP
01. Odyssée Maison Feat. Dan Diamond
02. Resonances From The D
03. Playing With The Low-End
04. On The Way Home

Ikona elektroničke scene Jennifer Cardini vraća se ove subote u Peti Kupe

Red novog, red provjerenog – uvijek je uspješna formula. Novo izdanje programa Sequences u subotu 2. studenog u Petom Kupeu donosi provjereno, jer vraćaju se tri dame koje su već ostavile trag u Trnjanskoj 5.

Prije godinu dana ikona electro, house i minimal scene Jennifer Cardini imala je upečatljiv nastup koji se još prepričava. Transformativna moć glazbe stalna je inspiracija DJ-ici koja je obišla svijet. Za elektroničku glazbu počela se zanimati kao tinejdžerica u rodnoj Nici, a isprva je bila naklonjena new waveu i novim zvukovima Chicaga i Detroita. Životni put ju je preko Pariza i Kölna doveo u Berlin gdje doživljava zvjezdane trenutke. Uz DJ nastupe i produkciju, Jennifer vodi i etikete Correspondant i Dischi Autunno, usmjerene na electro, house, italo disco i underground techno.

Svojim šarmom i energijom osvojila nas je i Budino, talijanska DJ-ica s berlinskom adresom. U kratkom vremenu etablirala se kao jedna od zapaženijih DJ-ica na tamošnjoj sceni sa svojim setovima koji podsjećaju na psihodelične tapiserije sašivene od mračnih ritmova koji izazivaju trans, plemenskih perkusija i bogatih kozmičkih tekstura. Budino je opsjednuta afro i italo zvukom, funkom, new waveom i discom., a njezin glazbeni ukus i vještina miksanja osigurali su joj rezidenciju za renomirani klupski koncept CockTail D’Amore.

Pridružuje im se i možda najbolje skrivena tajna domaće scene. Iako nije uvijek u prvom planu, Doxia je u domaćem klabingu prisutna već desetak godina. Nije joj cilj biti u mainstreamu, nego uz izgarajuću ljubav i strast prema glazbi zadržati malo tajnovitosti i autentičnosti u svom radu. Doxia voli pronaći svoj specifičan kut koji spaja klasičan techno zvuk s prirodnim zvukovima i etničkim elementima.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

FB EVENT: Sequences w/ Jennifer Cardini, Budino, Doxia

Cura i Dečko u ulozi svemirca i babe predstavljaju spot za pjesmu “Trebala, Morala”

Cura i Dečko polako i sigurno šire svoje djelovanje na umjetničkoj sceni pa nakon nagrada za kazališnu glazbu, donose teatralnost u video. U visokoj produkciji, spot “TREBALA, MORALA” režirao je talentirani Aron Kovačić (Porto Morto, Darko Rundek).

Aron je pjesmu čuo na Zlarinu 2022., na koncertu dvojca. Smislio je priču o njima na Marsu, koju su simpatični kreativci sproveli u djelo po već iskušanom principu (Svjetlo, Ljubav je ljubav, Zajedno, “24…) – okupljanja i motiviranja tima talentiranih zaljubljenika i profesionalaca.

Dečko je instrumental razvijao u smjeru lomljivog glitch-hopa, agresivnijeg zvuka od dosadašnjih singlova. Marko Horvat iz MHZ studija Curin je vokal potaknuo u komičnom smjeru, smjestivši Dečkove mašine u energičan i uzbudljiv mix i master.

Energičnu live izvedbu uhvatite već 6. studenog u Močvari, kad će Cura i Dečko nastupiti u neobičnoj večeri kazališta i partyja, u organizaciji zagrebačkih plesača UO ŠKVADRA: Ples is not dead VOL.1.