Skip to main content

I dalje vidim futurističku ljepotu elektronske glazbe


Klasično si obrazovana glazbenica, smatraš li to prednošću pri stvaranju elektronske glazbe?
„Možda i jest prednost jer ne samo da sam svirala klavir već sam svirala i u velikim orkestrima te sam uvijek bila u stanju čuti različite dionice u svojoj glavi i znala bih gdje im  mjesto dok bismo radili na novoj stvari.“

Kako se obrazovanje odrazilo na glazbene utjecaje?
„Rekla bih da u osjećanju da glazba posjeduje dramatičnost i teksturu, ali, premda zaista volim klasičnu glazbu, daleko više utjecajniji jesu synth pop osamdesetih i niz različitih umjetnika kao što su David Bowie, Pink Floyd, Cocteau Twins i The Cure.“

Sjećaš li se svoje prve gaže?
„Prvi put sam kao DJ nastupila na jednom kućnom tulumu u Birminghamu i bio je zaista uskomešan i svakako dobra priprema za ono što se nikad ne smije raditi u svijetu klupskog DJ-inga u koji sam ušla odmah tjedan dana nakon toga.“

Kroz koje procese prolaziš prilikom stvaranja glazbe?
„Svaki put je drugačije – nekad krenem s beatom ili loopom ili s melodijom prethodno otpjevanom na iPhone. Često  mi najbolje ideje padnu na pamet usred noći što baš i nije najprikladnije vrijeme za muziciranje.“
{youtube}wXgNqEtECWY{/youtube}

Postoji li neka formula za rad ili je riječ o opuštenijem, organskom procesu?
„Opušteno je, u smislu da jednostavno sjednem, sviram i snimam sve što izađe iz mene, a potom rafiniram sve dok ne dobijem nešto što mi se zaista sviđa i što mogu slušati unedogled. Organski je do te mjere da radije sjednem za klavijature negoli da programiram glazbu notu po  notu.“

Kako je uspon digitalne opreme, koji je iznjedrio novu generaciju glazbenika, obilježio elektronsku glazbu?
„Jeftina i lako dostupna tehnologija otvorila je vrata svima koji su htjeli uključiti te je  zato sada prisutna gomila generičke glazbe, ali ima i brdo nevjerojatno talentiranih pojedinaca koji kopaju dublje, pomiču glazbene barijere stvarajući nešto posve novo i uzbudljivo. Sve se vrti oko ideje i izražavanja samog sebe i zato je laka dostupnost tehnologiji dobra stvar unatoč kvaliteti nekih krajnjih rezultata.“

Kada se spomene tvoje ime, odmah se pomisli i na Faithless – kako je bilo raditi unutar te grupe?
„Bilo je to divno i ponekad frustrirajuće putovanje, skoro pa nemoguće izraziti riječima. Bila sam te sreće da u ranim devedesetima najprije upoznam Rolla, a potom Maxija i u njima nađem slična promišljanja o glazbi. Ipak, svijet tada baš  i nije volio plesnu glazbu, ni radijske postaje ni scena kao takva, te smo se zaista morali izboriti za svoje mjesto. Nikad nisam ni pomislila da ćemo postati grupa, a kamoli svjetski uspješna – bio je to tek studijski projekt koji je prerastao u ogroman dio mog života. Glazba Faithlessa odraz je mene i istinski sam sretna što sam ostavila pečat na šest albuma surađujući s Maxijem i nizom drugih glazbenika.

Koliko se promijenio tvoj zvuk od odlaska iz Faithlessa?
„Rekla bih da on još poprima svoj oblik  dok je zvuk Faithlessa bio izgrađen od više komponenti te je imao dimenziju grandioznosti, pjesme su živjele i disale na glavnim pozornicama festivala i arena. Osobno trenutno istražujem klupski orijentiran house, s prljavim bassom londonskog štiha. Ujedno sam i usred nekoliko suradnji te uskoro izlazi stvar koju radim s Wallyjem Lopezom.“

Kada bi mogla, što bi promijenila na sceni?
„Ohrabrivala bih „slow“ pokret, slično „slow food“ pokretu; pokušala podsjetiti ljude kako  se plesna glazba nije oduvijek vrtjela oko brzinskog uspjeha. Ima brdo generičke, nemaštovite i brzopotrošne glazbe što je poprilično deprimirajuće jer daje krivu sliku o njezinom trenutnom stanju. Ne želim da ljudi otpišu plesnu glazbu kao komercijalnu scenu posvećenu zarađivanju novaca bez inregriteta ili duha. I dalje u njoj vidim futurističku ljepotu, i dalje me privlači da ju stvaram, sviram i kupujem.“
{youtube}L7yQLGtyXPA{/youtube}

Tvoj najveći projekt trenutno je izdavačka kuća Junkdog?
„Pokrenula sam label kako bih mogla izdavati vlastitu glazbu, te istovremeno uspostaviti platformu za umjetnike čija me glazba ushićuje. Riječ je o klupski orijentiranoj glazbi s house predznakom. Do sad sam izdala vlastiti singl „Ain't There“ i svoj mix „She“ Laure Mvule, tu je i moj remix „Ima Read“ Zebra Katza, a u pripremi su i stvari veoma talentiranog I Said No. Imala sam label i prije Faithlessa, ali kako je grupa postala uspješnom tako sam ja uspjela objaviti tek jedan singl. Label je nešto čime sam se oduvijek htjela baviti jer sad imam  globalnu platformu za umjetnike koje želim progurati, kao i u svojoj radijskoj Ministry of Sound emisiji te tijekom DJ setova.“

Čiju glazbu  trenutno slušaš i tko su nadolazeće zvijezde?
Uvijek rado odslušam Macea Plexa, koji je  jedan od najkonzistentnijih producenata danas, a tu su i David August, Goldroom i London Grammar za laganije zvukove. Svakako treba paziti na King Dinosaur jer njihova je glazba uistinu drugačija, te Until The Ribbon Breaks koji također pomiče granice svog žanra.

Techno vizionari na Dance Areni Exita


DJ-i i producenti Jeff Mills, Mathew Jonson i Gregor Tresher, uz već potvrđene Pan-Pot i Matador Live, tijekom svojih nastupa na Dance Areni predstavit će publici povijest i beskompromisnu snagu techno zvuka.

Jeff Mills na Dance Arenu donosi svoju neponovljivu tehniku miksanja i stil koji je umnogome utjecao na razvoj kompletnog techno pokreta. Ovaj DJ, producent, glazbenik, fotograf, redatelj i, prije svega, umjetnik ne posustaje ni poslije više od dvadeset godina na sceni. Uspjeh pokretača detroitske techno škole, osnivača najpoznatije urbane glazbene organizacije Underground Resistance i nosioca titule Viteza Umjetnosti Francuske leži u konstantnoj inovaciji: „Nikada nisam bio osoba koja se drži prošlosti. Kada sam napustio Detroit i Underground Resistance, ostavio sam ih zauvijek. To možda nije bila dobra stvar, ali mi je pomogla u stvaranju novih ideja.

Mills je jedan od najproduktivnijih tvoraca techno žanra s preko dvadeset albuma i više od stotinu drugih izdanja. Istražujući granice, smjestio je techno glazbu u nesvakidašnje okruženje, koristeći je kao podlogu za nijemi film Fritza Langa „Metropolis“ iz 1927. godine i kao pratnju simfonijskom orkestru. Jedan je od prvih DJ-a koji su počeli koristiti tehniku miksanja glazbe na tri gramofona pa korištenje više od 70 različitih ploča tijekom jednog sata njegovim nastupima daje izraženu dinamiku.
{youtube}R_SxR8DUkU4{/youtube}

Kanadski producent Mathew Jonson, kao i Mills, figurira kao predstavnik škole slobodne misli techno glazbe. Neopterećen trendovima, Jonson je stvorio svoj karakteristični stil kombinrajući analognu tehnologiju i dramatične tonove. Izdanja ovog majstora atmosfere su dio kataloga prestižnih etiketa Kompakt, Sub Static i M_nus. Poslije Berlina, Miamija, Ibize i Tokija, Mathew Jonson će i publici Dance Arene predstaviti svoje viđenje techno glazbe kroz spektakularni Live nastup.
{youtube}_ky1B7iGAkA{/youtube}

Putovanje kroz povijest techno glazbe upotpunit će Gregor Tresher, njemački producent, koji će se publici Dance Arene također predstaviti Live nastupom. Njegova glazba prožeta dubokim bas linijama i jakim utjecajem electro glazbe 80-ih godina lako je našla put do šire publike pa je 2008. godine njegova pjesma „A Thousand Nights“ bila najprodavanije techno izdanje na internetu. Dok ga izdavačke kuće Drumcode i Ovum opisuju kao beskompromisnog, sigurno  će tijekom svog premijernog nastupa na EXIT-u pokazati publici najbolje iz svog techno arsenala.

Aktualni i traženi berlinski dvojac s etikete „Mobilee records“, Pan-Pot, oduševit će publiku svojim karakterističnim zvukom, dok će Matador svojim Live nastupom potvrditi status jednog od najperspektivnijih imena techno scene.
{youtube}DqYSr0D9LDo{/youtube}

Pored najnovijih izvođača koji će nastupiti na Dance Areni, zvijezde koje su potvrdile svoj dolazak na EXIT 2013 su Atoms For Peace, Bloc Party, CeeLo Green, Fatboy Slim, Snoop Dogg aka Snoop Lion, Chase & Status (DJ set) & Rage, Diplo, DJ Fresh live, Dubfire, Eric Prydz, Rudimental live, SBTRKT, Seth Troxler, Ana Popovic i mnogi drugi.
 
ULAZNICE:
Aktualna cijena petodnevne ulaznice za predstojeći Exit festival iznosi 440 kn, dok ulaznica za festivalski kamp iznosi 200 kn i mogu se kupiti na sljedećim prodajnim mjestima:
•        Dallas Shop Zagreb, Tkalčićeva 7
•        Rockmark Zagreb, Berislavićeva 13
•        AVE Fashion Store, Osijek, TC Portanova
•        Dallas Shop Rijeka, Splitska 2a
•        Dallas Shop Split, Narodni trg 14
•        Dallas Shop Šibenik, Kralja Tomislava 4
•        Dallas Shop Rovinj, Carera 72
•        Dallas Shop Zadar, Široka ulica 2

Drugi album Jamesa Holdena

Nakon što je 2006. godine debitantskim albumom „The Idiots Are Winning“  osvojio i kritiku i partyjanere, Holden se posvetio radu na svome labelu Border Community koji je na scenu, osim Holdena, izbacio i Nathana Fakea i Fairmonta. U proteklih sedam godina Holden je izrastao u iznimno utjecajnog producenta, posebice u okvirima Velike Britanije, a što se u njemu skupilo u to vrijeme znat ćemo kada album „The Inheritors“  ugleda svjetlo dana 17. lipnja.




Do tad bacite uho na najavni singl „Gone Feral“,  a festival Unknown u Rovinju u rujnu vaše je odredište želite li čuti materijal s novog Holdenovog albuma.

Novi indie i electro klub u Rijeci


Prostor kapaciteta za 150 do 200 posjetitelja namijenjen je za clubbing i koncertna događanja indie, pop, rock i organske electro glazbe. Klub je uređen u stilu obiteljskih domova iz osamdesetih godina. Foto tapete, izblijedjele obiteljske fotografije, stari namještaj, prvi televizori u boji i slični detalji dominiraju prostorom kluba, a dizajn potpisuje vlasnik kluba Zoran Badurina koji je već uredio niz lokala u gradu Rijeci. Velika pomoć oko nabavke detalja za uređenje stigla je od strane riječkog retro computer muzeja "Peek&poke".

Za programski dio zadužena je udruga "Život". Svakog četvrtka u klubu će biti koncerti domaćih i stranih izvođača alternativne glazbe, a petak i subota biti će rezervirani za zabavu uz DJ-eve. Prvi koncert najavljen je za 16. svibnja kada će u klubu gostovati zagrebački ABOP. Osim glazbenih događanja u planu su i drugi kulturni sadržaji o kojima ćete biti na vrijeme obaviješteni.

Izvor: www.buro247.hr

Rave u srcu pustinje


Ustanovljen 1994. godine, španjolski Monegros Desert Festival brzo je postao stalna stavka u kalendarima predanih partijanera.

Tako će se pustinjom 20. srpnja širiti zvukovi live setova Underworlda, talijanskog electro house producenta The Bloody Beetroots, Francuza Vitalica i hip hop veterana Public EnemyjaLuciano, Marco Carola, Richie Hawtin, Loco Dice i Ben Klock odsvirat će svoje setove, a u b2b  techno setu snage će odmjeriti Adam Beyer i Joseph Capriatti.
{youtube}KSQaKnPCa4M{/youtube}

Završni set na Monegrosu odradit će španjolski DJ Paco Osuna, a iz festivala najavljuju kako će se lista izvođača tijekom narednih 89 dana popunjavati što je svakako dobar razlog da svako malo zavirite na festivalsku stranicu.

Uvertira za Outlook festival u pulskom Amfiteatru


..na nevjerovatnoj lokaciji rimskog amfiteatra Arena u Puli 28. kolovoza. Šesti najveći amfiteatar u svijetu star preko 2 tisuće godina ovom će prilikom između ostalih ugostiti legende reggae glazbe The Original Wailers.

Spajajući selekciju izvođača koja će odgovarati jedinstvenom i prekrasnom ambijentu Arene, Outlook festival nastavlja istraživati širinu i značaj sound system kulture pozvavši u goste pionire reggae glazbe The Original Wailers koji će ovom prilikom izvesti svoje najveće hitove i glazbu s legendarnog albuma Bob Marleya i The Wailersa „Exodus“ koji je prepoznat kao jedan od najvažnijih albuma svih vremena s pjesmama kao što su"Jamming", "Waiting in Vain", „Three little birds“ i "One Love/People Get Ready".

Outlook festival je uvijek pokazivao poštovanje prema naslijeđu sound system kulture što potvrđuju nastupi glazbenika kao što su Horace Andy, Max Romeo, Lee ‘Scratch’ Perry prijašnjih godina. The Original Wailers, bend koji je svirao s reggae inovatorom Bob Marleyem i promijenio povijest glazbe, stoga su odličan izbor za prostor ovakve veličine i snage kao što je Arena. Pogledajte video s najavom koncerta otvororenja Outlook festivala u pulskoj Areni i nastupa The Original Wailers.
{youtube}kh_Q8AGQjco{/youtube}

Ostali izvođači biti će uskoro najavljeni, a između njihovih nastupa publiku će zagrijavati probrana selekcija festivalskih DJ-a. Koncert je otvoren za sve posjetitelje, a cijena ulaznice iznosi 135 kuna. Informacije o prijevozu između festivalske lokacije i Arene biti će objavljene uskoro.

U suradnji s Gradom Pula Outlook festival vam sprema jedinstven glazbeni spektakl i doživljaj koji će dodatno obogatiti hrvatsku kulturnu i turističku ponudu i predstaviti Pulu u cijelom svijetu pod motom „One love, one heart, Let's get together and feel all right“.

Koncert otvorenja Outlook festivala
Izvođači: The Original Wailers + TBA
Mjesto održavanja: Arena, Pula
Datum: 28.08.2013.
Ulaznice: 135 kuna

{jcal_latest eventid=4207}