Skip to main content

Berlin: Sustainable Listening koncept ili kako budućnost hrane može spasiti planet

Unatoč inflaciji koja je pogodila gastronomsku scenu, Berlin i dalje nudi impresivan izbor kulinarskih užitaka iz cijelog svijeta i za različite džepove. Opredjeljenost grada za vegansku i vegetarijansku kuhinju je očita, iako brojke pokazuju da još ima napretka. Sa samo 5% restorana isključivo biljnih jela, a 20% nudi vegetarijanske ili veganske jelovnike, berlinska gastronomija odražava sve veći pomak prema održivoj prehrani.

U srijedu 1. studenog 2023. je održano još jedno zanimljivo izdanje Sustainable Listening, inovativne serije koncerata i razgovora o klimi koju provodi iHeartBerlin u suradnji s Staatsoperom. Ovaj događaj okuplja znanstvene stručnjake i umjetnike na večeri posvećenoj klimatskim pitanjima.

Ovaj put fokus je bio na dubokom utjecaju našeg prehrambenog sustava na klimu. Kritični naglasak bila je rasprava o globalnoj mesnoj industriji, koja uvelike pridonosi klimatskoj krizi. Govornik prof. Herman Lotze-Campen rasvijetlio je trenutne izazove unutar naših prehrambenih sustava, naglašavajući hitnu potrebu za prelaskom na manju potrošnju mesa. Središnja točka njegova govora bila je “Planetarna zdrava dijeta“, koncept koji zagovara veći unos mahunarki i istraživanje novih izvora proteina, predstavljajući se kao obećavajući pristup smanjenju našeg utjecaja na okoliš.

Vrhunac večeri bila je raskošna barokna gozba temeljena na povrću, koja je izazivala tradicionalna slavlja usredotočena na meso. Umjetnica hrane Eleonore Buschinger, poznata po svojoj personaliziranoj usluzi dostave hrane ‘Eat Vitamin Color‘, osmislila je izuzetan jelovnik.

HARMONIJA HRANE I GLAZBE
Uspjeh događaja također se može zahvaliti nastupima Orchester des Wandels iz Staatsoper Berlin i elektroničkog dua Gebrüder Teichmann. Njihova je glazba naglasila poruku događaja:

“Suočavanje s klimatskim promjenama kolektivno je putovanje koje se može obogatiti i nadahnuti umjetničkim izričajem.”

Ovaj događaj bio je više od noći kulinarskog i glazbenog istraživanja. Bio je to poziv na akciju za održiviju budućnost, počevši od onoga što stavljamo na tanjure. Dok željno iščekujemo sljedeću sesiju u svibnju 2024., organizatori od srca zahvaljujuju svima koji su ovo iskustvo učinili nezaboravnim.

Sustainable Listening se u prethodnim izdanjima održao i pokrio teme kao što su oceani, šume, sunce i vjetar. Sljedeće izdanje bit će u svibnju i za njega već možete kupiti ulaznice ovdje.

Od sada sve na jednom mjestu uz BBC Sounds – aplikacija za BBC radio i podcaste

Svi oni koji žele na jednostavan način slušati radijski program jednog od kanala BBC radija i pritom sasvim besplatno uživati i u nizu dodatnog glazbenog i drugog sadržaja, upravo će to moći kroz ovu, sasvim solidno napravljenu službenu aplikaciju…

BBC Sounds će poslužiti da se na jednostavan način sluša jedna od dvadesetak BBC-evih radijskih kanala, ali da se uživa i u zgodno osmišljenim miksevima (playlistama) glazbe kao i brojnim podcastovima te drugim radijskim emisijama.

Sama aplikacija je zgodno osmišljena pa je tako moguće u svakom trenutku pauzirati reprodukciju ili premotavati radio koji emitira uživo, tu je mogućnost preuzimanja sadržaja za izvanmrežno slušanje, opcija nastavljanja slušanja na drugom uređaju, pretplaćivanje na podcastove, personalizirane preporuke i štošta drugo.

Nije vjerojatno potrebno posebno isticati da su podržani Android Auto i Apple CarPlay, a tu je i mogućnost da se glazba koja se sviđa proslijedi na servise Apple Music i Spotify i tako stvaraju osobne playliste na tim servisima, zatim solidno riješeno pretraživanje, tajmer za spavanje i štošta drugo. Aplikacija je besplatna, ali na umu treba imati da neki sadržaj ne mora nužno biti dostupan na svim geografskim područjima, prenosi Bug.hr

AndroidGoogle Play
iOSApp Store

Atmosfera s Novogodišnjeg XXL partya u Boogaloo: Christian Craken, Ladida, Lea Dobričić…

Future Scope je još jednom pripremio doček Nove godine, a za ulazak u 2024. na dva plesna podija u zagrebačkom Boogaloou doveli su Christiana Crakena, Ladidu, Leu Dobričić, Raula Younga, Mr. DJ Darija, Kikija, E-Basea, Shipu te Nerou.

U siječnju 2024., hram sreće priprema slijedeće partye:

06.01. DJ Jock all night long
13.01. Violet party / Marco Faraone
26.01. DJ Rush

Odabrao: DJ Jock – otkrijte 11 traka koje splitski as ima na “repeatu”

Prvi gost naše nove rubrike “Odabrao” je nagrađivani DJ Jock koji je s nama podijelio 11 traka koje ima na “repeatu“.

Kad splitski as ne servira tvrde techno ritmove kroz DJ setove, u svoje slobodno vrijeme sluša i otkriva druge glazbene i elektroničke žanrove. Među 11 traka koje posljednje vrijeme ima na repeatu mogu se čuti ritmovi ambijentala, breakbeata, drum ‘n’ bassa, housea, synthwavea, rapa

Osim na Spotifyju, pjesme koje DJ Jock ima na “repeatu” možete poslušati i na YouTubeu.

https://www.youtube.com/watch?v=AywGwte_OHY&list=PL6U6KMEc70kSsAm7rUkoQ4Px4vbgmX4Zm&index=1

Prvi vikend godine je u potpunosti bukiran za DJ Jocka koji će večeras u svom rodnom kvartu, na splitskom Mertojaku, zasvirati u Advent Parku, dok sutra preuzima pult zagrebačkog Boogalooa gdje priprema svoj novi “all nighter“.

Ovo su najslušaniji hrvatski i regionalni producenti na YouTubeu u 2023.

YouTube je najveća platforma za dijeljenje videozapisa, ali je također jedno od najpopularnijih odredišta za preslušavanje glazbe. Hrvatski i regionalni producenti su u 2022. ostvarili milijunske preglede na YouTubeu, ali kakva je situacija bila prošle godine? U nastavku vam donosimo listu deset najslušanijih hrvatskih producenata, kao i deset najslušanijih regionalnih producenata na YouTubeu u 2023.

Top 10 hrvatskih producenata po slušanosti na YouTubeu u 2023.

Kao i prošle godine, najslušaniji hrvatski producent na YouTubeu je Lost Sky koji je u proteklih dvanaest mjeseci ostvario preko 90 milijuna pregleda. Drugo mjesto je ponovno pripalo Matrodi koji je godinu završio s nešto više od 3.8 milijuna pregleda, dok je treći najslušaniji hrvatski producent na YouTubeu Damon Empero s 3.3 milijuna pregleda.

Ostatak ljestvice najslušanijih hrvatskih producenata na YouTubeu izgleda ovako:

4. San Pacho s 3.2 milijuna pregleda
5. Dallerium s 928 tisuća pregleda
6. Egoless s 900.1 tisućom pregleda
7. Marwollo s 436 tisuća pregleda
8. Vanillaz s 213.5 tisuća pregleda
9. Shortwire s 185.6 tisuća pregleda
10. Kiso s 160.7 tisuća pregleda

Još nekolicina producenata je bila oko brojke od 100 tisuća pregleda na YouTubeu, a to su Yakka, Twiig, Phyter, Adoo, Petar Dundov i Radiology.

Top 10 regionalnih producenata po slušanosti na YouTubeu u 2023.

Još jednu reprizu na proslogodišnju ljestvicu imamo za prva dva mjesta. Najslušaniji regionalni producent na YouTubeu je kosovarski DJ Regard s 103.7 milijuna pregleda, a na drugom mjestu ga prati hrvatski producent Lost Sky s 90.2 milijuna pregleda. Treće mjesto pak pripada slovenskom Raspou koji je imao 13.8 milijuna pregleda.

Ostatak ljestvice najslušanijih regionalnih producenata na YouTubeu izgleda ovako:

4. Drop G s 13.7 milijuna pregleda
5. Albert Vishi s 13 milijuna pregleda
6. Gramatik s 7.4 milijuna pregleda
7. Matroda s 3.8 milijuna pregleda
8. Damon Empero s 3.3 milijuna pregleda
9. San Pacho s 3.2 milijuna pregleda
10. Galwaro s 2.4 milijuna pregleda

Oko milijun pregleda u 2023. na YouTubeu su imali još Space Motion, Umek, Divolly & Markward, Dallerium, Egoless, Marga Sol

Hrvatski i regionalni mediji o nagradi Ambasador

VII. dodjela nagrade Ambasador u zagrebačkom Boogaloou je okupila više stotina profesionalaca iz industrije elektroničke glazbe, brojne uzvanike iz ranih sfera društvenog života kao i medijske predstavnike koji su došli popratiti jedinu neovisnu glazbena nagrada na ovim prostorima.

Vrijednost projekta je prepoznata na regionalnoj, nacionalnoj i županijskoj razini medija koji su redovito izvještavali kako o samim novostima o nagradi, tako i o nominiranima, kao i naposljetku samim dobitnicima.

O nagradi Ambasador se redovito pričalo na radijskim frekvencijama diljem Hrvatske. Otvoreni radio, Enter Zagreb, Radio 808, Yammat FM, Radio Roža, Radio Rojc, HRT Radio Split, Radio Kampus, Radio Korčula, UNIDU radio samo su neke od radijskih postaja na kojima se pričalo o Ambasadoru i njegovim akterima.

Specijalizirani, glazbeni portali u Hrvatskoj, ali i šire vjerno prate rad Ambasadora. O VII. izdanju nagrade se moglo čitati kod kolega na Muzika.hr, Ravno do dna, Sound Guardian, Sound Report, Reggae hr, OnlyClubbing.rs, Grotto – The Way of Life, The Clubber

Lokalni i županijski mediji su pratili svoje sugrađane na njihovom putu do nagrade Ambasador. Prepoznatljivost u lokalnoj sredini je od iznimne važnosti, tako su šibenski mediji poput Šibenskog i ŠibenikIN-a s ponosom pisali o trijumfu Tvrđave sv. Mihovila, zadarski mediji poput ezadra, Zadarski.hr Zadarskog lista, Antene Zadar

Osvajanje nagrade klub Dubinu je stavilo u prvi plan lokalnih medija, kod kojih je Ambasador postao vijest dana. S još jednom nagradom u vitrini Yakka je ponovno postao važna vijest lokalnih medija u Novoj Gradiški, o putu Tamare Kezz od nominacije do nagrade se posebno pratilo u njenoj rodnoj Kikindi, a posebno zanimljiva za dalmatinske i splitske medije je bila InnerChild zbog spajanja znanosti i elektroničke glazbe.

Elektronička glazba, kao i kompletna subkultura koja ju okružuje i dalje je donekle “strani svijet” za neke od najvećih hrvatskih medijskih kuća, ali iz godine u godinu i oni najveći mediji se upoznavaju s glazbom koja nas spaja. Tako je i ove godine Novi list napisao reportažu s dodjele, a dobitnike su popratili još i Jutarnji list, Večernji list, 24sata te Story. S druge strane u regiji elektronička glazba je nešto više prepoznata, tako se o Ambasadoru moglo čitati i na Gracija.ba, Time.rs, Telegraf.rs, Tanjug.rs, Republika.rs, Radio-Televiziji Vojvodine, Vesti.rs

Svoje mjesto nagrada Ambasador već dugi niz godina ima i na televiziji, posebice na HRT-ovim Vijestima iz kulture.

Mediji nisu samo izvještavali o ovoj vrijednoj platformi koja godinama uspješno povezuje ljude na regionalnoj razini i otvara rasprave o aktualnim pitanjima na sceni, već su također prepoznali i važnost elektroničke glazbe. Pružili su joj značajno mjesto u svojim izvještajima, dajući prostor njenim umjetnicima kako bi istaknuli njihovu kreativnost i doprinos glazbenoj industriji, ali i cjelokupnoj kulturnoj industriji.