Organizatori su iznajmili prostor koji ima četiri plesna podija i prima 1000 ljudi te su pripremili industrijski dekor. Na repertoaru su underground techno i hard techno ritmovi, dress kod je “striktno crno“, a na ulazu će se stavljati naljepnice na kamere mobitela kako ne bi bilo fotografiranja i snimanja.
“UCD Berghain Night” je u kratkom roku postao viralan događaj koji je zadobio pažnju i samog tima kultnog berlinskog kluba, kojem se nije svidjelo korištenje imena, logotipa ili fotografija fasade Berghaina.
* Sporni poster u pitanju, koji je privukao pažnju i samog Berghaina
Preko službenog Instagram profila, Berghain se javio organizatorima i poručio im da uklone sve što ima veze s njihovim klubom s događaja kojeg promoviraju, kako ne bi morali pokrenuti “pravni postupak“.
foto: reddit.com/r/berghain_community
Irski studenti su naredbu kultnog berlinskog kluba shvatili ozbiljno te su brže bolje promijenili sve dizajnove kako ne bi imali problema s Berghainom. Događaj se više ne zove “UCD Berghain Night” već “Berlin Night” te su promijenili opis i naglasili da su inspirirani Berlinom i njegovim klubovima poput Berghaina, Tresora i KitKata.
Iako su riješili jedan problem, irski studenti možda nalete na novi, jer iskusno oko može prepoznati da su u novim dizajnovima iskoristili nekoliko fotografija iz Tresora…
“Big Fucking Party” je krenuo 30. prosinca prošle godine, a završio je nakon šest dana, kada je većina posjetitelja “ostala bez snage“.
Prema pisanjima španjolskih medija, koji su prenijeli i snimke s događaja, ovaj ilegalni rave je prerastao u pravi festival. Tijekom šest dana plesalo se uz pet soundsystema na nekoliko pozornica kućne izrade, bili su postavljeni štandovi s hranom, pićem, odjećom i lokalnim proizvodima…
Usprkos početnoj brizi koje je lokalno stanovništvo imalo zbog ilegalnog okupljanja i dolaska velikog broja ljudi, sve je prošlo mirno i bez incidenata. Štoviše kako su dani prolazili, sve se više lokalaca se odlučilo za posjet ilegalnom raveu da vide o čemu je riječ.
Među njima su bili lokalni političari koji su ostali oduševljeni organizacijom, a jedan od njih, točnije glasnogovornik stranke Podemos Victor Egio je organizatore “Big Fucking Partyja” pozvao da se vrate i dogodine.
S obzirom na pozitivne reakcije lokalne vlasti, policija je bila pozvana samo da osigura događaj do kraja i pobrine se da ga svi napuste sigurno.
Ilegalni “Big Fucking Party” se održao i prošle godine, ali na drugoj lokaciji, u malom selu La Peza nedaleko od Granade gdje se okupilo nešto više od 5 tisuća posjetitelja. Prošlogodišnje izdanje ilegalnog ravea je posjetio i načelnik La Peze, Fernando Alvarez koji je medijima prepričao svoje dojmove i istaknuo kako je sve “Iako je u početku izgledalo kaotično, ipak se sve odlično organiziralo.”
Jarreov koncert ‘Versailles 400‘ u trajanju od 60 minuta nastao je u suradnji s UNESCO-om i francuskim Ministarstvom kulture.
“Nadam se da će događaj pomoći u promicanju našeg kreativnog savoir-fairea i dovesti svijet francuskog imerzivnog stvaralaštva u prvi plan kolektivne kulture”, rekao je Jarre u izjavi za tisak kada je koncert prvobitno najavljen.
Prošlog studenog Jarre se udružio s Arminom van Buurenom kako bi izdali singl ‘EPICA MAXIMA’.
Ovo je posljednji u nizu događaja i nastojanja UNESCO-a da poveže elektroničku glazbu s povijesno značajnim lokalitetima.
Nakon što su se Uran B. i Trim premijerno predstavili hrvatskoj publici na našem slavljeničkom Endorphin festivalu, uhvatili smo Urana B. da nam otkrije više o radu prištinskog kolektiva, njihovoj borbi za staru tiskaru Rilindju te utjecaju elektroničke glazbe na stvaranje urbanog identiteta Kosova.
Zajedno s Arbnorom Dragajom ste pokrenuli Hapësira kolektiv i prepoznali potencijal stare tiskare Rilindja. Kakva je situacija s vlasništvom, je li trenutno Rilindja u vlasništvu grada? Što bi se sve promijenilo da napokon bude proglašena javnim dobrom?
Zgrada spada pod vlasništvo grada, ali tri prostorije koje je Hapësira kolektiv koristi za svoje događaje su uspijeli dobiti barem trenutačno privremenu zaštitu kao “kulturno dobro”.
U jednoj od objava, spomenuli ste da Priština nastoji iskoristiti Rilindju kao prostor za administracije i institucije. Traje li još uvijek vaša borba za zadržavanje prava na korištenje stare tiskare?
Uvijek će biti borbe za najbogatiju i najvažniju imovinu našeg grada. No, ipak ljudi iz raznih umjetničkih sfera, kao iz našeg kolektiva su se okupili kako bi zajedno stvorili tim koji će lobirati za pretvorbu stare tiskare Rilindje u multi-funkcionalni prostor koji bi poslužio svim umjetničkim zajednicama.
Vaši projekti su dobili i širu međunarodnu afirmaciju. Je li to utjecalo na lokalne vlasti i njihov pogled na vaše projekte?
Nažalost ne puno! Ono što smo radili s Hapësirom je bila poputpuni “tabula rasa” slučaj za naše društvo, pa s tim na umu, iako smo dobili dovoljno međunarodnog priznanja, lokalnim vlastima je bilo potrebno dosta vremena da shvati ideju o tome što stvarno Hapësira radi u aspektima kulture. Samo kada je međunarodni Manifesta Biennial stigao na Kosovo u 2022., stvari su počele dolaziti na svoje mjesto, vidjevši promjenu u načinu razmišljanja naših lokalnih vlasti, koje su napokon vidjele da su naše kulturne aktivnosti “prava stvar” i da se kroz njih može promovirati Kosovo. To je bio trenutak, kada smo u Hapësiri smatrali da smo ispunili našu zamišljenu misiju.
Koristite elektroničku glazbu za poboljšanje urbanog identiteta Kosova. Iz vaše perspektive, kako je elektronička glazba smještena unutar kulturne sfere?
Definitivno je ušla u područje koja privlači pažnju bilo koga od regionalne do međunarodne kulturne scene. Danas, da ne pretjerujem, svaki menadžment koji drži renomirana imena scene, želi da njihovi igrači sviraju u Prištini. To sve govori o tome gdje smo bili prije deset godina, a gdje smo danas.
Koji bi bio finalni cilj vašeg rada kroz Hapësira kolektiv?
Budući da Hapësira u prijevodu znači svemir, njegova će misija biti obavljena kada vidimo da ljudi unutar scene, zajedno krene dijeliti kulturu, način razmišljanja koji bi stavio ljubav i poštovanje iznad svega, a uz to i kvalitetan rad koji bi cvjetao svuda uokolo.
foto: Elmedina Arapi
Odradili ste vašu prvu gažu u Hrvatskoj na našem Endorphin Festivalu u Zagrebu…
Trebao sam svirati na jednom festivalu u Puli još u 2015., ali sam se susreo s problemima s vizom. Tako da mi je bilo drago što ste me pozvali na Endorphin festival i jedva sam čekao svirati. Sada, kada na snagu stupi liberalizacija viza za EU, vjerujem da mi ovo nije bio zadnji nastup u Hrvatskoj!
Davor Tošović je objavio svoj prvi studijski album “Minimalist In Dub” na latvijskoj etiketi ECOUL SND, specijaliziranoj u zvukovima duba i minimala.
Studijski album iskusnog zagrebačkog producenta istražuje hipnotičke privlačnosti dub techna kroz majstorski spoj minimalističkih zvučnih pejzaža i impresivnih ritmova koje nadilaze konvencionalne granice.
Svaka traka na albumu se pedantno razvija, pokazujući Tošovićevuvještinu skladanja i umijeća hvatanja suštine dub techna koja nudi svježe transcendentalno iskustvo za sve ljubitelje tog podržanra.
Album “Minimalist In Dub” dostupan je za preslušavanje na streaming platformama.
Dok se na streaming platformama uspješnost mjeri u broju streamova, uspjeh na najpoznatijoj digitalnoj trgovini glazbe orijentiranoj na elektroničku glazbu se mjeri nešto drugačije.
Platforma za analitiku Viberate, analizira Beatport kroz “Track performance points” koji se dobiva s nekoliko parametara, a u kreiranju konačnog rezultata vrednuje se broj objavljenih traka na platformi, broj traka na top 100 ljestvici, ukupan broj dana proveden na top 100 ljestvici te generalni Beatport rank.
Top 10 hrvatskih producenata na Beatportu prema “Track performance points” u 2023.
Najuspješniji hrvatski producent na Beatportu prema “Track performance points” sistemu je Matroda s 12.6 tisuća bodova. Na drugom mjestu ga prati San Pacho s 7.9 tisuća track performance pointsa, dok je treći Omega Drive s 1.6 tisuće track performance pointsa.
Ostatak ljestvice hrvatskih producenata na Beatportu prema “Track performance points” izgleda ovako:
4. Mike & Me s 838.6 track performace pointsa 5. Tom Bug s 473.5 track performance pointsa 6. Cahsew s 321.5 track performance pointsa 7. DJ Ogi s 274.8 track performance pointsa 8. Funky Destination s 262.5 track performance pointsa 9. Phyter s 261.8 track performance pointsa 10. Petar Dundov s 260.9 track performance pointsa
Uspješnu godinu na Beatportu su još imali i Cortex Thrill, Danitz, Dallerium, DJ Jock, DNVX, Insolate, Peznt…
Top 10 regionalnih producenata na Beatportu prema “Track performance points” u 2023.
Regionalni broj jedan na Beatportu prema “Track performace points” sistemu je Space Motion s 13.6 tisuća bodova, s tisuću manje (12.6k) na drugom mjestu je Matroda. Treće mjesto pripada Umeku s 9.6 tisuća track performance pointsa.
Ostatak ljestvice regionalnih producenata na Beatportu prema “Track performance points” izgleda ovako:
4. Andrew Meller s 9.4 tisuće track performance pointsa 5. San Pacho s 7.9 tisuća track performance poitnsa 6. Dino SZ s 4.9 tisuća track performance pointsa 7. Reblok s 3.5 tisuća track performance pointsa 8. Mirko & Meex s 2.4 tisuće track performance pointsa 9. Mene s 2.2 tisuće track perfromance pointsa 10. Omega Drive s 1.6 tisuća track performance pointsa
Regionalni producenti koji su još ostvarili zapažene rezultate na Beatportu su Stanny Abram, Hobin Rude, Tebra, Sinisa Tamamovic, Aney F, Danny Cruz…
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.